Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: Sprzęgło i pasek rozrządu JTDM 2.0

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2022
    Auto
    Giulietta 2.0 JTDm 140hp
    Postów
    20

    Domyślnie Sprzęgło i pasek rozrządu JTDM 2.0

    Witam.

    Moja obecna G niestety wraca do dealera z powodu problemów z silnikiem więc jestem na etapie szukania nowej.
    Chciałbym pozostać przy dieslu 2.0, ale jednocześnie mam limitowany czas na znalezienie nowego auta.
    Więc obecnie mam na oku 3:

    1 - 2014 Sportiva, 128k mil, historia serwisowa nie wspomina wymiany ani sprzęgła ani paska

    2 - 2014 Exlusive, 97k mil, jak wyżej

    3 - 2012 Veloce, 120k mil, pasek wymieniony 20k mil temu, sprzęgło nigdy nie wymieniane

    Jak rozpoznać, że dwumas i sprzęgło kończą swój żywot ?
    Czy wzrokowe oględziny paska są możliwe i czy coś dadzą?

    Jednostki w milach gdyż lokacja to UK.

    Dzięki wielkie za każdą pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Stavanger (pochodzenie Słupsk)
    Auto
    75 2.0IE 166 2.4JTD Giulietta 2.0 159 2.0
    Postów
    51

    Domyślnie

    Mam Giuliette 2.0 2012/2013 w wersji 140 koni - nic nie grzebane. Wszystkie eko-graty na miejscu. Gdy ją kupowałem jeszcze była na gwarancji i miała przebieg 94 kkm. W tym czasie tylko 2 przeglądy ze zmianą oleju. Przy Ok 105kkm osobiście wymieniałem rozrząd. Pasek nie wyglądał na zmęczony, żadnych pęknięć itp. Rolki już nieco hałaśliwe były po zakręceniu nimi. Pewnie jeszcze trochę by przeżył ale to już loteria w którą grać nie zamierzam. Zwłaszcza że koszt zestawu serwisowego rozrządu jest niewielki. Teraz auto ma 182kkm, przy czym 99,9% przebiegu to zasługa żony. W związku z tym sprzęgło rzadko kiedy musiało przenosić pełny moment ale pewnie wielokrotnie bywało przypalane . Mimo że przebieg sugeruje że już niedługo powinno się skończyć, na tę chwilę sprzęgło pracuje jak w nowym aucie. Nie poszarpuje przy puszczaniu, pedał bierze w odpowiedniej pozycji, wciska się bez oporu. Tak więc jego konstrukcja jest porządna choć pewnie jakby się ktoś postarał to w tydzień to i tak zajeździ. Historię wymiany sprzęgła wpisał bym gdzieś na końcu kryteriów wyboru auta.
    Do tej pory wymieniłem tylko hamulce i kilka tyg. temu przednie sprężyny i amortyzatory (przy okazji grzebania z powodu trzasków łożyska lewego amortyzatora). Poza zapapraną w oleju skrzynia biegów (nie wyciek, przez odpowietrznik) to mechanicznie nie ma się do czego przyczepić. To naprawdę solidne auto! Szkoda tylko że tylna część karoserii (pod bagażnikiem) jest beznadziejnie zabezpieczona antykorozyjnie i rudo wokół. Przy wyborze skup uwagę na tym.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar perlim121
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Madryt
    Auto
    była 156 SW ....teraz Giulietta 2.0 JTDM
    Postów
    168

    Domyślnie

    ze sprzęgłem to mi się wydaje, że to loteria....
    mam zrobione 138 tyś i 75 % to autostrada i już się ślizga i dwumas do wymiany....

Podobne wątki

  1. Pasek rozrządu do 1.9 JTDm
    Utworzone przez ptasiek1981 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-09-2017, 16:30
  2. [146] pasek rozrządu 145/146
    Utworzone przez poros18 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-02-2014, 11:19
  3. [146] pasek rozrządu
    Utworzone przez grzesiekalf w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-02-2010, 10:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory