Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: Mito Quadrifolgio Verde podwójny wydech/ chiptuning

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Łańcut
    Auto
    Alfa Romeo Mito 1.4 Quadrifoglio Verde, BMW E93, Mini Cooper D
    Postów
    13

    Domyślnie Mito Quadrifolgio Verde podwójny wydech/ chiptuning

    Witam,

    Mam krótkie pytanie, jedną z opcji którą rozważam, o ile zostanę z moim samochodem na dłużej jest lekkie dłubnięcie w kierunku poprawy osiągów i wyglądu.
    Pierwsza modyfikacja to podwójny wydech w kilku opcjach Magneti Marelli, Ragazzon ewentualnie customowy w mgmotorsport.
    Rozmawiając ze znanym tunerem dowiedziałem się że w multiairach wydech niestety nie przekłada się prawie w ogóle na wzrost mocy.
    Jedynie to oczywiście wygląd i dźwięk który już w serii uważam za interesujący.
    W kwestii chiptuningu przy rozsądnym programie możemy spodziewać się wzrostów w granicach do 190-195KM.
    Zastanawiam się czy skórka jest warta wyprawki, bo uważam że 170KM z 1368 cm3 to już dość sporo.
    Natomiast w obecnej dobie downsizingu seryjnie można kupić 300KM z 2000 cm3 jak w przypadku Golfa 7R.
    Jestem ciekaw jakie rezerwy ma ten motor i czy warto pchać kasę w coś i tak jest już dość wyżyłowanego.
    A może się mylę?
    Mito nie kupowałem z zamysłem dłubania i szukania dodatkowych koni, ale z drugiej strony kusi mnie zrobić z niego taką niepozorną, cichociemną strzałę w której objeżdzasz kolesi w dużo szybszych furach.
    Tutaj ciekawy projekt Mito zrobione na 218KM
    Jestem ciekaw o ile zmienia się seryjne 7,5s po takich modach.

    http://www.monzasport.com/alfa-romeo...ir-re-map-1026
    Ostatnio edytowane przez vee ; 16-11-2014 o 12:47

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia 2.0 RWD MY'20
    Postów
    475

    Domyślnie

    mam Giuliette ale silnik ten sam

    170 to sporo owszem ale ten silnik ma jeszcze rezerwy takze mocy nigdy za malo
    Tuner mowi, ze wydech nic nie daje - zalezy co rozumiemy pod slowem wydech - jesli wymiana tlumikow na sportowe to owszem - moze z 1-2 hp. Ale zastapienie kata downpipem (np. od ragazzona) bedzie dawac juz przyrosty, bo kat jest tu dosc restrykcyjny. U mnie sama wymiana kata na downpipe dala okolo 7hp a po remapie kolejne 26. Obecnie 206 hp, po zalaniu lepszym olejem moze byc wiecej bo niestety ta seryjna selenia pure energy jest cienka jak woda.

    takze nie jakims ogromym nakladem mozna tu sensownie podniesc moc. I pamietajmy ze to moc maksymalna nie trzeba go przeciez na codzien zylowac. U mnie po remapie przyjemniej jezdzi sie w dolnym i srednim zakresie obrotow, N-ka nie jest juz taka mulowata, blizej jej dawnemu trybowi D a przy takiej samej jezdzie jak przed remapem spalanie spadlo o ponad 0.5l / 100km

    tu wykres seria/remap:
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/...6/IMAG1281.jpg
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG1281.jpg
Wyświetleń:	97
Rozmiar:	41.1 KB
ID:	150547  

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Łańcut
    Auto
    Alfa Romeo Mito 1.4 Quadrifoglio Verde, BMW E93, Mini Cooper D
    Postów
    13

    Domyślnie

    Gdzie robiłeś te mody, mógłbyś podać orientacyjne koszty?
    Ja w ogóle nie jeżdżę na normal, zawsze na dynamic bo tylko w tym trybie to auto jedzie.
    Podejrzewam że ze względu na mniejszą masę w Mito może być nawet ciekawiej.
    Różnica na papierze zdecydowana, jestem ciekaw jak się to przekłada na elastyczność i konkretne prześpieszenia.
    Do setki przy seryjnym 7,5 da się zejść poniżej 7 sek?
    Ostatnio edytowane przez vee ; 16-11-2014 o 12:56

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia 2.0 RWD MY'20
    Postów
    475

    Domyślnie

    chiptuning w Unitronic - Warszawa (Łodygowa) - robili wiele fiatowskich 1.4 T-jetów i 1.4 Multiairow dlatego ich wybralem, maja z tymi silnikami doswiadczenie a nie sa one latwe

    wydech jak masz dedykowane czesci to mozesz gdziekolwiek zrobic

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Łańcut
    Auto
    Alfa Romeo Mito 1.4 Quadrifoglio Verde, BMW E93, Mini Cooper D
    Postów
    13

    Domyślnie

    Cytat Napisał method Zobacz post
    chiptuning w Unitronic - Warszawa (Łodygowa) - robili wiele fiatowskich 1.4 T-jetów i 1.4 Multiairow dlatego ich wybralem, maja z tymi silnikami doswiadczenie a nie sa one latwe

    wydech jak masz dedykowane czesci to mozesz gdziekolwiek zrobic
    Właśnie nie mam, widziałem na allegro dyfozor Magneti Marelii i myślałem dać to chłopakom z mgmotorsport żeby zrobili co trzeba.
    Podejrzewam ze custom będzie lepszy i na pewno tańszy niż Magneti Marelli czy Ragazzon.
    Chyba że się mylę, zresztą nie wiem gdzie można dostać te cuda poza zagranicznymi stronami.

    Odnośnie tunera każdy poleca cinsoft w temacie fiat/alfa.
    Z BMW-ką pojechałbym tylko do MR MOTORS, ale co do Alfy nie mam pojęcia kto ogarnia to najlepiej w Polsce, konkretnie Multiairy.
    Jedyne co mnie przeraża to że nie da się tego zrobić przez gniazdo diagnostyczne tylko trzeba otwierać "skrzyneczkę"
    Ostatnio edytowane przez vee ; 16-11-2014 o 13:05

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia 2.0 RWD MY'20
    Postów
    475

    Domyślnie

    ja poki co wszystkie graty zamawialem z shop.alfisti.net, baze maja w niemczech takze przebiega to bardzo szybko - maksymalnie 3 dni robocze, czasem po 2 dniach od zamowienia jest juz kurier. Koszt dostawy okolo 20Euro

    tu masz dedykowane czesci wydechowe do mito:
    http://shop.alfisti.net/Tuning-Styli...1_367_368.html

    cinsoft robi glownie diesle, nie wiem jakie maja doswiadczenie z 1.4 MA, pytalem ale nie bardzo otrzymalem odpowiedz, widzialem na fb pare 1.4 T-jet ale multiaira nie, z reszta nie po drodze mi na slask
    w unitronicu robili z tego co widzialem przez gniazdo diagnostyczne, maja na to jakis swoj patent
    Ostatnio edytowane przez method ; 16-11-2014 o 13:12

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Łańcut
    Auto
    Alfa Romeo Mito 1.4 Quadrifoglio Verde, BMW E93, Mini Cooper D
    Postów
    13

    Domyślnie

    Cytat Napisał method Zobacz post
    ja poki co wszystkie graty zamawialem z shop.alfisti.net, baze maja w niemczech takze przebiega to bardzo szybko - maksymalnie 3 dni robocze, czasem po 2 dniach od zamowienia jest juz kurier. Koszt dostawy okolo 20Euro

    tu masz dedykowane czesci wydechowe do mito:
    http://shop.alfisti.net/Tuning-Styli...1_367_368.html

    Stronka konkret, ale ceny dość ambitne.
    Możesz napisać ile Ciebie ta przyjemność kosztowała?

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia 2.0 RWD MY'20
    Postów
    475

    Domyślnie

    z wydechu mam downpipe, koncowy raggazzon concentric i dyfuzor pod to - lacznie okolo 1000E z transportem. Mam jeszcze rure zastepujaca srodkowy ale po wywaleniu kata musialem wstawic spowrotem oryginalny srodkowy tlumik bo bylo za glosno z samym koncowym kat jednak sporo wyglusza - to wielka pucha jest

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Łańcut
    Auto
    Alfa Romeo Mito 1.4 Quadrifoglio Verde, BMW E93, Mini Cooper D
    Postów
    13

    Domyślnie

    Dzięki kolego wiele mi wyjaśniłeś.
    Patrząc na stronę unitronica widać kilka ciekawych projektów, dodatkowo przekonuje mnie modyfikacja przez gniazdo diagnostyczne.
    Z tego co wiem to w Cinsofcie rozbierają sterownik.
    Muszę przemyśleć temat bo na wiosnę planuje sprzedać moje E93 a wtedy może pójdę w całkiem innym kierunku.
    Mito zostawię bratu i kupię coś z nowym 2.0 TSI, np Leona R280, Scirocco albo ewentualnie Golfa 7R.
    Przy moich przebiegach rocznych na poziomie 10-12 tyś km diesel nie jest mi potrzebny, chociaż po jeździe 330D 245KM byłem zauroczony.
    Dochodzę do konkluzji czy warto pakować kasę w Mito gdzie osiągi nawet po modach nie będą zbliżać się do 2.0 TSI, dodatkowo przy ewentualnej sprzedaży Mito ktoś na dłubane auto popatrzy raczej z dystansem i będzie problem ze znalezieniem nowego właściciela.
    Ostatnio edytowane przez vee ; 16-11-2014 o 13:57

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Suzumushi
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    155Q4, 147GTA, Giulietta QV, Giulia Q, Ducati STF V4S
    Postów
    753

    Domyślnie

    MG kompletny wydech od turbiny czyli DP + srodkowy, plus końcowy dual pressure to koszt ok 3-4k (stan na 2 lata temu)
    robią profesjonalnie i porządnie
    jeszcze nic nie poprawiałem, nic sie nie poluzowało i nic nie obtłukuje/obstukuje
    w odróżnieniu od takiego np supersprinta którego co roku trzeba było poprawiać bo zawsze coś.

    ingerencja w wydech w turbo = konieczność strojenia = dodatkowy koszt

    Zadaj sobie natomiast pytanie po co? zwłaszcza w fwd....
    to nie ma wywolac burzy dyskusyjnej, poddaję jedynie pod przemyślenie, i takie moje zdanie, że lepiej sie nauczyć za te pieniądze skręcać niż urwac 0,x sekundy strzelając spod świateł ze sprzęgła

    W

Podobne wątki

  1. Podwójny wydech
    Utworzone przez ardexter w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-12-2015, 11:26
  2. Mito Quadrifolgio Verde chiptuning/ podwójny wydech
    Utworzone przez vee w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-02-2015, 15:54
  3. [MiTo] Alfa Romeo Mito Quadrifolgio Verde rozdząd, hamulce, oleje, skrzynia
    Utworzone przez vee w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-02-2015, 15:04
  4. [159] Jak brzmi podwójny wydech z 2.4 JTDm? Chcę zamontować podwójny do 1.9 JTDm
    Utworzone przez Alfalover w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 02-10-2010, 21:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory