ale kolego to Ty raczej nie masz racji. piszesz:
podłącz sie kablem do mesa i wejdz w zakladke odometer. pokazuje sie od razu informacja, że przebieg podany w programie (wyliczony przez program) może byc rozny +-3%. jest to zwykly zakres tolerancji. przeciez producent i tak Ci nie poda co do centymetra, ile zrobiłes km.Po pierwsze na "różnice w spalaniu" ma wpływ różnica w średnicy kół - w tym przypadku wynosi 2,1%.
piszesz dalej:
roznica w spalaniu jest srednia a nie z jednego przejazdu. raz z jazdy ta sama drogą w taki sam sposob tygodnia 14 mam srednie spalanie 7,4 a nastepnego tygodnia mam srednie 7,6. mimo ze jade tym samym autem, ciagle jade sam, i podaje srednia z przykladowo 250km (moje srednie tygodniowe kilometry do pracy). musialby tych kilometrów natłuc po milion na kazdym zestawie i wtedy wyliczyc srednia, to moze by było te 0,3 litra wiarygodne, a tak to tylko jest zwykly bład pomiarowy i tyle. nie robi przeciez tego w warunkach labolatoryjnych.I to co podajesz jako różnicę w spalaniu to jest błąd wskazań licznika.
wiekszej głupoty daaaaawno w zyciu nie slyszalem.Po drugie zużycie bieżnika . Nowy ma wysokość 7-8 mm , w miarę zużycia bieżnika średnica koła też maleje . To też "ogłupia " licznik.
opona 235/45/18 ma wysokość 45cm (x2) plus 18" felga. daje to 18x2,54+45+45. Daje to całkowita wysokosc opony 135,72cm. obwód koła wiec wychodzi o=2*pi*r wiec obwód = 2*3,14*(135,72/2)=426,1608
po 2 latach bieznika mam 6mm zamiast 8mm, wiec liczymy drugi raz:
18x2,54+44,9+44,9=135,52 i podstawiamy do wzoru znowu o=2*pi*r = 2*3,14*(135,52/2) = 425,5328 co oznacza, ze obwód koła po zuzyciu 2mm zmniejszyl sie o 0,6cm. 0,6cm z 425cm to jest kur....a nijak 2,1% xDDDDD zuzycia bieznika w rozrachunku ogolnym w ogole sie nie bierze pod uwage, to jest to samo, jakbys raz zrobil 1000km i zalal 70l paliwa, a nastepnego razu po 1000km zalejesz 70,05 paliwa. bład marginalny/obliczeniowy nie wplywający w ogole na statystyke.
jak pisałem Ci wczesniej, ale nie wiem czy to przeczytales, producent alfy w modelu 159 zaleca 4 rozne rozmiary opon. kazdy z nich będzie dawał bład pomiarowy +-3%. a nie kurde 2mm mniej bieznika XDDDDDD najwiekszym czynnikiem spalania w przypadku opon to 1) szerokosc opony 2) opory toczenia