Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Prędkości autostradowe a chip tuning

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Michal777
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    AR Stelvio
    Postów
    37

    Domyślnie Prędkości autostradowe a chip tuning

    Cześć

    Zastanawiam się jaka stałą prędkość / obroty na autostradzie są bezpieczne dla chipowanego diesla. Na ile bezpieczna jest jazda ze stałą prędkością 180-200 przez np. 3 godziny, przy obrotach 3,5-4tys? Gdzie jest rozsądna granica - czy to 3,5tys obrotów? 4 tys obrotów?

    Pozdr
    Michał

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Przy jeździe ze stałą prędkością nie powinno to mieć żadnego znaczenia, wyższa moc może dać autu w tyłek przy przyspieszaniu ale nie sądzę żeby w stałych warunkach pracy to coś zmieniało.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    691

    Domyślnie

    Rozmawiałem kiedyś z jednym z czołowych tunerów diesli w PL i mówił mi, że przy jeździe ze stałą prędkością na autostradzie obciążenie silnika i spalanie jest niemal identyczne w aucie po chipie i w serii. Moim zdaniem problemy mogą pojawić się gdy będziemy długotrwale przekraczać w JTD 4 tyś. obrotów. 3,5 tyś. w tym silniku to nie jest wyzwanie nawet przy długotrwałej jeździe wg. mnie.
    Wracałem kiedyś dawno temu służbowym focusem tddi 90km z Niemiec w nocy i przez 2-3 h praktycznie nie schodziłem poniżej 4 tyś. a dociągałem nawet na czerwone pole obrotomierza a raz to nawet złapałem odcinkę przy prawie 210 licznikowych - niestety skrzynia 5. Tddi to taki ponoć taki kibel i miał już wtedy ponad 100 tys. nalatane i potem zrobił kolejne 100 tyś. bez ingerencji w turbine, pompe wtryskową, wtryski, egr. Także jak ford dał radę to jtd powinno tym bardziej ale wiadomo, że długotrwała jazda z wysokimi prędkościami obrotowymi nie jest wskazana w przypadku diesli.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar round_cube
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Polska
    Auto
    156 | 147 | 156GTA | 159SW | Brera
    Postów
    68

    Domyślnie

    łutututututut łututu łutututututut

    odcinkę w dieslu? chyba Ci Rev limiter zmodyfikowali w nocy na parkingu

    Jadąc ze stałą prędkością zużycie silnika i podzespołów nie jest większe w samochodzie po programie jak przed nim, najbardziej dostaje "po tyłku" w przypadku gwałtownych przyspieszań. Poza tym diesel to nie jest silnik przygotowany na wysokie prędkości obrotowe więc lepiej jechać nim w granicy rozsądku. Do tego jaki sens jest w kręceniu diesla powyżej 4tys jak i tak nie jedzie
    Ostatnio edytowane przez round_cube ; 31-10-2015 o 13:11

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    niemiecki diesel wytrzyma wszystko, te włoskie to jednak z jakiegoś gównolitu robione... bał bym się tym jeździć w okolicach 3,5-4krpm dłużej jak minutę

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,326

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    niemiecki diesel wytrzyma wszystko, te włoskie to jednak z jakiegoś gównolitu robione... bał bym się tym jeździć w okolicach 3,5-4krpm dłużej jak minutę
    600 km przy 4k rpm ... co w tym się bać?

    Napisane z komóreczki!
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  7. #7
    heliogabal
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    niemiecki diesel wytrzyma wszystko, te włoskie to jednak z jakiegoś gównolitu robione... bał bym się tym jeździć w okolicach 3,5-4krpm dłużej jak minutę
    To rozumiem że żarcik taki ;]

    Dość regularnie robię trasy ze 180 na tempomacie, po jakieś 2 - 3h.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    Była: Alfa Romeo 156 2.4JTD 100kW sedan 99' Obecna: Alfa Romeo 166 2.0 TB 151kW 99'
    Postów
    63

    Domyślnie

    Ważna jest temperatura oleju w takim wypadku. Raczej nie radzę przekracać 120 stopni, takze jesli mamy zamiar cisnac dieselkiem na autostradzie ile fabryka dala to moze warto zainwestowac w zegar z dzwiekowym powiadomieniem o przekroczeniu zadanej wartości.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Co wy gadacie, jeżdżę autem całym zrobionym z gównolitu (Peugeot dla przypomnienia) i regularnie trasy 3,75krpm przez 3-6h, auto ma 64kkm, oleju po 25kkm ubywa 3/4 bagnetu i jakoś jeździ więc nie przesadzał bym z tą potencjalną awaryjnością.

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,499

    Domyślnie

    Pytanie jest konkretne o chip.
    Częstym przypadkiem jest robienie softów przez praktycznie zmianę samych map czasu wtrysku. W wyniku braku wiedzy tunerzy nie zmieniają (lub robią to źle) kątów wtrysków. Co skutkuje tym, że koniec wtrysku może wypaść sporo później niż w serii co przełoży się na większe EGT. I wtedy długa jazda z prędkościami zachaczającymi o maksymalne może być problemem - oczywiście w dłuższej perspektywie czasu.

    Jest też druga strona Można tak zrobić żeby jazda w takich warunkach była bezpieczniejsza

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

Podobne wątki

  1. CHIP TUNING 1.9 jtd???
    Utworzone przez P.E.S w dziale Emigranci
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-12-2011, 23:50
  2. [166] Chip-tuning
    Utworzone przez bella-hella w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-03-2010, 19:12
  3. [146] Chip tuning
    Utworzone przez Michele87ar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-03-2009, 19:49
  4. Chip tuning TS
    Utworzone przez MARIN w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 26-11-2007, 11:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory