Hej Koledzy,
Podpinam się pod wątek, teoretycznie nawet od 3.2 koła pasowe są dostępne, a do mojej biednej 2.5 posucha..
Ktoś może ma jakieś źródło?
A z drugiej strony, jakie mogą być konsekwencje założenia koła inaczej wyważonego?
Hej Koledzy,
Podpinam się pod wątek, teoretycznie nawet od 3.2 koła pasowe są dostępne, a do mojej biednej 2.5 posucha..
Ktoś może ma jakieś źródło?
A z drugiej strony, jakie mogą być konsekwencje założenia koła inaczej wyważonego?
Teoretycznie złe wyważenie niekorzystnie oddziaływuje na cały układ korbowy ale w praktyce różnice nie są jakieś drastyczne bo nie słyszałem o przypadku, żeby ktoś miał jakiekolwiek problemy po wsadzeniu koła od Busso większej pojemności. Sam od prawie roku jeżdżę na kole od 3.0 i nie ma absolutnie żadnych niepokojących sygnałów. Zdobycie tego od 2.5 graniczy z cudem, więc raczej nie będziesz miał wyboru. No chyba, że twoje jest w na tyle dobrym stanie, że możesz sobie pozwolić na miesiące czekania aż coś się trafi.
Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka
147 1.6 TS 120KM -> była
156 1.9 JTD 8V 115KM -> była
MiTo 1.4 TB 155KM -> była
156 FL 1.9 JTD 16V 140KM -> była
156 2.5 V6 190KM -> była
Tonale Edizione Speciale 130KM 1.5 130 + 20KM -> jest
Jaguar F-Type S AWD 3.0 V6 381KM -> jest
Czasem coś wpada. Ale są to wykopaliska, odkopane po latach u kogoś w garażu i tylko tyle. Czekać możesz miesiąc albo i dwa lata, a i tak jest opcja, że ktoś zwinie Ci je sprzed nosa. Ja kiedyś miałem jedno to sprzedałem dosłownie w godzinę i to za dobre pieniądze. Ja bym włożył co jest.
Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka
147 1.6 TS 120KM -> była
156 1.9 JTD 8V 115KM -> była
MiTo 1.4 TB 155KM -> była
156 FL 1.9 JTD 16V 140KM -> była
156 2.5 V6 190KM -> była
Tonale Edizione Speciale 130KM 1.5 130 + 20KM -> jest
Jaguar F-Type S AWD 3.0 V6 381KM -> jest
Dobra, pod ręką miałem koło od 3.2 i to pójdzie na montaż - zobaczymy co z tego dalej będzie. Dzięki panowie za poradę!
Tak dla potomnych, koło pasowe od 3.2 pasuje, masa i kształt są zauważalnie inne natomiast po montażu, przynajmniej na razie, nie widzę negatywnych objawów dla silnika.
Tak, one wszystkie podejda. Wiem, najlepiej wsadzic od danej pojemnosci, tylko ze takich juz nie ma do 2.5. Temat powraca i powracal bedzie, bo zdobycie czesci graniczy z cudem.
W swojej zamontowalem nowe od 3.0, ciagle jeszcze jezdzi.. . Z braku laku wolalem nowe od innej pojemnosci, niz zostawiac stare, ktore "latalo" we wszystkie strony. Kupowanie uzywki (w tym konkretnym przypadku) MOIM zdaniem bez sensu.
Ostatnio edytowane przez wasyl ; 19-11-2018 o 00:27
155 V6 była
155 TS była
156 V6 była
156 GTA była
155 TS była
x3 japonce były
156 V6 była
x1 japoniec jest. Zycie.
Wal w busso jest wyważony idealnie.kolo pasów oraz zamachowe są swymi przeciwmasami
rownie ważne.kolo pąsowe różni się w zależności od pojemności ponieważ 2,5 3,0 cz 3,2
maja inne skoki tłoków wiec inne wykorbienia.Dlatego potrzebne do inne masy przeciwwag
na końcach walów.
Wiec lepsza dobra uzywka.
Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.
Po co tam ta guma? Przecież i tak na tym jest pasek gumowy. A gdyby tak wypieprzyć ten pierścień gumowy, zastąpić go wytoczonym np. z aluminium - wyważenie by się nie zmieniło. Poza tym, można dopasować koło z innej pojemności, poprzez korektę wyważenia.