Kornacki jakby nie było ze sporym sentymentem do AR... ale pomijając już Tonale nie Tonale - lekko przesadził z tymi 200km/h elektrykami, co to obok wykastrowanych normami spalinówek, miałby śmigać ; )
Kornacki jakby nie było ze sporym sentymentem do AR... ale pomijając już Tonale nie Tonale - lekko przesadził z tymi 200km/h elektrykami, co to obok wykastrowanych normami spalinówek, miałby śmigać ; )
Tonale można porównać z samochodami o porównywalnych osiągach. Wiadomo, że bazowa wersja nie ma startu do jakiegokolwiek Formentora z 2.0 TSI. Jak do przyzwoitych osiągów Foki dojdzie dźwięk v8 z głośników to emocji na pewno w nim nie brakuje Robi się z niej prawie "niemiecki Mustang".
W elektryku trzeba ostrej depnąć żeby się załączył spalinowy (w Cuprze też nie możesz tak robić na zimnym) a tryb Dynamic wymusza załączenie spalinowego silnika (także tryb doładowania baterii załącza benzynę). Także nie ma problemu, możesz rozgrzewać maszynę przed "gnieceniem".
Dlaczego tylko porównywać z samochodami o podobnych osiągach? Sportage, Tucson, czy Qashqai takie właśnie są i z tym trzeba porównywać Alfę. Z koreańcami... smutne ale prawdziwe. Dlaczego nie z autami w podobnym przedziale cenowym? Wtedy właśnie porównujemy Tonale MHEV z Formentorem 190KM, albo PHEV z 310KM i w jednym i w drugim przypadku, przy zakupie Formentora zostanie jeszcze na dużo wiaderek benzynki. A Jeśli PHEV - to może jednego i drugiego PHEV? Formentor wyjdzie taniej, ale jest słabszy o 35KM. Albo dużo taniej 75KM słabszy. Ale podpowiem - lada chwila pojawi się Formentor PHEV na 1,5TSI (wcześniej 1,4TSI) więc parę KM będzie więcej.
W temacie dźwięku V8 z głośników - tak to właśnie jest z internetowymi znafcami. Wiedza lepiej bo było na YT. Rozwiązanie to było w pierwszych wypustach Formentora, mocno krytykowane i zostało zmienione. Nie ma już dźwięku V8 i nie z głośników. Wersja VZ dostała dodatkowo aktywny wydech. Nie było tego w testach w prasie motoryzacyjnej???
- - - Updated - - -
zupełnie inaczej by to zabrzmiało, gdybyś powiedział: Wiesz, jeździłem i łysy bzdury gada. Nie ma problemu, trzeba ostro przyświrować, żeby spalinowy włączył się niespodziewanie. Ty tymczasem powtarzasz gdzieś zasłyszane opinie- czy prawdziwe? Może tak jak z tym dźwiękiem z V8? A może jest tak, że caroseria pokazała, że coś jest nie halo, a ty tylko sobie gadasz że jest ok.
Formentor jest tańszy, to prawda ale w testach z reguły porównuje się samochody o zbliżonej mocy a nie cenie. Tonale jest lepiej wykończone i do tego z silnikami hybrydowymi - to musi wpływać na cenę. Do tego dopłata za markę, sam przyznasz że w Cuprze czegoś takiego nie ma w cenie bo marka słabo kojarzona.
Bazowe Tonale nie jest dedykowane dla miłośników sportu, bardziej dla kobiet lub jako samochód na miasto, podobnie jak Formentor 1.5 TSI.
Wersja PHEV to już inna bajka, obniżony i inaczej zestrojony. Oczywiście topowa Foka VZ jest szybsza ale więcej sensu ma Tonale PHEV. VZ to taki hothatch na szczudłach, piekielnie szybki ale wysoko zawieszony. Jak dla mnie bezsensu ale co poradzisz na modę.
Obecnie wersje nie mają nawet podbicia z głośników ?
- - - Updated - - -
Silnik może się na chwilę załączyć jeśli warunki wymuszą uruchomienie napędu 4x4 nawet w trybie elektrycznym. Tyle że nie na wysokich obrotach, które by szkodziły zimnemu silnikowi.
Może dla ciebie bez sensu, ale tabelki sprzedaży pokazują coś innego. Poza tym, kto broni Alfie wypuścić zwykłą benzynę? Przecież za 280AWD ludzie by się pozabijali. Musiałaby być tańsza od Stelvio, może nawet nieco tańsza lub porównywalna do Gulii. Sam bym kupił i przebaczył wszystkie inne niedoróbki. Do tego w wersji budżetowej 1,2 PureTech - kosztowałby w podstawie ze 130tys. i robiłby sprzedaż (ciekawe ilu wtedy wybrałoby droższe MHEV-y).
co do podbicia dźwięku w Formentorze - jakbym był złośliwy, to bym powiedział - doczytaj w prasie branżowej . Wcześniej był dźwięk amerykańskiego V8 grany przez system audio i było to faktycznie słabe (w testówce tak było). 2 kilometry w trybie sport i wręcz wk**wiało. Na szczęście są tryby konfigurowalne i tam można ten dźwięk wyłączyć (można w trybie indywidual zrobić np. klona trybu cupra i wyłączonym podbiciem dźwięku w kabinie). A podbicie dźwięku jest realizowane przez dedykowany głośnik w podszybiu i jest to poprostu podbicie dźwięku z silnika R4. Są popsy i międzygazy (na zewnątrz też, ni tylko z głośników). Osiedla tym nie obudzisz, ale są.
Tak sobie myślę, że jakby dać włochom Formentora VZ do wykończenia wnętrza i dodać Missano Blue, Montreal Green i złoty, co był w Stelvio - kompilacja idealna
ps. Wiesz co jest bez sensu? To że ludziki kupują Formentora VZ i go obniżają. Gdy mają bliźniaczo wyglądającego niższego Leona za ~30tys taniej. Ich kasa - ich sprawa.
Ostatnio edytowane przez Machaju ; 09-08-2023 o 18:14
[MENTION=9316]Żuczek[/MENTION] - "Foka" to popularne określenie Forda Focusa, nie Cupry Formentora .
Co do głośników to żenada w każdym wykonaniu (niestety tak samo sztuczne strzały w wydech, bo naturalne przecież są nieekologiczne itd) , jak to w obecnych Alfach wygląda z tymi głośniczkami w zasadzie ? (tak z ciekawości)
A całe bicie piany jest o to czy powinno być 200 czy 300KM w celu szybszego włączenia się do ruchu na skrzyżowaniu :-)
Na autostradzie nie ma to praktycznie żadnego znaczenia. Jeżdzę w Alpy kilka razy do roku - pewnie ponad 50 razy trasa zrobiona. I nie ma znaczenia czy jechałem autem 110 KM czy 320 KM. Czas przejazdu podobny.
A jako mieszkaniec Warszawy. Zrobiliśmy z żoną już około 4 tys Tonale. Myślę że 99 % miasto. Nie wiem ile razy udało się 120 przekroczyć.
Jak się zastanowić to właśnie KM są największym marketingiem bo coraz mniej jest okazji do wykorzystania.
Na forum Subaru był taki wątek KM po co to komu. I po długiej dyskusji tak naprawdę nikt nie umiał wytłumaczyć. Poza mitycznym "ze względów bezpieczeństwa" bo szybciej wyprzedzam. A w rzeczywistyości : Na autostradzie bez znaczenia a w mieście nie do wykorzystania. Pozostałe okazje - zdarzają się sporadycznie. Być może dlatego Subaru coś tam jeszcze sprzedaje chociaż czasy WRX`a, STI, czy Forestera Turbo odeszły w EU już jakiś czas temu. Więc Subarowcy mają za czym płakać ( sam trzymam Forestera Turbo i OBK ściągniętego z USA bo u nas 3.6H niedostępny od ładnych paru lat ).
Dublowanie PHEV i czystej spaliny w tej samej mocy to byłaby głupota. Kara za emisję pewnie podbiła by cenę pewnie blisko PHEV-a - nikt by tego (oprócz Ciebie) nie kupił.
Można by za to wsadzić silnik 2.0 200KM i zbić emisję miękką hybrydą która jest już w użyciu (w Maserati Grecale).
W bazowej wersji po co byle Puretech jak w tą budę już montują Fiatowski 1.3 ? Występował w Jeepie wersjach 130 i 150KM, także w manualu.
Z tego pewnie zrezygnowali bo nie pasowało do hasła "metamorfosi".
Kolejne testy Formentora będą w prasie dopiero jak wejdzie lifting
- - - Updated - - -
Focus odchodzi w zapomnienie, teraz będą rządzić mocne SUV-y
W Stevio podbija dźwięk z komory silnika w trybie Dynamic (nie w każdej wersji/roczniku). W Giulii początkowo nie było tego efektu, nie wiem jak po lifcie. W Tonale też nie.
Hiszpanie zrobili tą głupotę i samym Formentorem robią 3xwiększą sprzedaż niż cała Alfa Romeo. Czyli takich jak ja jest znacznie więcej.
Problem jest z obecnymi konikami. Auta coraz cięższe, moce są na papierze, zduszone programami silnika i skrzyni biegów, a w jeździe nie bardzo je czuć.
Wracając do Tonale - moim zdaniem Tonale ma potężną dziurę w ofercie. 140/160KM są wystarczające dla przeciętnego, niewymagającego kierowcy, a do PHEV jest przepaść cenowa. Pomiędzy mogłoby być coś w okolicach tych 200-240KM co doskonale uzupełniałoby ofertę.