Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Problem z tarczami hamulcowymi i migającym licznikiem kilometrów

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 150 KM
    Postów
    26

    Domyślnie Problem z tarczami hamulcowymi i migającym licznikiem kilometrów

    Witam Was bardzo serdecznie.

    A więc od trzech tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Alfy Romeo 147, wersja 5D z grudnia 2005 roku. Wersja silnikowa 1.9 JTDm 150 KM. Już wkrótce chciałbym założyć ramki klubowe, ale nie o tym chcę tutaj napisać.

    Tuż po zakupie Alfy, na drugi dzień zauważyłem pewien problem - migający licznik przebiegu kilometrów. Jestem pewien że nie migał on przy zakupie samochodu (auto kupiłem od prywatnego właściciela, który jeździł tym autem 2 lata w Polsce). Byłem z samochodem na stacji diagnostycznej, mechanik powiedział że stan auta jest bardzo dobry, jedynie muszę zwrócić uwagę na gumy stabilizatora i tuleję prawego wahacza (mam to gdzieś dokładnie zapisane, przepraszam jeśli coś przekręciłem). Auto miało kiedyś stłuczkę parkingową i kupiłem go będąc tego świadomym, po zajrzeniu pod maskę i pod podwozie niczego z mechanikiem niepokojącego nie zauważyliśmy, żeby było coś pokrzywione czy złamane. Stłuczkę miał pierwszy właściciel, drugi właściciel w PL zrobił przez 2 lata tylko 20 tysięcy kilometrów i nie miał żadnej kolizji. Sporo tego dnia czytałem o tym migającym liczniku przebiegu kilometrów, przeczytałem różne teorie, od słabego akumulatora, po ingerencję w przebieg czy bodycomputer. O tyle jest to dziwne bo wiem że wcześniej nie migał i pracował normalnie.

    Postanowiłem wymienić akumulator na nowy - nie pomogło. Pojechałem na stację NorAuto w celu podpięcia pod samochód pod komputer - szczerze żałuję tej decyzji. Nie dość że nie wiedzieli co może być przyczyną to użyli chyba nie tego programu co trzeba. Usunęli niby jakieś tam błędy, mam karteczkę z tej wizyty nawet i są tam kody ale nie mają one oznaczenia np P01234.

    Jak się tego pozbyć ? Mieszkam w Chorzowie, woj, Śląskie i czy w okolicach moglibyście polecić mi osobę która wie w czym jest problem ? Po wejściu w komputer pokładowy Distance to Service pokazuje 0 KM - może to jest przyczyna ? Szczerze nie wiem, dlatego pisze tego posta i zakładam nowy temat. Przy okazji dziwnie chodzą mi tylne elektryczne szyby. Opuszczają się dobrze, ale zasuwają się już z oporem, tak jakby coś przerywało. Jeśli chodzi o problem z elektryką to to chyba tyle, jedyne co mnie jeszcze trochę irytuje to to, że gdzieś z okolicy deski rozdzielczej słyszę dziwne buczenie (przeczytałem, że winowajcą jest jakiś wiatraczek który zasysa powietrze z kabiny - czy to prawda ?). Buczenie pojawia się przy przekręceniu kluczyka w pozycję MAR.

    Teraz mam pytanie o tarcze hamulcowe - Kiedy byłem z autem na przeglądzie mechanik powiedział mi, że warto byłoby przetoczyć prawą przednią tarczę - dzisiaj zrobiłem zdjęcia wszystkich tarcz żebyście mogli ocenić czy z nimi jest wszystko w porządku ? Bo na moje oko coś mi tutaj nie gra, ale wolę zapytać się Was, ludzi obeznanych z tematem.

    Oto zdjęcie prawej przedniej tarczy

    http://www12.zippyshare.com/v/5364775/file.html

    A oto zdjęcia lewej przedniej i tylnych.

    http://www12.zippyshare.com/v/49455503/file.html

    http://www12.zippyshare.com/v/42147679/file.html

    http://www12.zippyshare.com/v/38562098/file.html

    Zbliża się czas wymiany opon na zimowe, chcę zakupić nowe 15 calowe, obecnie auto stoi na 17 calowych alufelgach. Myślę, że przy okazji wymienię olej i filtry i właśnie tarcze i klocki. Myślicie że warto wymieniać ? Wstawiam zdjęcia ponieważ nie znam się na tym i chciałbym uzyskać fachową radę.

    O tym że z tarczą może być coś nie tak przekonałem się podczas hamowania. Jakiś czas temu wracam z przejażdżki i przy delikatnym hamowaniu usłyszałem tak jakby szuranie, gruchot - nigdy nie miałem samochodu z ABS'em (Alfa to mój pierwszy samochód).

    Przepraszam jeśli część pytań jest głupich ale chcę doprowadzić Bellę do porządku, ponieważ poprzedni właściciel chyba o nią nie dbał, tylko lał i jeździł.

    Pozdrawiam i liczę na wyrozumiałość

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    O elektronice nie napiszę bo nie mam 147.

    Co do tarcz, to pewnie chodziło mu o to wyżłobienie na tarczy (PP). Przetoczenie tarcz ma sens tylko jeśli:
    1. Tarcze po przetoczeniu nie będą cieńsze od minimalnej grubości
    2. Tarcze nie były przegrzane.

    Przetoczenie tarcz wymaga założenia nowych klocków.

    Tarcza PP wydaje się mieć duży rant co może wykluczać ją z przetoczenia.
    Tył wydaje się być równomiernie zużyty. Jeśli tarcze z tyłu nie są za cienkie to jesli klocki są OK to bym nie ruszał. Jeśli klocki na wykończeniu to same klocki.

    Pzdr,
    ap2

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Odnośnie migającego licznika to szukaj hasła "proxy". Kup kabel polecany na forum i ściągnij odpowiedni program - również tu polecany.

    Sprawdzałeś głębokość tej rysy? Jak coś szura to trzeba tam zajrzeć.

    FeuVerta i podobne omijaj szerokim łukiem bo to serwisy do szybkich i nieskomplikowanych napraw. Trzeba im patrzeć na ręce. Poszukaj w regionalnych mechanika z Twojego regionu, na pewno jakiś jest

    Jeśli szyby cieżko chodzą to trzeba zdjąć boczek i sprawdzić co nie halo. Przesmarować linki i inne pierdoły delikatnie smarem, a prowadnice smarem silikonowym.

  4. #4
    Użytkownik Ogier Avatar Goniaa
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Starogard Gdański
    Auto
    147 2.0 TS
    Postów
    192

    Domyślnie

    U mnie tez miga licznik...podobno to jakiś błąd komputera..moj 3 mechanik powiedział, ze miga bo licznik byl kręcony nie wiem ile w tym prawdy ale z chęcią poczekam na informacje jak sie tego pozbyc

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    AR147, 1.6 TS 105KM, 2001r.
    Postów
    5

    Domyślnie

    w mojej 147 licznik miga od zmiany radia z fabryki na JVC

  6. #6
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    bo dodałeś nowe urz którego autko nie rozpoznaje








  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    147
    Postów
    1

    Domyślnie

    Cytat Napisał Goniaa Zobacz post
    U mnie tez miga licznik...podobno to jakiś błąd komputera..moj 3 mechanik powiedział, ze miga bo licznik byl kręcony nie wiem ile w tym prawdy ale z chęcią poczekam na informacje jak sie tego pozbyc
    Mój był kręcony i nic nie miga, także powinieneś poszukać innej przyczyny. Zgadzam się z bocianem, licznik miga gdy ma nierozpoznane urządzenie.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Migający licznik przebiegu zwiastuje błąd sieci CAN. Tematów o tym było już naprawdę mnóstwo. Kręcenie przebiegu nie ma tu nic do rzeczy.

    A przetoczenie tarczy? Gdyby jedna kosztowała 500zł to miałoby to jakiś sens, a tak lepiej kupić komplet nowych za ok 300zł.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar macminik
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    KrakĂłw, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer, Alfa Romeo 147 2.0 TS
    Postów
    305

    Domyślnie

    Odnośnie migającego licznika jeśli nic nowego z elektroniki nie dokładałeś wystąpił gdzieś błąd. Zanim polecisz sprawdzać na komputerze zdradzę sekret odnaleziony na zagranicznym forum. Otóż kilka dni temu i u mnie zaczął migać licznik, choć nic absolutnie nie dodawałem ni nie odejmowałem z elektroniki. Mało tego, zaczął migać najprawdopodobniej podczas jazdy. Na pewnym zagranicznym forum (Australia) znalazłem taka o to receptę. Przy lewej nodze kierowcy masz czujnik uderzeniowy. Patrząc od góry, jest am taki niewielki otwór. Wystarczy wcisnąć w niego palec i nacisnąć ów przycisk przy wyłączonej stacyjce. Przycisk odczuwalnie kliknie. Po tym zabiegu przekręcasz kluczyk i ... przestaje migać.

    Jak mówią Aussie, czujnik uderzeniowy ma dwie pozycje. Jedno wskazuje lekkie uderzenie objawiające się miganiem licznika a druga pozycja odcina dopływ paliwa. czujnik uderzeniowy miewa tendencje do wyskoczenia na pierwszą pozycję podczas jazdy utwardzonymi, australijskimi drogami, a o oznacza że na naszych asfaltowych, polskich tym bardziej.

    U mnie właśnie ten zabieg pomógł i problem migania licznika znikł.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 150 KM
    Postów
    26

    Domyślnie

    Bardzo Wam dziękuję za szybkie odpowiedzi i reakcję

    A więc po kolei :

    ap2

    Uznałem, że nie ma sensu przetaczać tych tarcz. Byłem u mechanika jeszcze raz na szybkim przeglądzie i powiedziano mi że jeszcze parę tysięcy kilometrów spokojnie na nich pojadę, tak więc tarcze i klocki wymienię jako komplet po zimie, dla świętego spokoju

    LukaSS

    Sprawdziłem głębokość, jest ledwo wyczuwalna, a nie wejdzie tam nawet paznokieć

    Goniaa

    Jak tylko rozwiążę problem z migającym licznikiem to na pewno Cię o tym poinformuję. Planuję zrobić to samo co macminik, czyli sprawdzić ten czujnik uderzeniowy, jeśli to pomoże to wówczas napiszę co dokładnie zrobiłem i jak.

    Jeśli chodzi o kupno odpowiedniego kabla i podłączenie samochodu do komputera - nie znam się na tym. Musiałbym najpierw poczytać jak taki program się obsługuje żeby czegoś nie sknocić. Jedno jest pewne - Ustawienie Distance to Sevice na 20 tysięcy kilometrów nie pomogło, bo u mechanika to zrobiłem, niestety nie wszystkie opcje były dostępne na ich "programie". Albo kupię sam kabel i pobawię się tym, albo poszukam kogoś kto się na tym zna i będzie w stanie to ogarnąć, jeśli czujnik uderzeniowy nie wypali.

    Tylne elektryczne szyby - gdy będę mieć troszkę wolnego czasu to można by się tym pobawić, posmarować i zobaczyć co jest na rzeczy Ale nie jest to teraz priorytet. Najważniejsza jest dla mnie wymiana oleju na najbardziej odpowiedni.

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, o każdym postępie będę informować.


Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-12-2013, 12:49
  2. [MiTo] Problem z klockami hamulcowymi (tył)
    Utworzone przez mwielebny w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-11-2013, 00:10
  3. czy jest różnica pomiędzy tarczami hamulcowymi
    Utworzone przez PHOENIX w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 17-04-2013, 14:53
  4. problem z licznikiem kilometrów.
    Utworzone przez hunter91 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 23-03-2010, 19:26
  5. Problem z tarczami
    Utworzone przez Januszek w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-01-2010, 19:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory