Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 56

Temat: Realne koszty eksploatacji auta

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    159 niebawem
    Postów
    20

    Domyślnie Realne koszty eksploatacji auta

    Koledzy, przeglądam forum od jakiegoś czasu i nasuwa mi się jedno pytanie. Czy 159 w eksploatacji jest w jakiś sposób droższa od innych aut w tej klasie? ( Saab 9-3, Ford Mondeo mk4, Opel Vectra C; dla ujednolicenia wszystkie roczniki 2007). Dużo się słyszy o awaryjności 159 i zastanawiam jak się zachowują się inne auta w tym przedziale cenowym. Może to tylko miejska legenda?
    Druga sprawa to rzeczywiste koszty eksploatacji, tzn. naprawy/wymiana części.
    Wielu z was posiadało inne auta lub macie wiedzę od kolegów którzy użytkują inne auta dlatego proszę o opinie. Jak wypadają Belle?
    Ostatnia kwestia, kupując auto z rocznika 2007, przebieg około 200 tys., jakich napraw można się spodziewać w najbliższym czasie i z jakim kosztem może się to wiązać? Z moich obserwacji:
    dwumasa; 2000 zł?
    wtryski; cena jednego?/kompletu?
    rozrzad; 1000 zł?
    Ceny z robocizną, nie w ASO, zamienniki.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Nie wiem, gdzie słyszałeś o awaryjności 159. Jest to samochód raczej bezawaryjny, nie tylko jak na Alfe ale nawet na tle innych samochodów w klasie.

    W Saabie 9-3 i Oplu Vectrze siedzi 1.9 JTDm, więc różnicy nie ma.

    Jeżeli chodzi o silnik 1.9 to raczej nie ma dużych kosztów, w porównaniu z innymi samochodami klasy. Jedyne co może naprawdę pociągnąć po kieszeni to zawieszenie przednie, bo wahacze są drogie i jedyne godne uwagi to ASO. Samo zawieszenie jest natomiast bardzo trwałe.

    Reszta myślę, że taka sama jak w reszcie diesli. Wtryski są Boschowskie, teoretycznie najtańsze i najłatwiejsze w regeneracji. Zakładów tym się zajmujących też raczej nie brakuje.

    Poczytaj generalnie tematy na forum, informacji na te tematy jest pod dostatkiem, wystarczy dobrze poszukać i praktycznie na każdy temat.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar roberto34wawa
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW "WŁOSZKA" 30.06.2010
    Postów
    332

    Domyślnie

    Raczej 159 ma opinię trwałej a nie awaryjnej nie wiem gdzie o tym słyszałeś. Jtdm to jedna z lepszych konstrukcji diesla na rynku pod względem trwałości o raczej niskich kosztów w porównaniu do innych jednostek napędowych dostępnych na rynku. ALFA oczywiście ma jakieś swoje minusy na które warto zwrócić uwagę wcześniej ale uważam że to udana konstrukcja w porównaniu do innych aut. Może nie tak przestronna ale zdecydowanie zrobiona dla kierowcy tak by kierowca najlepiej się w niej czuł.
    Włoszka

    1.9 JTD-m 8v 88KW - prosto, solidnie bezproblemowo


  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Randall
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 1.9JTDm 16v
    Postów
    460

    Domyślnie

    W 159 pękają tłoki i zacierają się przez lipna uszczelkę, siadają maglownice, urywają się klapki w kolektorze dolotowym, wahacze kosztują połowę wartości auta, pękają głowice w 2.4, w modelach z m32 co 150 tys wymienia się skrzynię, opony kosztują 2 tauzeny za komplet, sanki są z gownolitu i rdzewieja, jak przejmujesz się kosztami choćby w małym stopniu to nie kupuj 159

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,427

    Domyślnie

    Największe moje koszty eksploatacyjne to:
    - opony – komplet dobrych 17" to >2000 zł x2 (zima + lato)
    - hamulce – tutaj też bez 1500-2000 zł to lepiej nie podchodzić (tzn. można kupić, ale jak ktoś lata po autostradach to nie warto)
    - rozrząd wraz z usunięciem klap wirowych – minimum 1000 zł
    - EGR + DPF – zaślepienie, wycięcie, wyłączenie programowe + chiptuning: tutaj jakieś 1500 zł pęknie
    - sprzęgło – bliżej 2500-3000 zł z wysprzęglikiem (obowiązkowa wymiana) oraz z robocizną
    - sprężyny – wymieniłem komplet, bo pękły po przejeździe hitlerowską betonówką A18, akurat trafiłem na moment gdy nie było zamienników, tylko ASO = okolice 1200-1500 zł
    - wahacze – komplet z ASO po dużych zniżkach = 2400 zł + robocizna, zamienniki kupiłem wcześniej za ~1800 zł, ale po dwóch-trzech latach poszły na śmietnik

    To wszystko w trzy i pół roku i wiele dziesiąt tysięcy kilemtrów, dodatkowo kilka awarii w stylu: kompresor klimy, chłodnica klimy, alternator, rozrusznik, koła pasowe (wymieniłem chyba 3 sztuki), maglownica i inne. Wymieniłem kilka nadmiarowych czujników. Musiałem też zdjąć głowicę w pancernym 1.9 16v. Ale nad moim egzemplarzem ciąży klątwa, opętał go diabeł, tak to jest jak nie pójdziesz poświęcić w kościele auta po zakupie.

    Turbo i wtrysków nie ruszałem mimo przebiegu z 2 z przodu.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 03-01-2016 o 13:30

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Cytat Napisał Randall Zobacz post
    W 159 pękają tłoki i zacierają się przez lipna uszczelkę, siadają maglownice, urywają się klapki w kolektorze dolotowym, wahacze kosztują połowę wartości auta, pękają głowice w 2.4, w modelach z m32 co 150 tys wymienia się skrzynię, opony kosztują 2 tauzeny za komplet, sanki są z gownolitu i rdzewieja, jak przejmujesz się kosztami choćby w małym stopniu to nie kupuj 159
    nawet jak to miała być ironia to niestety tak większość parchów na sprzedaż wygląda :d

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa_Romeo 166 2.4 20v
    Postów
    289

    Domyślnie

    Cytat Napisał Randall Zobacz post
    W 159 pękają tłoki i zacierają się przez lipna uszczelkę, siadają maglownice, urywają się klapki w kolektorze dolotowym, wahacze kosztują połowę wartości auta, pękają głowice w 2.4, w modelach z m32 co 150 tys wymienia się skrzynię, opony kosztują 2 tauzeny za komplet, sanki są z gownolitu i rdzewieja, jak przejmujesz się kosztami choćby w małym stopniu to nie kupuj 159
    Nie chciałbym tu nic złego pisac o 159 ale podziele sie negatywna opinią o 159. w przeciagu roku dołożylem do swojej bagatela 18 000zl(wraz z olejami klockami itp) auto z 2010r z niezawodnym pękającym tłokiem w 2.0 jtdm. takze jakbym rok temu wiedział to bym nie tknął patykiem tego gówna

    aa nie robione było dwumasa czy sprzegło i skzrzynia

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar roberto34wawa
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW "WŁOSZKA" 30.06.2010
    Postów
    332

    Domyślnie

    Ja się zdecydowałem na najprostszą konstrukcje 1.9 jtdm 8v I nie narzekam najprostsza konstrukcja i najmniej awaryjna fakt osiągami nir powala chyba ze mówimy o spalaniu . .. na razie od czerwca 12 tys zrobione i nic zero problemów. 170 tys przebiegu tylko jak kupowałem to długo szukałem dobrego egzemplarza. ..
    Włoszka

    1.9 JTD-m 8v 88KW - prosto, solidnie bezproblemowo


  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    koło koła
    Auto
    emty
    Postów
    477

    Domyślnie

    tanio nie będzie, po zakupie oddasz dodatkowo 2-5 tys na serwisowe abecadło, potem dojdzie zawieszenie, przeguby, skrzynia, sprzęgło dwumas, czyli 10k pln, dalej dojdą egr-y, klapy, dpf-y, chipy , jakieś 3 tys pln, potem wtryski, turbiona, alternator, rozrusznik, problemy z czujnikami klimy ,
    w ciągu roku-dwóch od zakupu dołożysz min drugie tyle co zapłaciłeś,
    i teraz żeby sens był to musisz robic dużo tras i dużo km, do tego wersja 2,4 będzie super
    i dalej - jak nie chcesz dołożyć drugie tyle to kup auto beznynowe z silnikiem 1,4 bez turbo a będziesz miał tanio, ale mniej komfortowo ?
    bo jak myślisz ze a6, m5, czy passio będzie tańszy to raczej nie

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 2,4 210
    Postów
    589

    Domyślnie

    Myślę, że to wszystko kwestia stanu w jakim kupiło się auto. Ja przez 3 miesiące posiadania wydałem tylko 2 tysie na egr, dpf i mapę. Klap nie ruszałem bo kolektor w środku wygląda i działa jak nowy (wg faktur ma mniej niż rok)
    Jest regularnie oglądana przez ludzi z ASO AR i póki co jedyne co zaplanowali to wymiana oleju i filtrów + zabezpieczenie korozyjne samego haka, podwozie czyste. Z zawieszeniem nie ma problemu, nie mam kiepskich łożysk bo mam skrzynię M40, sprzęgło i dwumas nie dają nawet najmniejszych objawów bycia zużytym itp itd.

    Jeśli kupiło się auto które zostało mocno wyeksploatowane to z większymi kosztami można się liczyć. Jeśli kupiło się auto zadbane to wiele kosztów się uniknie. Przypadek Bociana i Komorado należy moim zdaniem pominąć. Wszystko wskazuje, że ktoś ich oszukał przy sprzedaży auta i stąd zawyżone koszty.

    Gadanie że co jakiś czas trzeba kupić opony, klocki albo tarcze.... a jak gość kupi BMW albo Mercedesa to nie będzie tych rzeczy wymieniał ? będzie.

    Zawieszenie w serwisowaniu jest drogie, bo macie wielowachacz z przodu i multilink z tyłu. Na yt można zobaczyć jaki jest efekt takiego zawieszenia w porównaniu np z peugeotem 407 albo bmw 3. Alfa test łosia na mokrym przejechała jak po szynach a reszta bokiem.
    Ostatnio edytowane przez hideto ; 03-01-2016 o 17:12

Podobne wątki

  1. [Brera] Brera - koszty eksploatacji
    Utworzone przez fan w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 14-05-2014, 10:31
  2. 159 w dieslu - koszty eksploatacji
    Utworzone przez Indigo w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 05-03-2014, 20:30
  3. 166 koszty eksploatacji
    Utworzone przez Piotr83 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 10-01-2013, 15:10
  4. Koszty eksploatacji GT 3.2 V6
    Utworzone przez bat25 w dziale GT
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 23-10-2012, 07:13
  5. Koszty eksploatacji Alfa 166
    Utworzone przez alfafun w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-02-2011, 02:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory