Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: [156] brak mocy 2.5 v6

  1. #1
    Sebbo
    Gość

    Domyślnie [156] brak mocy 2.5 v6

    w alfie pojawił sie problem 3tyś km temu i dziasiaj składam rękawice bo brak mi już pomysłów. samochód w zakresie 2-3tyś obr/min szarpie, powyżej 4tyś jest lepiej, ale jak 190km mocy to nadal miernota. wymieniłem przepływomierz, świece, filtr powietrza, sonde Lambda i bez zmian. wyczyściłem przepustnicę i kanały dolotowe, zdemontowałem wydech (podejrzewałem końcówkę katalizatora), profilaktycznie wymieniłem tłumik końcowy. wczoraj po wymianie sondy przeglądaliśmy warości rzeczywiste na kompie i nie ma się czego czepić. sprawdziłem też ciśnienie w cylindrach bo podejrzewałem że podczas wymiany rozrządu cos zostało nie tak ustawione. silnik pracuje na wolnych delikatnie nierówno (wahania 660-740 obr) i więcej pali (około 14litrów/100km, w zeszłym roku zamykałem się na tych samych trasach w 12l). czekam na wszelkie sugestie.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    A sprawdzałeś cewki zapłonowe ??? One tez mogą człowiekowi dopalić, powiem ci tylko tyle że to napewno jakaś pierdoła.
    U mnie po wymianie rozrządu na wolnych obrotach po nagrzaniu ma za wolne i trzesie silnikiem, fachura mowi że to jakas nieszczelność. Jutro wstawiam i będzie sie bawił
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  3. #3
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    Sebbo, sprawdź jeszcze układ dolotowy czy jest szczelny no i pozostał ci czujniki:
    - położenia wału korbowego,
    - położenia wałka rozrządu,
    - oraz dwa czujniki spalania stukowego,
    być może któryś z nich szwankuje i ma wpływ na pracę silnika . Nie wiem jak to wygląda z diagnostyką komputerową. Czy program pokazuje nieprawidłową pracę któregoś z czujników ?

    Cytat Napisał QBA
    U mnie po wymianie rozrządu na wolnych obrotach po nagrzaniu ma za wolne i trzesie silnikiem, fachura mowi że to jakas nieszczelność. Jutro wstawiam i będzie sie bawił
    A przed wymianą było wszystko w porządku ?

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał Superjahu007
    Cytat Napisał QBA
    U mnie po wymianie rozrządu na wolnych obrotach po nagrzaniu ma za wolne i trzesie silnikiem, fachura mowi że to jakas nieszczelność. Jutro wstawiam i będzie sie bawił
    A przed wymianą było wszystko w porządku ?
    Tak ale rozrządu jestem pewien, robiliśmy go z kuzynem, zrobiony jest wręcz książkowo (według dokładnej instrukcji z autodaty) auto ma moc jaką miało, spalanie także.
    Specjalnie w tym celu nabyłem blokady wałków.
    A mechanik (z naszego forum) który oceniał dolegliwości mojej ali jest zdania że auto ma gdzieś nieszczelność (rozrząd wykluczył na pierwszym miejscu), jutro mu wstawiam i będzie sobie dłubał.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    wolne obroty w tym modelu to 700 +/- 30 obr/min.
    Jesli tam jest ECu ME 2.1 to można sprawdzić parametr Lambda sensor Open Loop oraz Lambda regulation row 1.
    Te dwa parametry odpowiadaja za spalanie oraz pracę ECU.
    - a cewki w.n. przecież się sprawdza za pomocą programu alfadiag.
    - w tym modelu można czyścic przepustnicę ??

    --

    --

  6. #6
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    QBA, a może to brak kontaktu świeca - cewka. Były przecież demontowane wraz z kolektorem .

    bubu321, nie wiem czy można ale ja swoją wymontowałem i wyczyściłem .

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał Superjahu007
    QBA, a może to brak kontaktu świeca - cewka. Były przecież demontowane wraz z kolektorem .
    Też tak myślałem, jakiś czas po wymianie paska wymieniłem świece, ale nic się nie zmieniło, a styki cewki ze świecami raczej są ok.
    Jutro nasz kolega z forum maciek_czer będzie sie głowił co mu jest
    Pod komputerem też moja ala była aczkolwiek tam wszystko ma sie dobrze.
    Dzieki za podpowiedzi lece do pracy pozdrawiam
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  8. #8
    Sebbo
    Gość

    Domyślnie

    dziękuje za wszystkie rady. jutro postaram się cos przy niej podziałać. czy moglibyście polecić kogos w W-wie lub okolicach kto zaleczyłby moją włoszkę?

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/ utrata mocy/ poszarpywanie
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-05-2018, 15:36
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  3. [159] Kompletny brak kultury silnika 1.9JTDM: klepie, brak mocy
    Utworzone przez Maciej69 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-05-2014, 16:43
  4. [146] Brak mocy, brak prędkości, twarde hamulce, dyskoteka w tylnym lewym świetle
    Utworzone przez Larrond w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 08-04-2013, 17:36
  5. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 06-12-2012, 22:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory