Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: 145 - poprawa fabrycznych hamulcy (zwalniaczy) w bokserze

  1. #1
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,445

    Domyślnie 145 - poprawa fabrycznych hamulcy (zwalniaczy) w bokserze

    Hej,

    Powoli mam strach w oczach szybciej jechać 145 z 1.6 boxerem na pokładzie, bo i ile silnik ciągnie ładnie to przy hamowaniu robi się nie ciekawie. Raczej nazwał bym to spowalniaczami, a nie hamulcami. Gdyż mając jeszcze 156 to tam stają dęba przy lekkim naciśnieciu hebla. W 145 natomiast muszę się zapierać o fotel, aby zahamować.
    Zjawisko to potęguje się po rozgrzaniu, co by mogło wskazywac na zawodniony płyn hamulcowy - faktycznie kolor ma nieciekawy, niewiadomo kiedy wymieniany. Mało tego prawdopodobnie tarcze krzywe, bo czuje bicie przy hamowaniu.
    Na przodzie siedzą tarcze pełne, a na tyle bębny..... Włosi zawsze mnie zaskakiwali.
    O ile bębny już zrobiłem kompleksowo (ręczny ładnie pali gumę), to został mi jeszcze przód + płukanie całego układu hamulcowego + dokładne odpowietrzenie układu.

    Pytanie zasadniczne jaki dobry zestaw hamująco - niepiszczący dobrac na przód (tarcza + klocek)?
    Jaki płyn zalac? Nie mam książki do 145, lecz wydaję się, że DOT 4. Jakiś konkretny - dobry.

    Auto bez abs.

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Jak zwykle polecę to samo - tarcze brembo, klocki ferodo premier. Dobry zestaw za przyzwoita cenę. Każdy płyn hamulcowy bedzie lepszy od tego co masz. Z moich doświadczeń wynika ze warto zmieniać płyn co roku lub co dwa lata, w zależności od przebiegu i obciążenia hamulców.

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,684

    Domyślnie

    Ja w 155 po gruntownym przeglądzie ma rewelkę.
    Płyn to się chyba zmienia niezależnie od przebiegu i obciążenia (?) bo "pije" wodę i jest lipa. Nie tylko dlatego, że potrafi się zagotować (co przy zwykłym użytkowaniu raczej nie nastąpi) ale woda prowadzi do korozji i później... jedno wyjście na piwko mniej.

    Jak się mylę to krzyczcie
    Na prośbę oraz "prośbę" Moderatorów usunąłem link do bloga o użytkownikach i autach AR, co oczywiście nie zmienia mojego nastawienia do WIĘKSZOŚCI właścicieli alf!

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    Ja w 155 po gruntownym przeglądzie ma rewelkę.
    Płyn to się chyba zmienia niezależnie od przebiegu i obciążenia (?) bo "pije" wodę i jest lipa. Nie tylko dlatego, że potrafi się zagotować (co przy zwykłym użytkowaniu raczej nie nastąpi) ale woda prowadzi do korozji i później... jedno wyjście na piwko mniej.

    Jak się mylę to krzyczcie
    OOOO MATKO BOSKA!!!! kolega napisał coś co merytorycznie ma sens, też popieram te argumenty i wiedzę kolegi omrona8
    Nie o poprawianiu fabryki tu piszemy tylko zwykłych czynnościach związanymi z eksploatacją auta
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 07-08-2014 o 22:24

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    No wlasnie sie zmienia w zależności od przebiegu i obciążenia. Duzo używasz częściej zmieniasz. Chyba logiczne nawet.

  6. #6
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin_M Zobacz post
    No wlasnie sie zmienia w zależności od przebiegu i obciążenia. Duzo używasz częściej zmieniasz. Chyba logiczne nawet.
    A kto napisał że się nie zmienia???

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Pisałem o częstotliwości wymian a nie o samych wymianach. Czasami mam wrażenie ze nie potrafię tak napisać posta zeby został zrozumiany. Ja pisze zeby zmieniać w zależności od "intensywności" używania, a Ty pytasz sie kto napisał ze sie nie zmienia.
    Mam wrażenie ze sie nie rozumiemy kompletnie.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2008
    Auto
    146 Boxer 1.6 95 r.
    Postów
    285

    Domyślnie

    Orientuje się Ktoś czy serwo do boxera 1.6 pasuje od alfy 156 bo przegladając aukcje widać że od niektórych wersji 156 wygląda tak samo. A jeżeli nie to może od jakiegoś fiata może?

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar lucas147GTA
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Pabianice/Lodz
    Auto
    alfa romeo 145 BOXER , Giulietta 1.4 MA , Giulietta QV ,Giulietta QV Competizione
    Postów
    158

    Domyślnie

    proponuje jeszcze sprawdzic korektor sily hamowania czy nie stoi w miejscu przy tak gruntownym przegladzie ukladu hamulcowego u mnie okazal sie do wymiany dostepny tylko orginal boscha nie ma zaniennikow oraz mozliwosc zalozenia zaciskow i tarcz wentylowanych od tsa ja pozmienialem i bylem zadowolony z efektu

  10. #10
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,445

    Domyślnie

    Korektor jakby był zablokowany to chyba wcześniej tylne hamulce by hamowały - kiedyś to przeżyłem w Lancii. Tutaj wszystkie koła hamują równo, bez obracania autem na boki. Jedynie te przednie tarcze czuć, że są krzywe i biją przy mocniejszym depnięciu na pedał oraz ich efektywność jest słaba wraz z nagrzewaniem się układu.
    Tarcze firmy Ferodo wykluczam, bo już raz z nimi boje o wymianę owych tarcz miałem. Okazały się wadliwe i mimo dokładnego montażu biły podczas hamowania.

Podobne wątki

  1. Gumowe węże hamulcy.
    Utworzone przez sleyer3 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-09-2015, 09:07
  2. [33] systemy wtrysku w bokserze
    Utworzone przez lukasz169 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-07-2013, 16:55
  3. Pisk hamulcy
    Utworzone przez Gino w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-03-2009, 09:08
  4. [145] dziwne odgłosy w bokserze 1.4
    Utworzone przez dzida84 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-06-2008, 19:54
  5. [156] pisk hamulcy przednich
    Utworzone przez jarkos27 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-03-2008, 19:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory