Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Prośba o parę odpowiedzi dla "błądzącego".

  1. #1
    Blesso
    Gość

    Domyślnie Prośba o parę odpowiedzi dla "błądzącego".

    Witam.
    Od 2001 roku jeżdżę Punto II Go! Jest to cudowny, piękny i wyjątkowy samochód z "boskim" silnikiem ( 60KM).
    Pomimo tych 11 lat auto sprawuje się wyśmienicie.
    Z pewnych względów ( rodzinnych) zaczynam się rozglądać za innym autem.
    Mam przeznaczone na nie 40-50tyś pln.
    Odwiedziłem więc salon Fiata by przyjrzeć się Punto Evo i niestety ..to nie jest to.
    Bravo - za duże jak dla mnie ( w 99% jeżdżę wyłącznie sam) i cenowo niekonkurencyjne z.... Alfą Mito prezentowaną w jednym z salonów jako auto wystawowe.
    105 konna Alfa z 2011 roku w wyposażeniu Distinctive z dwustrefową klimą i paroma dodatkami pozakatalogowymi, lekko przekracza mój budżet ale ...
    Ale w tej cenie, oprócz dobrze wyposażonej i z długą gwarancją nowej Kii Rio niewiele można znaleźć. Ford Fiesta "odpada" ze względu na brak równej powierzchni po złożeniu tylnej kanapy ( to dla mnie ważne), a Corsa do mnie nie trafia.

    Interesują mnie auta małe (ale nie "małe"),najlepiej 3-drzwiowe i z "odpowiednim"( co nie znaczy mocnym) silnikiem.

    I tu zaczyna się moją prośba.
    Przejechałem się na jeździe testowej Alfą Mito 1.4 -105 koni i jestem....zasmucony.
    To auto -nie jeździ. Ono się toczy. A do jazdy potrzebuje konkretnego naciśnięcia na pedał gazu.
    I nie mówię tu o paleniu gum, ruszaniu pierwszym spod świateł,wyprzedzaniu każdego auta.
    Mówię o normalnej, prawie że emeryckiej jeździe.
    Niestety jestem skażony silnikiem z Punto GO! który max moment obrotowy uzyskuje przy 2500obr/min, więc jazda takim lekkim autkiem *870kg)z tym motorem to czysta radocha, bo pedał gazu jedynie się muska. Biegi w Punto zmienia się w sekwencji- 1-2 -4 lub 1-2-3-5. Długie przełożenia skrzyni biegów, wyjątkowa elastyczność, świetne reagowanie na wciśnięcie pedału oraz bardzo niskie spalanie to zalety tego autka.

    Niestety -Alfa w moim odczuciu jest zupełnie inna. Krótkie przełożenia, brak reakcji auta na lekkie wciśnięcie gazu, bardzo długie rozpędzanie się - i wyjątkowa jak dla mnie " ociężałość" - zniwelowały mój zapał do tego auta.
    Czy te odczucia są i Wam "nieobce"? Pytam o to, bo jazda testowa była wyjątkowo krótka, a raczej taka mi się wydawała.

    Inna sprawa to głośność. W Punto silnik zaczynam słyszeć powyżej 110km/h. Opony w tym aucie ( Dunlop SP30) też są raczej ciche. Jednym słowem -cisza jak makiem zasiał.
    W Alfie mocniejsze naciśnięcie gazu to odgłos .....dosyć słyszalny (tłumik?). Jak ten "element" wygląda podczas np miejskiej jazdy ? Czy jest uciążliwy dla Was ?

    Wątek dotyczący spalania przejrzałem i domyślam się, że na 5l na trasie i 6-7 w mieście (tak jak w Punto) nie mam co liczyć, a, że większą część czasu spędzam jeżdżąc po mieście to i ta Alfa pewnie dobije do 10l/100km ?

    Wnętrze Alfy nie powaliło mnie na kolana.Śmiem nawet twierdzić, że jeśli chodzi o ergonomię wnętrza, jest ona o krok za 11 letnim Fiatem. Wykończenie też mogło być lepsze ( na jednych drzwiach w Punto mam więcej materiałowej tapicerki niż na dwóch w Alfie),a srebrna konsola/obramówka wokół radia pasuje jej jak pięść do oka, o siatkach na drzwiach i lędźwiowej regulacji oparcia w Punto nie wspomnę.

    Alfa ma za to świetne wyposażenie,odpowiednią wielkość i ...to coś co przyciąga

    Czy wg Was - warto przeboleć te niedogodności i rozważyć zakup Alfy ? Czy silnik 105KM da szanse na zwykła jazdę czy trzeba się będzie męczyć wachlując biegami ? Czy głośność"rasowego brzmienia" zaczyna po czasie przeszkadzać? Czy słaba widoczność do tyłu to tylko kwestia przyzwyczajenia? Czy to jest auto na długie lata - takie jak ten 11 letni Punciak?
    Czy dla Was - patrząc wstecz - Mito to jest TO ?

    Pozdrawiam
    Blesso

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,059

    Domyślnie

    Cytat Napisał Blesso Zobacz post
    Czy dla Was - patrząc wstecz - Mito to jest TO ?

    Pozdrawiam
    Blesso
    Dla mnie tak, aczkolwiek zdania są podzielone. Tlumik mi nie przeszkadza on tak bulgoce przy niskich obrotach, jest to efekt zamierzony w namiastce hot hatch-a ale np. kolega JJokocha miał co do tego zastrzeżenia. Ja w trasie np tego nie słyszę. Co do twoich odczuć odnośnie gazu- w jakim trybie jeżdziłeś? W N gaz jest wyraźnie "znieczulony"; reakcja jest spowolniona w takim sensie że wciśnięcie gazu przekłada się na proporcjonalne mniejsze uchylenie przepustnicy w dolnym zakresie obrotów (do ok 3000). Ma to swoje zalety w korku jeżdzie na "półsprzęgle" itp. W trybie D natomiast niewielkie naciśnięcie gazu powoduje dużo ostrzejszą reakcję silnika na dole (nawet wolnossaka bez overboostu). Silnik jest 16V więc siłą rzeczy moment maks ma wyżej i strojony tak że lubi jak go wkręcić. (analogiczne 1,4 np VAG-a moc mają mniejszą ale moment max niżej). Myślę że żeby go "poczuć" nie wolno się bać pedału gazu.
    No ale cudów nie ma to auto waży około 1100 kg, oparte jest na Grande punto, ma sporo cech tego samochodu i gratów zapewniających komfort i bezpieczeństwo które ważą. Co do skrzyni zwróć uwagę na to że jest 6-tka stąd też biegi mogą być krótsze no ale w trasie to zaleta. Co do hałasów trakcyjnych -koła są 16-tki, fabryczna szerokość 195 więc pewnie więcej jak w punto więc i szumią mocniej.
    Ergonomii mogę zarzucić to że pokrętło głośności od radia jest za wysokie i utrudnia przewijanie utorów, poza tym musiałem przyzwyczaić sie do włączania wycieraczek pokrętłem nie wajchą (ale to okazuje się niezłe rozwiązanie w przypadku funkcji "panic"). Głupie jest też trochę włączanie długich-mignięcie i włączenie na stałe w tą samą strone i powoduje pomyłki.
    Co do estetyki to gusta są różne ale zgodzę się że lakierowana konsola środkowa mogłaby być wykonana fajniej (jakaś metalizacja itp). Co wstawek pseudoskóra/imitacja włókna, to chyba tego aż nadto- cała góra konsoli zagłębienia w drzwiach imho są OK. Regulację lędźwiową mam (była bez żadnej dopłaty) ale tylko u kierowcy. Widoczność do tyłu-kwestia przyzwyczajenia ale to kwestia stylistyki i małej szyby(założysz najwyżej czujniki parkowania). Ale z pewnością nie jest to auto czysto "użytkowe" no i w AR siatka na drzwiach jest z pewnością rzadkością ;-).
    Troje drzwi na zatłoczonym parkingu nie są zaletą-ale to pewnie wiesz, geometria zawieszenia też nie powoduje że auto jest mistrzem w promieniu zawracania, jest raczej zoptymalizowane pod kątem "pewności" prowadzenia.
    Ostatnio edytowane przez metan ; 05-02-2012 o 00:51

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0JTS; Ford Fiesta ST 3D 200KM, Fiat 500X, była Alfa Romeo Mito i Vespa125
    Postów
    607

    Domyślnie

    Witam!
    Samochody obecnie produkowane od tych z przełomu wieków dzięki przepaść technologiczna.
    Bezpieczeństwo, komfort, wyposażenie, ekologia. Większą masa, proekologiczne zestopniowanie skrzyni biegów sprawiają, że konie mechaniczne 10 lat temu i teraz to nie to samo. Użytkowalem wcześniej Astrę II z silnikiem Dti 2.0 100KM i dynamikę miała jak moje 132-konne Mito. A samochód był większy i słabszy.
    Teraz wolnossacy 100-konny silnik nadaje się tylko na miasto. O spalaniu 5-7 l zapomnij (masa).

    Jeśli Cię stać to dołóż do silnika turbo min. 120KM. Przez następne 11 lat będziesz jeździł z uśmiechem na twarzy.

    Ergonomia.
    Nie mogę się do niczego przyczepić. Mam też nową Fiestę i ergonomia tego samochodu jest lata świetlne za Mito. Światła, otwieranie okien, spryskiwanie, radio, bluetooth są tragicznie. Nie wspomnę już o fotelach i kierownicy z plastikową skórą.

    Moim zdaniem Mito nie ma konkurencji. Relatywnie (porownujac do bezposredniej konkufencji) jest bardzo tania. Estetycznie w klasie 0 konkurentów.

    Podsumowując: silnik turbo to konieczność dla radości z jazdy.

  4. #4
    Blesso
    Gość

    Domyślnie

    Hmmm. Ale dla mnie radość zjazdy to nie 7s do setki, ani prędkości powyżej 120km/h ( nie lubię szybko jeździć). To wygoda jaką daje elastyczny silnik,to zadowolenie z ciszy oraz akceptowalne zużycie paliwa. Boję się, że tego zabraknie mi w Mito, a konkurencja w tym przedziale cenowym też nie ma jakiegoś "wypasu" jeśli chodzi o motory. "Boję" się również , że wyląduje w najtańszym Punto z silnikiem 1.2 8V, 65KM ( czyli rozwinięciem tego z Punto GO!) .
    Nie chciałby, kupować też używanego auta, dlatego 120KM raczej nie wchodzi w grę ze względu na cenę ( pewnie coś około 58-60tyś). Myślę,że spalanie w aucie na poziomie8-9l w mieście bym zaakceptował( choć tyle pali nowa Sportage 2.0 od kumpla) ale najbardziej w Mito "przeszkadzały" mi krótkie biegi. Jazda po mieście z tak zestopniowaną skrzynią pewnie nie należy do przyjemności.
    Najciekawsze jest to, że gdy poprosiłem o wycenę nowego Punto z silnikiem takim jak z Mito (105KM) i alufelgami oraz ESP - sprzedawca wyliczył mi .....58tyś pln. Wspomniana Alfa jest o 7 tysiaków tańsza.
    Ech! Trudny wybór.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,059

    Domyślnie

    Mi codziennie zdarza się kawał jazdy po mieście i z elastycznością nie ma problemu. Nie zauważyłem czegoś co by mi przeszkadzało. Co spalania przy spokojnej jeździe z reguły mieszczę się w 7-8 l LPG, teraz gdy zimno to więcej, ale robię też w tym kawałek w miarę "płynnej" trasy.
    Miciak też jest w wersjach z 1,4 8V, nie wiem z jaką skrzynią, jest chyba najtańszy ale nie sądzę żeby to było to o co ci chodzi. Tak jak napisał Andrzej masa robi swoje. Spróbuj przejechać się jeszcze raz, odważniej i w trybie D.
    A jescze słówko o silniku multiair-wszystko na to wskazuje że są oszczędniejsze od analogicznych normalnych wersji, i teoretycznie ujawnia się to przy jeździe spokojnej z małymi otwarciami przepustnicy (tzn gdyby tam była przepustnica;-))
    Ostatnio edytowane przez metan ; 05-02-2012 o 16:18

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    koło koła
    Auto
    emty
    Postów
    477

    Domyślnie

    Cytat Napisał Blesso Zobacz post
    Hmmm. Ale dla mnie radość zjazdy to nie 7s do setki, ani prędkości powyżej 120km/h ( nie lubię szybko jeździć). To wygoda jaką daje elastyczny silnik,to zadowolenie z ciszy oraz akceptowalne zużycie paliwa. Boję się, że tego zabraknie mi w Mito, a konkurencja w tym przedziale cenowym też nie ma jakiegoś "wypasu" jeśli chodzi o motory. "Boję" się również , że wyląduje w najtańszym Punto z silnikiem 1.2 8V, 65KM ( czyli rozwinięciem tego z Punto GO!) .
    Nie chciałby, kupować też używanego auta, dlatego 120KM raczej nie wchodzi w grę ze względu na cenę ( pewnie coś około 58-60tyś). Myślę,że spalanie w aucie na poziomie8-9l w mieście bym zaakceptował( choć tyle pali nowa Sportage 2.0 od kumpla) ale najbardziej w Mito "przeszkadzały" mi krótkie biegi. Jazda po mieście z tak zestopniowaną skrzynią pewnie nie należy do przyjemności.
    Najciekawsze jest to, że gdy poprosiłem o wycenę nowego Punto z silnikiem takim jak z Mito (105KM) i alufelgami oraz ESP - sprzedawca wyliczył mi .....58tyś pln. Wspomniana Alfa jest o 7 tysiaków tańsza.
    Ech! Trudny wybór.
    no jak miło, kolega wyłapał wszystkie mankamenty multiara, celowo pisze multiara bo prawdopodobnie turbo metana lub diesel andrzeja są godne polecenia? w multiarku bedziesz spalał <5l jesli bedziesz jezdził do 90km/h, to zamulenie jest w trybie N (kompletny brak reakcji do4-5rpm) nie ma co tu dalej wypisywać, osobiscie nie polecam, rozejzyj sie za uzywanym czymś, nie przpłacaj za nowe auto, czasy idą ciezkie,
    w bazarze była 147ka z 2008 z 15tys km za ca 30tys, tez 105 koni ale załozysz lpg i bedzisz miał pikną i ekonomiczną alfę ?

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,059

    Domyślnie

    Cytat Napisał jjokocha Zobacz post
    bo prawdopodobnie turbo metana
    Ja mam wolnego ssaka

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Geordie
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta
    Postów
    383

    Domyślnie

    Z moich obserwacji:

    1. Zakup Alfy - ja bym rozważył na twoim miejscu
    2. Silnik 105 KM daje wystarczającą frajdę z jazdy, jest dynamiczny (ale polecam korzystanie z opcji 'Dynamic').
    3. Dźwięk silnika - mało które małe autko tak ładnie brzmi. Z każdym dniem podoba mi się co raz bardziej
    4. Widoczność - da się przyzwyczaić, są duże lusterka
    5. MiTo - dla mnie auto na lata. Spokojnie dla 2 osób.
    6. Nie znam lepszej propozycji w tej klasie aut (pod kątem stylu, oryginalności, właściwości jezdnych).

    Jeśli jednak szukasz czegoś praktycznego to może VW Polo 1.2 TSI?

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    MiTo 1.4T/ Panda
    Postów
    133

    Domyślnie

    hmm ciężko zachwalać mito skoro przegrywa w porównaniu do 60konnego 11 letniego punto w każdej kategorii...
    według mnie to najlepsza oferta w swojej klasie obecnie na rynku, ja porównywałem jedynie z nowymi samochodami fiesta, ibiza, ceed,polo i fabią:/ ,a nie ze starym punto
    i nadal uważam że dokonałem dobrego wyboru jedyne co mi przeszkadza to hałas, ale oczywiście w porównaniu do mojej 156
    nie wiem jak możesz 105 konne mito uznawać za ospały samochód przy 60konnym punto, może po prostu nie czujesz w nim przyspieszenia bo mito ma sprawne zawieszenie.
    Twoje punto ma 17 sek do setki, Mito 10,4 - naprawdę nie ma co porównywać!
    może za krótko byłeś na jeździe testowej, stąd te dziwne odczucia

    słaba widoczność do tyłu to kwestia przyzwyczajenia, dzięki prawie pionowej i zgrabnej dupce wszystko idealnie widać w lusterkach, łatwiej parkowało mi się tylko smartem

Podobne wątki

  1. Parę pytań od"zielonego" w sprawie AR xD
    Utworzone przez matixjaw w dziale 147
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 10-10-2011, 07:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory