Strona 58 z 484 PierwszyPierwszy ... 8484950515253545556575859606162636465666768108158 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 571 do 580 z 4837

Temat: Auta elektryczne i ogólnie powszechna elektryfikacja

  1. #571
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,814

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Jak będą importować, to się nikt nie będzie zastanawiał skąd ta energia i czy jest "czysta" czy nie
    Natomiast jedno jest pewne - tania nie będzie. Więc to chyba absurd lansować elektryki i dopłacać do nich, po to żeby importować droższą energię...

    No ale to już klasyka - najpierw zetnijmy drzewa, a potem pomyślimy od kogo wynająć tartak
    Import będzie przecież z Unii, także w dużym procencie z "czystej energii". Elektryki są promowane bo to jest rozwiązanie przyszłościowe, to że jakiś kraj W Unii ma problem z przejściem na energię odnawialną, zablokował wiatraki a potężne pieniądze z opłaty klimatycznej przejadł zamiast inwestować w modernizację sieci, to nie jest powód do zatrzymania elektryfikacji Samochód produkuje się na kilkanaście lat, każdy samochód spalinowy będzie zatruwał środowisko przez kolejnych kilkanaście lat tak samo a właściwie coraz bardziej w miarę zużycia. Auto elektryczne lokalnie nie będzie zatruwać wcale a globalnie coraz mniej, ze względu na coraz większy udział energii odnawialnej, także w naszym radosnym kraju. Czy tak trudno to zrozumieć, że czym wcześniej elektryfikacja przybierze na sile to każdy z nas odczuje to pozytywnie w naszych płucach?
    Nie oznacza to, że miłośnicy benzyn mają od razu się przesiadać na elektryki. Najważniejsze żeby przesiedli się Ci który kręcą się dieslem po mieście bo mało pali oraz Ci którzy nie wiedzą dokładnie jaki silnik mają pod maską. Reszta jeszcze długo może jeździć spalinówkami jeśli lubią, oczywiście po zapłaceniu odpowiedniego podatku wyliczonego na podstawie wpływu na środowisko wywieranego przez ich samochód.

  2. #572
    Użytkownik Świeżak Avatar ika
    Dołączył
    05 2017
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Alfa 159 TBi, Mazda RX8
    Postów
    128

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Pisałaś, że wątpliwości. To implikuje, ze one są uniwersalne, takze wsrod naukowców. A wychodzi na to, ze Ty masz wątpliwości. To jest istotna różnica
    To musi pisać wprost 'mamy wątpliwości' żeby było wiadomo że są? Jeśli albo mamy tylko chwalenie niskiej emisji, albo poruszanie innych tematów i jakieś 'ale' w podsumowaniu, to chyba wynika stąd że są... W każdej dziedzinie, nie tylko w kwestii elektryków, porządny naukowiec zdaje sobie sprawę jak mało tak naprawdę wie i co wymaga dopracowania... Ile było ślepych uliczek w fizyce?

    A propos bezpieczeństwa:
    https://wydarzenia.interia.pl/zagran...-e,nId,6333706

    A akurat elektrownie atomowe pod względem bezpieczeństwa to już zupełnie co innego niż w czasach Czarnobyla

  3. #573
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Byłą 156 TS, GT 1.9 z wiruskiem :),jest 166 3.0 FL
    Postów
    808

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    . I to awarie, której skutki nie były jakies dramatyczne w wiekszej skali.
    W grudniu 2016 japońskie Ministerstwo Gospodarki, Handlu i Przemysłu przedstawiło szacunki dotyczące kosztów katastrofy, sięgające ponad 188 mld USD.Od czasu wyłączenia elektrowni Japonia musi co roku importować paliw kopalnych za kwotę ok. 30 miliardów USD. Do tej pory u 197 na 218000 badanych wykryto raka tarczycy – to 17 razy więcej niż przed katastrofą. Z kolei opublikowane w 2019 r. badanie, przeprowadzone pod kierunkiem prof. Kaori Murase z Uniwersytetu Miasta Nagoya wskazuje na to, że po katastrofie liczba przypadków wrodzonych wad serca u dzieci poniżej roku wzrosła o 14%
    160 tys ludzi musiało zostawić swoje domy
    Także tego-nie było dramatu-można się rozejść.

  4. #574
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,288

    Domyślnie

    Cytat Napisał AdiCarrion Zobacz post
    Także tego-nie było dramatu-można się rozejść.
    nadal - lokalna katastrofa. Procentami mozna sobie straszyc, ale to jest lokalna skala. Widziałeś gdzieś u nas trzesienia ziemi i tsunami?
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  5. #575
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Reszta jeszcze długo może jeździć spalinówkami jeśli lubią, oczywiście po zapłaceniu odpowiedniego podatku wyliczonego na podstawie wpływu na środowisko wywieranego przez ich samochód.
    Jakbyś policzył całkowity ślad węglowy, jaki zostawiają po sobie różne typy napędu, to byś się trochę zdziwił. Poniżej dane z EU z 2014 roku, kiedy jeszcze nie było tak wyśrubowanych norm emisji dla aut spalinowych, jakie mamy dzisiaj. Nowszych poszukaj sobie sam

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Emisja CO2 w UE.jpg
Wyświetleń:	6
Rozmiar:	47.0 KB
ID:	285117
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  6. #576
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,311

    Domyślnie

    Cytat Napisał AdiCarrion Zobacz post
    Niby tak, ale ja na przykład miałbym duże opory przy mieszkaniu w pobliżu elektrowni jądrowej.
    Wiadomo,że Czernobyl to inna liga, ale już taka Fukushima, która miała być odporna na wszelkie kataklizmy jednak pier.....i japońska technologia i dokładność nie pomogły.
    Podejrzewam,że w jakiejś ankiecie zdecydowana większość ludzi, zapytana o lokalizację planów budowy elektrowni wybierałaby odpowiedż- "w pizdu, aby dalej ode mnie".
    Lata propagandy antyatomowej robią swoje.
    Ja i nie tylko mam np obawy przed lataniem (choć kiedyś na lotni latałem) samolotami, mimo że wiadomo że znacznie bezpieczniejsze niż samochody są przecież ogólnie.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    .. Najważniejsze żeby przesiedli się Ci który kręcą się dieslem ..
    To akurat najodleglejsza chyba grupa docelowa, bo jednym z podstawowych powodów wyboru diesla jest...zasięg, nieosiągalny w elektrykach z ich czasami ładowana.

    "oczywiście po zapłaceniu odpowiedniego podatku " , a no tak, oczywiście co za populizm pomieszany z utopią. Naprawdę dobry czas na takie ruchy (oczucie pozytywne w płuach i powyższe), powymierały pokolenia które odczuły na własnej skórze, mimo że hasła nośne i utopijne wizje mogły się im początkowo podobać , typu mamy takie same żołądki , prace społeczne "dla dobra ogółu" , o poważniejszych z potęznymi tragediami nie wspominając. Jeszcze trochę i bojówki z koktajlami mołotowa będą obrzucać spalinówki. Czy z paralizatorami elektrycznymi może bardziej , bo koktaj ten przestraszny dym produkuje przecież.

  7. #577
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Byłą 156 TS, GT 1.9 z wiruskiem :),jest 166 3.0 FL
    Postów
    808

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Lata propagandy antyatomowej robią swoje.
    .
    No tak, następny od" propagandy"
    Swiat jest przecież czarno-biały.Albo jesteś oświecony i widzisz tylko dobrodziejstwa atomu, albo jesteś ciemną masą ulegąjącą propagandzie bo rozumiesz,że ludzie mogą mieć obawy.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    nadal - lokalna katastrofa. Procentami mozna sobie straszyc, ale to jest lokalna skala. Widziałeś gdzieś u nas trzesienia ziemi i tsunami?
    Dla tych 160 tys ludzi muszących opuścić swoje domostwa pewnie to duże pocieszenie, że to tylko "lokalna katastrofa" Pomijam już zwiększoną zachorowalność na raka i wady serca.
    Jest też ciekawy artykuł -Jak awaria Fukushima Daiichi wpłynęła na zdrowie mieszkańców Niemiec, oraz czemu Fukushima jest nadal grożna https://www.komputerswiat.pl/artykul...giczna/dl66p39
    No, nie-jakbyś nie próbował śmieszkować to problem jest o wiele poważniejszy.

  8. #578
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,311

    Domyślnie

    A przeliczysz to na ilość elektrowni atomowych funkcjonujących na świecie bez awarii i zabierających dym spod nosa ilu ? Milionom? Miliardom?
    O "obawach" pisałem. Obawy są nieracjonalne. Zrozumiałe ale nieracjonalne, nierzyczysiwste. Na obawach jak ten dym z rury sprytnie zonglowanuch buduje się biznesy i tak tych samych maluczkich pograzajace tylko wolniej. Lub maluczkich gdzieś tam daleko.

  9. #579
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Byłą 156 TS, GT 1.9 z wiruskiem :),jest 166 3.0 FL
    Postów
    808

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    A przeliczysz to na ilość elektrowni atomowych funkcjonujących na świecie bez awarii i zabierających dym spod nosa ilu ? Milionom? Miliardom?.
    Ale przecież awarie zdarzają się często-chociażby niedawno w Bawarii miesiąc temu.
    .I pomijając te największe, które mają poważne skutki ekologiczne, to każde wyłączenie takiej elektrowni atomowej powoduje nagły wzrost emisji z elektrowni węglowych, które właśnie.....no właśnie nie "zabierają dymu sprzed nosa milionom i miliardom"
    Zresztą polecam jeszcze raz przeczytać o długofalowych skutkach awarii w Fuklushimie-to nie jest problem lokalny.

  10. #580
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,814

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysztof Zobacz post
    Jakbyś policzył całkowity ślad węglowy, jaki zostawiają po sobie różne typy napędu, to byś się trochę zdziwił. Poniżej dane z EU z 2014 roku, kiedy jeszcze nie było tak wyśrubowanych norm emisji dla aut spalinowych, jakie mamy dzisiaj. Nowszych poszukaj sobie sam

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Emisja CO2 w UE.jpg
Wyświetleń:	6
Rozmiar:	47.0 KB
ID:	285117
    Znam ten wykres i potwierdza on tylko co napisałem. Już w 2014 roku energetyczny mix unijny był korzystniejszy dla elektryków niż dla pojazdów spalinowych a przecież on rok do roku się poprawia ! Pojazdy elektryczne też stają się coraz bardziej wydajne, na pewno szybciej niż w przypadku klasycznego napędu. Zresztą bardziej mnie interesuje brak szkodliwych związków rakotwórczych w mieście oraz zmniejszenie hałasu niż emisja CO2, a na tym polu elektryki nie dają szans "śmierdzielom".

Podobne wątki

  1. Pozdrowienia dla Trójmiasta i alfaholików ogólnie!
    Utworzone przez indianinMat w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2018, 23:25
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:10
  3. [147] Opinie, ogólnie klika pytań
    Utworzone przez scudettokrk w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 20:52
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory