Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Zawieszenie tylne prawego koła

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    AR GT 1.9JTD
    Postów
    76

    Domyślnie Zawieszenie tylne prawego koła

    Witam

    Sprawa "chyba" dość poważna... ;/
    Wczoraj wyjeżdżając z parkingu (oblodzona jezdnia) jadąc z prędkością max 10-15km/h zarzuciło mnie i tylnym prawym kołem odbiłem się od krawężnika.
    Po sprawdzeniu okazało się, że prawe tylne koło odstaje o ok. 5cm od osi pojazdu, dokładniej mówiąc przednia część lekko wystaje poza obrys samochodu.
    Samochodem musiałem podjechać w miejsce, w którym mógłbym je zostawić i w tym czasie pojawił się komunikat VDC system failure (temp. na dworzu ok. -3stC)

    Teraz moje pytanie do Was.
    Co mogło się z tym kołem stać? Która część zawieszenie uległa skrzywieniu/złamaniu itp?
    Mam nadzieje, że nie okaże się, że samochód będzie od teraz jeżdżącym złomem co?

    Prosiłbym także o podanie poszczególnych części składowych wchodzących w skład tylnego zawieszenia.

    Jutro będę musiał zholować samochód do mechanika i wtedy się pewnie dowiem, ale może ktoś mógłby coś wstępnie powiedzieć.


    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez michal ; 12-01-2014 o 23:43

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Iwan87
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    GT 1.9 JTD 150 KM Distinctive
    Postów
    538

    Domyślnie

    Możliwości jest wiele ale obstawiam, że albo skrzywiłeś jakiś wahacz albo felgę. Myślę, że sam byłbyś nawet w stanie to obadać zdejmując koło, podnosząc auto na podnośniku i zaglądając pod auto.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    AR GT 1.9JTD
    Postów
    76

    Domyślnie

    Cytat Napisał Iwan87 Zobacz post
    Możliwości jest wiele ale obstawiam, że albo skrzywiłeś jakiś wahacz albo felgę. Myślę, że sam byłbyś nawet w stanie to obadać zdejmując koło, podnosząc auto na podnośniku i zaglądając pod auto.

    Felgi raczej nie, bo chyba by sie tak koło nie wygięło, choć kto wie.
    Niestety bez mechanika się nie obejdzie, nie mam sam dostępu do podnośnika.

    Jeżeli chodzi o wahacze? Ile ich z tyłu jest? Dwa takie drążki jeden dłuższy drugi krótszy i jeden wleczony? Dobrze celuje?
    A mogło coś się stać z belką?
    Pojeżdżę jeszcze tym samochodem?

    I co z tym błędem VDC? Może to przez to, że koło odstaje od osi pojazdu?

  4. #4
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    felga mogła dostać w osi - czyli złom wg mnie
    wahacze - któreś / któryś pewnie mu się wygło
    łozysko koła mogło się rozsypać
    ( miałem tak raz jak zarzuciło bokiem i odbiłem się tyłem od krawężnika - wahacz się poddał , felga dostała w osi , łozysko też skończyło żywot )
    ale tragedii nie było , łożysko nie kosztuje miliony , wahacze tył również raczej tańsza opcja , felgę miałem akurat stal 15"

    wahacze tył : w sumie 6 , po 3 na stronę
    jedź na warsztat i niech zobaczą który/e się poddały
    vdc itp - też miałem po tej przygodzie, też musiałem podjechać z krzywym kołem na warsztat , po naprawie i kasowaniu cisza

    aha - jechałem nieco więcej niz 10-15 i belka była cała
    raczej szukałbym na wahaczach , felga w osi , łożysko
    najpierw zrób to co bedzie widać że jest pokrzywione ( a zapewne będzie widać - możesz nawet zajrzeć pod auto i sam zapewne zobaczysz :-) )
    sprawdzenie koła na maszynie czy proste itp
    potem spr łozysko
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 13-01-2014 o 10:26








  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    AR GT 1.9JTD
    Postów
    76

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    felga mogła dostać w osi - czyli złom wg mnie
    wahacze - któreś / któryś pewnie mu się wygło
    łozysko koła mogło się rozsypać
    ( miałem tak raz jak zarzuciło bokiem i odbiłem się tyłem od krawężnika - wahacz się poddał , felga dostała w osi , łozysko też skończyło żywot )
    ale tragedii nie było , łożysko nie kosztuje miliony , wahacze tył również raczej tańsza opcja , felgę miałem akurat stal 15"

    wahacze tył : w sumie 6 , po 3 na stronę
    jedź na warsztat i niech zobaczą który/e się poddały
    vdc itp - też miałem po tej przygodzie, też musiałem podjechać z krzywym kołem na warsztat , po naprawie i kasowaniu cisza

    aha - jechałem nieco więcej niz 10-15 i belka była cała
    raczej szukałbym na wahaczach , felga w osi , łożysko
    najpierw zrób to co bedzie widać że jest pokrzywione ( a zapewne będzie widać - możesz nawet zajrzeć pod auto i sam zapewne zobaczysz :-) )
    sprawdzenie koła na maszynie czy proste itp
    potem spr łozysko

    Dobra czyli gdyby to były wahacze/łożysko to będzie mały problem.
    A gdy okaże się, że felga mocno dostała? Jeżdże na 17". Można ją prostować czy od razu trzeba nową kupic?

  6. #6
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    jak poszło w osi to raczej kibel chciaż niby alu nie powinno się tak łatwo poddać w osi jak stal no ale kto wie
    no ale to tylko zgadujemy jak na razie
    jak masz szprychy te co są w GT w 80% to nadal bez tragedii bo idzie toto kupić za jakieś 200-300zł

    sprwdź i potem plany bo wróżyć przecież nie będziemy

    spr
    wahacze
    łożysko
    koło








  7. #7
    alfagt19jtd
    Gość

    Domyślnie

    tak tak felga w osi... i kręcąc się wystaje zawsze w tym samym miejscu - niezła bzdura

    wahacz, piasta - prawdopodobne, belka - duży niefart musiałbyś mieć choć teoretycznie jest możliwe że gnący się wahacz poprzeczny
    wyłamuje z belki miejsce mocowania, szansa na jej uszkodzenie rośnie na mrozie - ale i tak wątpię

    błąd zniknie sam jak naprawisz i koło będzie stało prosto po przejechaniu niewielkiego odcinka

    felgę możesz sprawdzić np zamieniając koła miejscami - jakoś jestem przekonany że zamiana nic nie zmieni i tak samo będzie wystawało

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Matejko'
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    Alfa GT JTD
    Postów
    89

    Domyślnie

    u mnie po uderzeniu w krawężnik - oba poprzeczne wahacze wygięły się w V, łożysko też oberwało - ale od razu nie było go słychać, musiało gdzieś odcisnąć bieżnie i po czasie zaczęło wyć, dlatego żeby nie jeździć później po mechanikach, łożysko wymieniłbym po takim uderzeniu obligatoryjnie

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    AR GT 1.9JTD
    Postów
    76

    Domyślnie

    Witam
    Na szczęście obyło się na wymianie 2 wahaczy. Jeden wygiął się w "zetkę" z drugiego wyleciała tuleja.
    Felga nie została przekoszona, łożysko sprawne. Błędu VDC brak.
    Także chyba nic wielkiego.


    Dzięki za odpowiedzi

Podobne wątki

  1. Stuki w okolicach prawego tylnego koła
    Utworzone przez jurandw w dziale 147
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 09-02-2020, 23:48
  2. stukot od strony prawego koła wideo. 147 1.9.
    Utworzone przez e5nio w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 15-12-2015, 14:00
  3. [156] słabszy hamulec prawego przedniego koła
    Utworzone przez SG0240 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 10-09-2011, 19:18
  4. [155] Trzaski z przedniego prawego koła
    Utworzone przez cerciarz w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 18-08-2010, 22:10
  5. [146] Sforzeń zwrotnicy koła prawego/przód
    Utworzone przez Toldi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-09-2009, 22:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory