Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: stuaknie w kole po wymianie hamulców

  1. #1
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,311

    Domyślnie stuaknie w kole po wymianie hamulców

    Serwis szuka przyczyny, ale może ktoś z Forumowiczów wspomoże swoim doświadczeniem:
    po wymianie tarcz , klocków i płynu po przejechaniu kilku kilometrów z tylnego lewego koła w 156tce zaczęły dochodzić odgłosu stukania metalicznego zgodnie z obrotami koła (1 obrót 1 stuk). Tylko przy hamowaniu (pedałem, lub jeszcze wyraźniejsze - ręcznym). I tylko podczas jazdy do przodu.
    Porozkręcali wszystko jeszcze raz, zamieniali tarcze stronami, oglądali klocki, czyścili ponownie prowadnice, blaszki, mocowanie zacisków itd. itp i ni cholery przyczyny nie ma. Teraz jest teoria że łożysko/piasta. No nie wiem. Może przed wymianą hamulec był słaby i nie powodował jakichś naprężeń, które teraz z nowymi się pojawiły? ale jakich? gdzie ? czego szukać? spotakł się ktoś z Was z czymś podobnym?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Lesiu.Z
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Grudziądz
    Auto
    ZFA199 oraz ZAR930
    Postów
    533

    Domyślnie

    Ja sie spotalem u mnie z takim samym problemem. Idealnie takie obiawy. Nie wiem co to bo jeszcze nie naprawilem. A alfa to 147, ale tylne hamulce czyli jarzma, zaciski i tarcze mam ze 156sw rozmiar 276mm. Klocki ferodo, tarcze brembo

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dam156SW
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    Alfa 156 SW 2.4 Jtd
    Postów
    339

    Domyślnie

    A sprawdziliście czy klocek nie ma luzu w mocowaniach w jarzmie. Też lubią cholernie sutkać. Lub złóżcie na próbę stare klocki.

    Wysłane z mojego LG-P710 przy użyciu Tapatalka

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,311

    Domyślnie

    No ten sam zestaw - Brembo gładka tarcza/Ferodo premier.
    Stare klocki już chyba wywalone, ale z tego co mówili zamieniali klocki też stronami na próbę i nie pomogło.
    Wciąż nie wiadomo, bo łożysko nie takie doszło jak zamówili i jutro/poniedziałek próba z tym dopiero.
    Aha, stary klocek wewnętrzny po tej stronie co stuka , był dziwnie na skos zużyty, ale to chyba wina bardziej zapieczonej jednej z prowadnic, stąd nierównomierne zużycie. Teraz chodziły lekko po wyczyszczeniu.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Lesiu.Z
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Grudziądz
    Auto
    ZFA199 oraz ZAR930
    Postów
    533

    Domyślnie

    Cytat Napisał dam156SW Zobacz post
    A sprawdziliście czy klocek nie ma luzu w mocowaniach w jarzmie. Też lubią cholernie sutkać. Lub złóżcie na próbę stare klocki.

    Wysłane z mojego LG-P710 przy użyciu Tapatalka

    nie nie to nie to. To nie jest takie chaotyczne stukanie tylko równomierne stukanie, jeden stuk na jeden obrót koła.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dam156SW
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    Alfa 156 SW 2.4 Jtd
    Postów
    339

    Domyślnie

    Tak na logiczny rozum to cos z piasta by musialo byc nie tak ale dziwne ze jest to po wymianie hamulcow. A gdy nie ma zalozonego kola i krecicie tarcza to tez puka. Da sie wyczuc to stukanie gdy kolo jest w powietrzu?

    Wysłane z mojego LG-P710 przy użyciu Tapatalka

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Lesiu.Z
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Grudziądz
    Auto
    ZFA199 oraz ZAR930
    Postów
    533

    Domyślnie

    to nie stuka cały czas tylko w momencie naciśnięcia hamulca nożnego lun podciągnięcia ręcznego. Jednym słowem tylko wtedy kiedy auto się "zatrzymuje"

    I raczej nie szukał bym przyczyny w piaście. U mnie na starych hamulcach było OK, stukanie pojawiło się nagle po zamontowaniu nowego zestawu

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,326

    Domyślnie

    Prowadnica z gumką jest zamontowana u góry czy na dole?
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Dobrze zostały wyczyszczone piasty z rdzy i innego brudu, czy wcale?
    W tym miejscu nawet 1mm syfu potrafi spowodować, że nowa tarcza będzie krzywo przylegała i wyczuwalnie biła przy hamowaniu.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Lesiu.Z
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Grudziądz
    Auto
    ZFA199 oraz ZAR930
    Postów
    533

    Domyślnie

    Tak, wyczyszczone wszystko. Prowadnice sprawdzone, zamienione miejscami, zmienione na inne. Poza tym to nie ma efektu trzesenia budá. Nie trzesie tak jak krzywa tarcza z przodu, ze calosc lata. To normalnie tylko sobie puka (i przy okazji denerwuje )

Podobne wątki

  1. [156] układanie hamulców
    Utworzone przez b.pawelek w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-05-2015, 19:44
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-10-2013, 22:19
  3. [146] Nie działa serwo hamulców po wymianie głowicy
    Utworzone przez stachchu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-07-2011, 08:51
  4. [146] Stuki w lewym kole po wymianie amortyzatorów ...
    Utworzone przez Tipo14000 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-06-2011, 14:18
  5. [Brera] Po wymianie wahacza górnego coś wyje w kole, czy mechanicy uszkodzili łożysko?
    Utworzone przez Kaj w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-06-2010, 16:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory