Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: potrzebna opinia silnikowca 156 20ts

  1. #1
    sławek_alfa156
    Gość

    Domyślnie potrzebna opinia silnikowca 156 20ts

    witam,mam problem za który się biore pierwszy raz w alfie 20ts ,autko zabrałem od super mechanika po 4 miesiącach czekania na wyjecie głowicy(brak cisnienia)takie kupiłem-żle złozony rozrząd i stukło 6 zaworków,ale do żeczy prośba zeby ktoś podpowiedział mi czy blokady zakładam -ssący wałek 3 stopka 2 cylinder,wydech wałek 3 stopka 3 cylinder tak wyczytałem na forum-oczywiscie liczę od kół rozrz.i jak ustawić kiło wariatora po zblokowaniu wałka czy może po środku fasolek(owalne otwory w kole)koło też wymieniłem bo ktoś je francuzem blokował
    Ostatnio edytowane przez Administracja ; 26-09-2010 o 16:32

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Będzie trochę OT, ale powtarzasz moją historię. Kupiłem z wadą, dwóch mechaników poległo i musiałem w zasadzie poskładać sam, po czym do dziś poprawiam co zdążyli dodatkowo spieprzyć.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał sławek_alfa156 Zobacz post
    witam,mam problem za który się biore pierwszy raz w alfie 20ts ,autko zabrałem od super mechanika po 4 miesiącach czekania na wyjecie głowicy(brak cisnienia)takie kupiłem-żle złozony rozrząd i stukło 6 zaworków,ale do żeczy prośba zeby ktoś podpowiedział mi czy blokady zakładam -ssący wałek 3 stopka 2 cylinder,wydech wałek 3 stopka 3 cylinder tak wyczytałem na forum-oczywiscie liczę od kół rozrz.i jak ustawić kiło wariatora po zblokowaniu wałka czy może po środku fasolek(owalne otwory w kole)koło też wymieniłem bo ktoś je francuzem blokował
    1. Musisz mieć czujnik zegarowy, którym ustawisz najpierw GMP 1. cylindra - masz to ustawić z dokładnością do 0,01 mm.
    2. Jak zablokujesz oba wałki blokadami to trzeba poluźnić oba koła rozrządu oraz przekręcić je do oporu w lewo (przeciwnie do ruchu wskazówek cegara)
    3. Po założeniu paska (uwaga: znaki na pasku powinny się pokryć ze znakami na kole wału korbowego i wału wydechowego rozrządu) dokręcamy koła, dajemy napinacz na max,zdejmujemy blokady, robimy 2 obroty wałem w prawo, przeprowadzamy kontrolę ustawienia całego rozrządu sprawdzając GMP na czujniku i przykładając plokady. Jeśli jest OK, popuszczamy napinacz w położenie robocze.
    4. Ponieważ to jest 2,0 TS to oczywiście na końcu zakładamy jeszcze pasek i napinacz wałków wyrównoważających.

    I nie popełniaj podstawowego błędu, jaki robi większość mechaników nie mających pojęcia o TS, tj. ustawiania rozrządu na dokręconych kołach i gadających głupoty, że silnik ma wadę.
    Podstawowa wada to niewiedza tych mechaników.
    Ja już wielokrotnie pisałem i jeszcze raz napiszę:
    - TS USTAWIAMY WYŁĄCZNIE NA PŁYWAJĄCYCH KOŁACH.
    - ŻEBY DOBRZE ZROBIĆ TS TRZEBA MIEĆ: CZUJNIK ZEGAROWY, BLOKADY ORAZ PRZYNAJMNIEJ JEDEN SPECJALNY KLUCZ DO KOŁA WAŁKA ROZRZĄDU.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 22-09-2010 o 07:40

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - kilka uwag obserwatora zakłądania pasków rozrządu.

    0. tak odkręcasz 3 półpanewki na każdym z wałków.
    1. dodatkowo kontrolujesz ustawienie GMP 1 cylindra zaglądająć na szczerby w obudowie, tuż pod termostatem.
    2. koła do oporu w lewo, ponieważ pasek zakładamy od lewej do prawej !!.
    3. przy dokrecaniu kół stosujemy klej na gwinty śrub ( np. niebieski ) ale tylko dla wałka ssacego, wydechowy ze swoja siła dokręcania 120 Nm nie powinien się poluzować.
    - po wykonaniu dwóch obrotów wału korbowego znaki na paskach nie pokryją się ze znakami na kołach !!!
    4. do napinaczy stosujemy odpowiednie klucze.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - kilka uwag obserwatora zakłądania pasków rozrządu.

    4. do napinaczy stosujemy odpowiednie klucze.
    A do napinacza paska wałków wyrównoważających nawet 2 klucze

Podobne wątki

  1. [GT] Potrzebna opinia alfaholików
    Utworzone przez 1vvan w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-01-2016, 19:07
  2. Potrzebna opinia co do stukania w zawiasie.
    Utworzone przez ExO w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 01-07-2012, 07:47
  3. Sprzedający potrzebna opinia
    Utworzone przez radzik2908 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 07-11-2011, 22:08
  4. [155] Potrzebna opinia.
    Utworzone przez muzzy w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-03-2008, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory