Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 76

Temat: Uszkodzona przepustnica

  1. #61
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Czarny Kocur
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V, Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    428

    Domyślnie

    Super, dzięki za info, sprawdzę tak jak sugerujesz.

  2. #62
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2014
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 8v
    Postów
    68

    Domyślnie

    Zrobiłem dzisiaj test klapy gaszącej z odłączoną rurą powietrza (bo przy prawie każdym gaszeniu telepie silnikiem)Klapka czasami zamykała się całkowicie a czasami tylko trochę przymykała.Więc wymontowałem.Jak otworzyłem puszkę z elektroniką to wylało się z niej trochę oleju.Cały środek był zalany olejem.Powycierałem wszystko,płytkę z elektroniką wyczyściłem izopropanolem.Złożyłem wszystko do kupy,zamontowałem,zrobiłem test i zonk klapa w ogóle się nie zamyka.Dostaje tylko drgawek tak jakby chciała się zamknąć a nie mogła.Ma ktoś pomysł co może być nie tak skoro wcześniej się zamykała a po czyszczeniu nie chce? Czy pozostaje tylko wymiana/regeneracja?Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20160324_141307.jpg
Wyświetleń:	39
Rozmiar:	136.1 KB
ID:	195421

    - - - Updated - - -

    Dodam że wyskakiwał mi błąd P2111.Kasowałem go ale po jakimś czasie znowu powracał.Dwa dni temu wymieniłem akumulator bo stary padł i od tego czasu błąd nie pokazuje się.Wcześniej jak sprawdzałem w MESie w czasie jazdy to stopień otwarcia przepustnicy był cały czas na 5%,jedynie przy gaszeniu zmieniał się na 96 %

  3. #63
    Użytkownik Świeżak Avatar przemopb4
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    NWE
    Auto
    AR 159 1,9 JTDm 16v
    Postów
    50

    Domyślnie

    Czy orientuje się ktoś, czy w silnikach 1.9 JTDm 150 KM występowały dwa rodzaje przepustnicy? Jeśli tak to czy jakaś dobra dusza pomogłaby sprawdzić nr po VIN-ie?

  4. #64
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Jaworze
    Auto
    AR: 75 Busso/159 1,9Jtdm/ Fiat Coupe 2,0
    Postów
    734

    Domyślnie

    daj vin

  5. #65
    Użytkownik Świeżak Avatar przemopb4
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    NWE
    Auto
    AR 159 1,9 JTDm 16v
    Postów
    50

    Domyślnie

    Cytat Napisał bera5 Zobacz post
    daj vin
    zar93900007014230

  6. #66
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Jaworze
    Auto
    AR: 75 Busso/159 1,9Jtdm/ Fiat Coupe 2,0
    Postów
    734

    Domyślnie

    55199971

  7. #67
    Użytkownik Świeżak Avatar przemopb4
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    NWE
    Auto
    AR 159 1,9 JTDm 16v
    Postów
    50

    Domyślnie

    Dzięki wielkie kolego!

  8. #68
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2020
    Auto
    Alfa Romeo 159 2,4
    Postów
    54

    Domyślnie

    Odkopię temat. Walczę z szarpaniem przy przyspieszaniu od 1.5 roku. Testowałem wtryski i są ok, geometria turbo - rozebrana sprawdzona- jest ok klap wirowych i egr-a nie ma. czujnik ciśnienia nowy, zawór sterujący turbo nowy..
    Po przeglądaniu internetu natknąłem się na tematy związane z przepustnicą/ klapę gaszącą.
    Objawy są takie: Czasami przy gaszeniu jest ok, czasami po dłuższej jeździe w korkach, upale, szarpnie przy gaszeniu. Prawie zawsze jest jedno szarpnięcie przy gwałtownym dodawaniu gazu. Jeżeli tego szarpnięcia nie ma, to auto muli się tak jakby ktoś zatkał rurę wydechową. Wskazówka od turbo idzie na maxa...
    Podłączyłem kilka razy program i ku mojemu zdziwieniu procent otwarcia zaworu gaszącego na luzie jest ok 95%, a po dodawaniu gazu maleje. Jak się wciska gwałtownie gaz tak do 3000 obr/ min potrafi wskazywać ok 5%..?
    Teraz najciekawsze jak nie ma szarpnięcia o którym pisałem wcześniej procent otwarcia klapy gaszącej jest dość duży ok 50-70%. Po szarpnięciu momentalnie spada do 15-20% lub mniej i auto jedzie normalnie... Kupiłem już przepustnicę używaną na allegro i za dwa tygodnie będę robił testy..wyjmę stare i obejrzę przetestuję , w razie co podmienię na tą co kupiłem może będzie lepsza, a jak to nic nie da, to wyjmę tą klapkę i zrobię test czy będzie przyspieszać normalnie.
    Mam wielką prośbę: czy ktoś może wie jaka jest średnica i długość śrubek od przepustnicy. Moje mają wytarte łebki (imbusy w środku) i boję się że nie będą się już ponownie nadawały.
    Ostatnio edytowane przez maciejko ; 24-06-2022 o 20:27

  9. #69
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,772

    Domyślnie

    Skoro nie ma egr to wystarczy że odłączysz wtyczkę od przepustnicy i się przejedziesz.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #70
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2020
    Auto
    Alfa Romeo 159 2,4
    Postów
    54

    Domyślnie

    Nie przejdzie w tryb awaryjny? To spróbuję... Ale pojawił się w między czasie nowy wątek sprawy… Jak ok 1,5 temu wymieniałem filtr powietrza to zauważyłem, że obudowa jest pęknięta. W weekend stwierdziłem , że wymienię wkład i skleję żywica epoksydową obudowę. Dostałem szoku jak zobaczyłem co tam się dzieje… Obudowa jak na zdjęciach.Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	a1.jpg
Wyświetleń:	19
Rozmiar:	109.7 KB
ID:	284291 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20220625_182809516.jpg
Wyświetleń:	15
Rozmiar:	67.9 KB
ID:	284285 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20220625_183955768_BURST000_COVER.jpg
Wyświetleń:	16
Rozmiar:	43.7 KB
ID:	284286 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20220625_184002401.jpg
Wyświetleń:	16
Rozmiar:	41.4 KB
ID:	284287
    Co ciekawe w deszcz auto kulało jak traktor…. I to prawdopodobnie było tego powodem. Każdy wie jak nisko zamontowali Włosi obudowę... Pocieszające jest jednak, że filtr FILTRON-a (jest bardzo dużo takich ludzi co twierdzą że to ….) Przetrwał ulewy, kałuże po 10 cm głębokie (których u mnie jest mnóstwo bo droga nie ma kanalizacji deszczowej) zardzewiał od środka, itd. ale papier nawet nie drgnął!!! żadnego przerwania, żadnej dziury! Zdjęcia. Może komuś to pomoże w podjęciu decyzji co do filtra.Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20220628_202501095.jpg
Wyświetleń:	18
Rozmiar:	42.2 KB
ID:	284288 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20220628_202455922_BURST000_COVER_TOP.jpg
Wyświetleń:	16
Rozmiar:	40.6 KB
ID:	284289Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20220628_202442975.jpg
Wyświetleń:	17
Rozmiar:	57.1 KB
ID:	284290
    p.s. Musiałem rozwiercać śrubki na dole przy nadkolu . po nastu latach zespoiły się w jedno z samochodeu. Urwałem dwa klucze...(na zdjęciu różowa strzałka)
    Ostatnio edytowane przez maciejko ; 28-06-2022 o 19:56

Podobne wątki

  1. Przepustnica
    Utworzone przez Tuti w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 19-09-2012, 18:04
  2. Uszkodzona przepustnica. Tak mówi komputer. Pytanko.
    Utworzone przez Mankovich w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 22-04-2012, 10:10
  3. przepustnica 1.6 do 2.0
    Utworzone przez AnnaSun w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2012, 20:11
  4. przepustnica
    Utworzone przez witoldsyta w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-11-2009, 08:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory