Strona 12 z 54 PierwszyPierwszy ... 2345678910111213141516171819202122 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 540

Temat: Wypalanie DPF

  1. #111
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Kępno
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW - '07r. - 1.9 16v JTDm 150KM
    Postów
    78

    Domyślnie

    @magil kasować błąd przed trasą? czy zostawić jak jest?

  2. #112
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    676

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Najlepiej pojedź w trasę. @siwus71
    Co mu to da, skoro spaliny nie osiagna potrzebnej do zainicjowania regeneracji temperatury, kiedy ECU dziala w trybie awaryjnym?

    Wykasowac blad i jechac, jesli wyskoczy - kasowac i jechac dalej dynamicznie przyspieszajac. wypalanie nie uruchomi sie po kilku kilometrowej przejazdzce z rozgrzanym silnikiem - regenracja serwisowa. Ale nalezy pamietac, ze trzeba usunac przyczyne, a nie skutek

    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  3. #113
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,772

    Domyślnie

    Cytat Napisał siwus71 Zobacz post
    Mam taki dylemat, mianowicie świeci mi się błąd DPF-a(p1206). Filtr jest "zatkany normalnie".
    Nie wiedziałem, że z P1206 auto jest w trybie awaryjnym. No to musisz zrobić jak napisał prymie.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #114
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    676

    Domyślnie

    @magil Niestety jest Sam przerabialem ten problem.
    @siwus71 Powodzenia w rozwiazaniu problemu zycze.

    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  5. #115
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,772

    Domyślnie

    No dobra, więc w takiej sytuacji czy na "zanik" błędu pomoże wypalenie serwisowe MES-em? Jeśli błąd zniknie to potem dać w palnik i więcej już tak DPF-a nie zapuszczać.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #116
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Jeden litr ?! Nie, to nie spływa jak woda po brzegu zlewozmywaka.
    Skąd w takim razie bierze się znaczny wzrost poziomu oleju po kilku nieudanych próbach wypalenia i wypalaniu serwisowym? Mówię tu o dobrych kilku setkach więcej? Akurat u mnie to się nie zdarzyło, ale widziałem taki przypadek.

  7. #117
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Skąd w takim razie bierze się znaczny wzrost poziomu oleju po kilku nieudanych próbach wypalenia i wypalaniu serwisowym? Mówię tu o dobrych kilku setkach więcej? Akurat u mnie to się nie zdarzyło, ale widziałem taki przypadek.
    Mojego szwagra, wujka, kobyły syn widział jak jego wnukowi po wypalaniu DPF-a FES-em silnik zaczął się kręcić w drugą stronę

    A teraz poważnie - Silniki diesla nawet bez DPF-u mają objaw przybywania oleju. Oczywiście nie dzieje się tak na oczach kierowcy ale jest to proces powolny. Powodem jest głównie jazda emerycka, kiedy to przy niskich prędkościach obrotowych silnika kierownik wbija 5-tkę, bo przecież dla polaka oszczędny diesel musi być jeszcze oszczędniejszy. Efekt jest taki, że aby utrzymać to co kierowca chce, czyli to co jest w mapie "driver wish" (duży moment przy za niskim biegu) ECU dolewa ropy. Mieszanka jest bogata. Jest duży moment obrotowy ale i jest nadmiar paliwa. Tak, dostają się wtedy resztki ON do oleju. Ale tak jak pisałem jest to proces powolny i są to ilości małe. Dochodzą do tego trudne warunki jak ciągła jazda w mieście plus ciągła jazda w niskim zakresie obrotowym i mamy nadmiar oleju. Po prostu nie dajemy szansy na odparowanie z oleju nagromadzonych śmieci. Ileż to razy widzę jak odjeżdża samochód, który przed chwilą sprawdzałem i jest ok, a za nim ciągnie się czarny dym. Bo kierownik przy 30 km/h zapiął 5-tkę dla oszczędności. Mieszanka za bogata i tak jeździ przez te 20 kkm od wymiany do wymiany (na marginesie jak pisze 20km do najbliższej wymiany, to już nikomu do główki nie wpadnie aby w warunkach ciężkich zmienić olej przy 8-10 kkm). Mając DPF tej czarnej chmury nie widać, ale dzieje się dokładnie to samo. Dochodzi wypalanie DPF-a, czyli dodatkowa wymuszona bogata mieszanka i problem przyspiesza. Ale na boga nie przez kilka wypalań, nie nagle i nie w takich ilościach w tak krótkim czasie ! Tym bardziej nie przez statyczne wypalanie FES-em, gdzie dodatkowo mamy brak obciążenia. Ten ON nie wlewa się do oleju, złe jest określenie "ścieka". On po prostu w niewielkich ilościach przedostaje się przez pierścienie wraz z filmem olejowym. Tam nie ma dziur jak w durszlaku To są ilości znikome. Reszta, która jest niedopalona jest wypychana i dopalana dalej. Taki jest właśnie cel. Stąd wysokie temperatury na DPF-ie.
    Jest wskaźnik degradacji oleju. Jeśli ktoś mu nie wierzy, to zamiast "forum legend" niech przed i pow wypalaniu podjedzie na stacje diagnostyczną, która ma tester kondycji oleju. Badanie trwa koło 2 minut.
    Samochody z silnikami benzynowymi mają ten sam problem. Też paliwo ścieka do oleju. Jeszcze gorzej oddziałuje na film olejowy (lepiej płucze i jest suche) . Tyle tylko, że w przeciwieństwie do diesli samochody PB trzeba kręcić aby jechać (emeryci mają ciężko ). Temperatury też są wyższe. Jest więc większa szansa na odparowanie paliwa z oleju.

    P.S. Domowe testy kondycji oleju:
    Jeśli nie macie w okolicy testera, to zróbcie test we własnym zakresie. Jest prosty: gorący olej silnikowy, który mamy na bagnecie skapujemy na bibułkę. Jeśli plama brudu rozleje się w stanie niezmienionym(nie oddzielonym od brudu), to olej jeszcze nam posłuży. Drugi sposób i chyba bardziej właściwy dla przedmiotu tej dyskusji, to test spływu. Bierzemy olej z silnika i olej czysty ale ten sam co jest w silniku. Sprawdzamy jak długi jest czas spływu oleju z silnika i wzorca (olej ma spływać po jakiejś płaszczyźnie w dół). Jeśli nie różnią się więcej niż +-10% to wszystko jest ok."



    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    No dobra, więc w takiej sytuacji czy na "zanik" błędu pomoże wypalenie serwisowe MES-em? Jeśli błąd zniknie to potem dać w palnik i więcej już tak DPF-a nie zapuszczać.
    Teoretycznie tak. Jeśli jest w dobrym stanie.
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 12-09-2013 o 19:45
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #118
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Kępno
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW - '07r. - 1.9 16v JTDm 150KM
    Postów
    78

    Domyślnie

    Udało się! Więc tak błąd wykasowałem, lecz powrócił podczas trasy. Znów wykasowałem i to samo, ale... podczas spokojnej jazdy(120km/h na 5-tce), mimo błędu i trybu awaryjnego dpf zaczął się wypalać i tryb awaryjny się dezaktywował.

    Jako, że cały czas było to monitorowane od pewnego czasu, to stwierdzam, że mimo przytkania, dpf wypalił się dopiero wtedy gdy jego zapełnienie osiągnęło ponad 80%.

  9. #119
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    676

    Domyślnie

    Jesli regenracja sie zaczala, a blad wyskoczyl w jej trakcie, to proces nie jest przerywany. W kazdym razie gratuluje uporania sie z problemem - przynajmniej na razie. Wiesz co spowodowalo problem?

    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  10. #120
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar raZZorfish
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 159 JTDM 2006 150KM
    Postów
    103

    Domyślnie

    Napiszę swój przypadek, bo może się zawsze komuś przydać. Pojechalem na wakacje 700 km po Polsce. Cała noc jazdy i trasa czysta bez korków. Rano odpalam auto i hydrant na desce się świeci. Brak mocy itd. Nie wziąłem ze soba kabelka, to wściekły pojechałem do serwisu fiata w Suwałkach. Tam mi nic nie powiedzieli i wypalili DPF'a mówiąc musimy wymienic filtr i olej. Mówie - dobra, szlag.. 550 PLN poszło.. Myślę sobie będę miał spokój. Wracam 700 km do domu. Też nocą. 120km/h, bo trumna na dachu. Jade do pracy i hydrant na desce. Podpiąłem lapa, skasowałem błąd i jazda 150km/h na V biegu po autostradzie. Procedura wypalania się rozpoczęła. Od tamtego czasu spokój. Wczoraj, po 800km kolejne wypalanie zaczęło mi się w korku i trwało z 10 min. Czemu filtr zapchał mi się podczas jazdy, gdzie warunki byly dogodne do wypalania nie wiem? Wymieniłem wtedy olej i spię spokojniej jednak. Jedno jest pewne, jeszcze raz mi tak zrobi, to to pieroństwo wywale. I na pewno jazda dziadkowa temu autu nie służy.

Podobne wątki

  1. [159] Odłączenie egr a wypalanie DPF
    Utworzone przez paweltbu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-01-2016, 14:32
  2. Serwisowe wypalanie DPF
    Utworzone przez awazruk w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-03-2015, 12:02
  3. Wypalanie DPF
    Utworzone przez Matti w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 12-07-2014, 14:31
  4. [159] Wypalanie DPF
    Utworzone przez GregDublin w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 25-01-2014, 17:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory