Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Gaśnie po odjęciu gazu

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Budzy
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Sprzedany
    Postów
    120

    Domyślnie Gaśnie po odjęciu gazu

    Zdążyłem wymienić wczoraj dwumas i przekonałem się, że Alfy najwyraźniej nie mogą istnieć w stanie całkowitej sprawności technicznej. Po przejechaniu około 20 km auto wywaliło checkengine i zgasło na zakręcie... Odpala dopiero po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu. Gaśnie przy każdej próbie hamowania silnikiem lub przy odpuszczeniu pedału gazu. Wywala błąd P0190. Log wrzucam poniżej:

    Time Fuel pressure Desired fuel pressure Fuel pressure sensor signal Gas pedal position
    sec bar bar mV %
    0 270,3 270 1099,5 0
    0,88 272,5 270 1089,8 0
    1,75 270,3 270 1099,5 0
    2,6 268,1 270 1084,9 0
    3,44 270,3 270 1104,4 0
    4,29 268,1 270 1094,6 0
    5,13 265,9 270 1094,6 0
    5,98 270,3 270 1099,5 0
    6,84 265,9 270 1094,6 0
    7,69 265,9 270 1104,4 0
    8,54 272,5 270 1089,8 0
    9,38 265,9 270 1104,4 0
    10,22 274,7 270 1099,5 0
    11,07 265,9 270 1109,3 0
    11,9 272,5 270 1089,8 0
    12,75 270,3 270 1104,4 0
    13,59 272,5 270 1084,9 0
    14,44 270,3 270 1109,3 0
    15,28 272,5 270 1094,6 0
    16,13 270,3 270 1104,4 0
    16,97 274,7 270 1094,6 0
    17,81 268,1 270 1094,6 0
    18,66 265,9 270 1084,9 0
    19,5 272,5 272,7 1104,4 0
    20,35 272,5 272,4 1109,3 0
    21,19 276,9 275,6 1119,1 0
    22,04 281,3 280 1124 0
    22,88 285,6 284,3 1133,7 0 Wrzucam 1 bieg
    23,72 283,5 287,6 1148,4 2,88
    24,57 318,6 384 1407,4 13,2
    25,41 501 554 1783,7 14,84
    26,26 534 526,5 1720,2 24,73
    27,1 641,7 670,5 2047,6 27,21
    27,93 742,8 444 1402,5 0 Wrzucam 2
    28,78 301 370,9 1387,9 32,98
    29,63 527,4 612,2 1959,6 34,63
    30,47 782,3 839,3 2428,8 34,63
    31,31 903,2 921,6 2585,2 34,22
    32,16 960,4 974,8 2687,8 33,4
    33 982,3 985,8 2668,3 0 Wrzucam 3
    33,85 512 405,9 1285,2 17,31
    34,69 380,2 439,5 1534,5 25,98
    35,53 560,4 579,4 1793,5 21,85
    36,39 536,2 542,6 1700,6 21,02
    37,24 540,6 539 1627,3 16,91
    38,08 465,9 465,4 1529,6 17,2
    38,93 509,8 519,7 1661,5 19,14
    39,77 540,6 552,7 1744,6 21,02
    40,62 580,2 584,1 1754,4 7,82
    41,48 393,3 390,5 4774,5 0 Tu wywala check i gaśnie
    42,32 419,6 477,1 821 6,05
    43,17 374,4 366,9 4466,7 34,22
    44,03 362,6 358,4 576,6 0
    44,89 355,4 351,2 552,2 0
    45,74 325,6 293,2 542,4 0
    46,58 270 270 532,6 0
    47,42 270 270 527,7 0
    48,27 270 270 527,7 0
    49,11 270 270 522,9 0
    49,95 270 270 522,9 0
    50,8 270 270 522,9 0
    51,64 270 270 522,9 0
    52,49 270 270 518 0
    53,33 270 270 518 0
    54,18 270 270 518 0
    55,02 270 270 518 0
    Na 100% wszystkie wtyki podłączyłem po robocie ze sprzęgłem i zrobiłem to dobrze. Zaczynam tracić cierpliwość do coraz to dziwniejszych fanaberii Alfy i nie mam zielonego pojęcia, czemu ni stad ni zowąd miałby umrzeć czujnik ciśnienia, który nawet nie był ruszany i do tej pory działał bez zarzutu... Jakieś pomysły?

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,772

    Domyślnie

    Czujnik ciśnienia pracuje dobrze.
    Bardziej wygląda mi to na czujnik położenia wału (P0335), czasem ECU tego błędu nie wyświetla.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar Budzy
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Sprzedany
    Postów
    120

    Domyślnie

    No tak, ale czy błąd czujnika położenia wału nie objawiałby się przez trudności z odpaleniem, nierówną pracą sinika itp? Poza faktem gaśnięcia silnik działa gładziutko i bez zarzutu, odpala również od strzału. Ponadto martwi mnie wielka szpilka na poniższym wykresie (zaznaczone na zielono)

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	5.jpg
Wyświetleń:	3
Rozmiar:	60.7 KB
ID:	193783

    Zaznaczam, że jest to wartość napięcia które ECU zczytał z czujnika a nie faktyczna zmierzona wartość ciśnienia paliwa, która jak widać jest w normie. Bardzo to wszystko dziwne i w sumie nie za bardzo wiem co mogłoby być przyczyną takiego stanu rzeczy.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Od 04.2021 159 SW 2.0 jtdm+, WCZEŚNIEJ; 159 2.2 JTS , 159 1.9 jtdm 8v, soft @sdero
    Postów
    460

    Domyślnie

    Kolego, też mnie dopadały dziwne akcje po wymianie dwumasy itd. W moim przypadku samochód potrafił zgasnąć w trakcie jazdy i raz odpalił, a raz nie wyskakiwały różne błedy od czujników...a winny okazał się kabel w wiązce, pękł w osłonce na "zakręcie"(wiązka od sterownika do silnika) jak jechałem szybko to wiązka się delikatnie przemieszczała i rozłączało. Później dla odmiany padł czujnik na rozrządzie, ale ten który jest łatwy do wyjęcia.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar Budzy
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Sprzedany
    Postów
    120

    Domyślnie

    Trochę za mało przypadkowości według mnie, żeby podejrzewać usterkę wiązki. Silnik wyłącza się i łapie błąd tylko w przypadku hamowania silnikiem. Z drugiej strony boje się wymieniać czujnik za 500 zł, żeby potem okazało się że to co innego a samochodu potrzebuje bo bardzo utrudnia mi to dojazd do pracy

  6. #6
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,772

    Domyślnie

    Silnik gaśnie za każdym razem gdy hamujesz nim?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar Budzy
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Sprzedany
    Postów
    120

    Domyślnie

    Praktycznie tak. Można jedynie minimalnie zwolnić gaz. Jego mocniejsze lub całkowite odpuszczenie = błąd p0190 i uniemożliwienie uruchomienia silnika do czasu wyłączenia i ponownego włączenia zapłonu.

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    AR 159 1.9 120
    Postów
    120

    Domyślnie

    Regulator cisnienia paliwa w pompie cr

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar Budzy
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Sprzedany
    Postów
    120

    Domyślnie

    Cóż. Wyjąłem i "przedmuchałem" wtyczki od wtrysków, obu czujników ciśnienia, przepływomierza i w końcu nawet ECU i albo to pomogło albo nastało cudowne ozdrowienie, bo samochód jeździ i nie zgłasza problemów...
    Zaciekawiła mnie jedna rzecz na którą natknąłem się podczas diagnostyki. Wartość THROTTLE ANGLE, która jest zapewne kątem wychylenia przepustnicy stoi na niezmiennym poziomie 4,997% niezależnie od obrotów, wciśnięcia pedału gazu czy obciążenia silnika. Tak chyba nie powinno być?

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	6.jpg
Wyświetleń:	3
Rozmiar:	100.3 KB
ID:	193921

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    była AR156 1,9 JTD 110 2001; AR147 1,9 JTD 2003, Stelvio, jest 159,1,9 200KM, Giulia 280KM
    Postów
    1,554

    Domyślnie

    To jest klapa gasząca i w czasie gdy silnik pracuje jest otwarta, gdy silnik gasisz zamyka się.Nie pracuje ona tak jak przepustnica w silniku gaznikowym.

Podobne wątki

  1. Szum po odjęciu gazu 1.9 JTD
    Utworzone przez Matti w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 16-08-2015, 07:21
  2. Bicie na kierownicy po odjęciu gazu
    Utworzone przez piter_alfa w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 30-12-2012, 18:58
  3. Coś terkocze po odjęciu gazu podczas jazdy.
    Utworzone przez hagi w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-01-2012, 15:01
  4. Skubanie przy dodawaniu/odjęciu gazu TS
    Utworzone przez puotek w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 10-12-2009, 14:20
  5. [166] Stuki-puki przy odjęciu gazu...
    Utworzone przez M@rcin w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-12-2008, 07:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory