Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Wielkość intercoolera do GT 1.9JTD

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    78

    Domyślnie Wielkość intercoolera do GT 1.9JTD

    Cześć,
    ogólnie Kolega Bocian polecił 550x180x65mm ale zastanawiam się czy to jednak nie trochę za duży intercooler.

    Są w sumie jeszcze:
    300x155x65
    450x180x65
    550x140x65

    Wszystkie z Fmic.pl.


    Który z nich najlepiej zamontować do GT?

    Celuję w 190-200KM. Ale tak na spokojnie, z ładnym momentem by to po prostu płynnie chodziło.

    I od razu pytanie co jeszcze trzeba kupić by to połączyć? Załóżmy, że doloty będą spawane no ale trzeba jakieś łączniki...
    Ostatnio edytowane przez Zambezi ; 06-03-2015 o 08:47

  2. #2
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Ja ci napisalem jaki mialem i jaki miescil sie pod zderzak bez ciecia itp
    200KM ogarnia do dzis :-)








  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    78

    Domyślnie

    Tzn ja wiem, że on ogarnia 200km i to spokojnie, ale mi bardziej chodzi w drugą stronę... czy on nie jest za duży . Wiadomo - sprężarka musi go nabić przecież .

  4. #4
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Z tych ktorych znam i maja/mieli gt to wlasnie wsadzany byl raczej ten
    No ale to wcale nie znaczy ze tylko ten bedzie dobry :-)
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 06-03-2015 o 09:02








  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    78

    Domyślnie

    Próbował ktoś kiedyś składać dolot samemu? W sensie bez spawania - złączki, rurki, zaciski itp? Daje to rady?

  6. #6
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    na pewno nie jeden
    ale konkretnie nie wskażę bo nie znam raczej
    pod GT dedykowanego zestawu na fmic pl nie ma z tego co wiem
    ale może ktoś kto już robił poda ci wymiary rur prostych i kolanka itp
    albo zlecić komuś robotę na całość stal tylko pytanie jakie koszta jesteś w stanie przyjąć








  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    78

    Domyślnie

    No właśnie rzecz w tym, że mam warsztat, mam kanał, mam narzędzia i wolne niedziele... Nie mam niestety tiga. Mam za to dostęp do nieograniczonej ilości rur aluminiowych. Choć mam wątpliwości co do zastosowania aluminium... No ale tu zawsze można zrobić z nierdzewki.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Wrzuce swoje 3 grosze, bo pare rzeczy juz przetestowalem i mam male doswiadczenia.

    U siebie mialem IC z fmic.pl, kobyle 23x55. Mimo, ze to chinole, to maja dobra opinie (rdzenie sa bardzo dobre, wydajne). Ten IC ledwo wszedl (mialem zderzak z dolu lekko wybulony). Temperatura w dolocie NIGDY nie przekraczala 48 st. C.

    IC 18x55 bedzie rowniez kompletnie wystarczajacy, tylko tu bym dal wylot/wlot po jednej stronie. Ulatwi to montaz, zwiekszy wydajnosc chlodzenia, powietrze bedzie musialo pokonac 110 cm, zamiast 55, dodatkowo w gornej czesci mocno zaslonietej przez zamkniety plastik zderzaka pod reflektorami.

    Gdybym robil to teraz, dalbym jednak IC wodny, ktory ma praktycznie same zalety:

    1. Lag ten sam lub mniejszy niz ori
    2. Wieksza wydajnosc niz air to air IC
    3. Jak bedziesz robil to sam, to za 5 stow, jesli jestes sprytny, skompletujesz i poskladasz caly zestaw uzywanego IC wodnego (np Focus RS), jakas sensowna chlodnice wody do tego, np z Czinkłaczento za 100 lub inna, na allegro jest miliard chlodnic w roznych rozmiarach za 100-200 pln, pare rurek, króccow i jakas dobra pompe Boscha do tego.
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    Alfa 146 1.6 Boxer, GT 1.9 jtd
    Postów
    339

    Domyślnie

    Chodzi Ci o jednostronnego Chińczyka ? http://fmic.pl/jednostronne/278-inte...x180x65mm.html

    Tutaj na forum raczej są krytykowane.

    Wiadomo, że ma mniejszą wydajność niż dwustronny z tym samym rdzeniem, tylko jestem ciekaw czy nie jest wystarczający dla okolic 200KM 400nm. Trzeba by poczekać aż ktoś przetestuje

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Przeciez pisze, ze wystarcza do 250.

    Kazda chlodnica dual pass bedzie wydajniejsza niz sigle pass, wiec nie jest prawda to, co piszesz.
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

Podobne wątki

  1. 1.9JTD 140km - Dym z przewodu od intercoolera do kolektora
    Utworzone przez Bond 007 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-09-2014, 14:36
  2. Tarcie w kole - różna wielkość zacisków
    Utworzone przez mmax88 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-12-2012, 08:25
  3. [156] Wąz od intercoolera!!!
    Utworzone przez Mario211 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-03-2008, 09:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory