Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Multiair - olej w cylindrze

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Giulietta 1.4 170KM
    Postów
    10

    Unhappy Multiair - olej w cylindrze

    Witam,
    po prawie roku i 10kkm bezproblemowej jazdy mam pierwszy poważny problem. Giulietta 1.4 170KM, 2010, 54kkm.

    Po trochę szybszym przejechaniu 20km autostradą zapalił się check engine, silnik na wolnych obrotach pracował nierówno. Podjechałem do serwisu, podpięli do kompa, błędy p0300 i p0301 - nie pali na jeden cylinder. Wstępna diagnoza - cewka (świece były niedawno wymieniane). Spoko.

    Na następny dzień telefon, że to jednak nie cewka. Świeca jest zalewana olejem. Na zimno chodzi dobrze, jak się rozgrzeje zaczyna nierówno pracować i za chwilę wywala błędy. Po wykręceniu świecy kapie z niej olej. Pozostałe 3 cylindry ok, suche. Oleju do tej pory nie ubywało (9kkm od wymiany) więc rozszczelnienie musiało pojawić się nagle. Dokładna przyczyna będzie możliwa do stwierdzenia dopiero jak rozbiorą silnik.

    Co to może być? Czy oddawać do ASO (obecnie stoi w niezależnym serwisie, który ze względu na brak czasu będzie mógł się za nią zabrać dopiero za 2 tyg)? W poniedziałek dostanę wstępny kosztoros (kilka opcji w zależności od przyczyny). Wtedy zadecyduję co dalej - naprawiać, wymieniać silnik, sprzedawać?

    Pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Podbeskidzie
    Auto
    Giulietta 1.4 Multi R 200HP First Edition 2k10
    Postów
    1,816

    Domyślnie

    jak na mój gust to jedynie moduł MA masz do wymiany ale poczekał bym co powie serwis , ja bym oddał auto do ASO ponieważ gdyby się to potwierdziło to masz szansę na częściową refundację kosztów przez fap (zależną w dużej mierze od historii serwisowej auta ). Ja miałem dość podobnie, w końcowej fazie uszkodzenia modułu też olej się dostawał do cylindra. Skoro u Ciebie aż kapie olej ze świecy to musiał zostawiać niezłą chmurkę za sobą. Było sporo tematów o tym na pewno znajdziesz , ostatni choćby kilka niżej dotyczący właśnie naprawy/wymiany MA

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Podbeskidzie
    Auto
    Giulietta 1.4 Multi R 200HP First Edition 2k10
    Postów
    1,816

    Domyślnie

    I jak, wyjaśniło się coś już? Dzieje się coś w temacie?

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Giulietta 1.4 170KM
    Postów
    10

    Domyślnie

    Na razie czekam, aż się wezmą za rozbiórkę. Wg serwisu to nie MA, mają trochę doświadczenia, więc na razie nie mam powodów, żeby nie wierzyć. Wstępna wycena między 4 a 6k. Byłem w ASO ale ze względu na niepełną historią serwisową (parę wizyt) i porównanie kosztów innych napraw nie zdecydowałem się zostawić tam samochodu. Boję się, że w przypadku większego remontu wycena będzie miażdżąca. Na razie czekam na połowę czerwca - wtedy będę wiedział więcej.

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Giulietta 1.4 170KM
    Postów
    10

    Domyślnie

    Auto już miesiąc po naprawie - jeździ dobrze.
    Okazało się, że to jednak MA. W module doszło do rozszczelnienia i olej dostawał się do cylindra. Oprócz MA konieczna było wymiana pierścieni, regeneracja głowicy, wymiana uszczelek itp.

    Mam nadzieję, że na razie to koniec przygód Czekam na dotarcie, żeby znowu móc śmigać.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,418

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoss Zobacz post
    Auto już miesiąc po naprawie - jeździ dobrze.
    Okazało się, że to jednak MA. W module doszło do rozszczelnienia i olej dostawał się do cylindra. Oprócz MA konieczna było wymiana pierścieni, regeneracja głowicy, wymiana uszczelek itp.

    Mam nadzieję, że na razie to koniec przygód Czekam na dotarcie, żeby znowu móc śmigać.
    ile???
    Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Podbeskidzie
    Auto
    Giulietta 1.4 Multi R 200HP First Edition 2k10
    Postów
    1,816

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoss Zobacz post
    Auto już miesiąc po naprawie - jeździ dobrze.
    Okazało się, że to jednak MA. W module doszło do rozszczelnienia i olej dostawał się do cylindra. Oprócz MA konieczna było wymiana pierścieni, regeneracja głowicy, wymiana uszczelek itp.

    Mam nadzieję, że na razie to koniec przygód Czekam na dotarcie, żeby znowu móc śmigać.
    Dlaczego głowicy? To w związku z modułem czy inna kwestia? U mnie jak już kiedyś pisałem też w dzień kiedy miałem jechałem już do aso na wymianę modułu zaczął kopcić na biało , ktoś z kolegów na forum stwierdził wtedy że to nie możliwe , ale po wymianie tylko MA wszystko śmiga do dziś. Jakoś olej musiał się tam dostawać co potwierdza Twój przypadek , tylko nie jest to reguła , zależy jak padnie bo objawy są różne

  8. #8
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoss Zobacz post
    Auto już miesiąc po naprawie - jeździ dobrze.
    Okazało się, że to jednak MA. W module doszło do rozszczelnienia i olej dostawał się do cylindra. Oprócz MA konieczna było wymiana pierścieni, regeneracja głowicy, wymiana uszczelek itp.

    Mam nadzieję, że na razie to koniec przygód Czekam na dotarcie, żeby znowu móc śmigać.
    A co moduł MA ma wspólnego z rozszczelnieniem cylindra?
    Z ciekawości pytam, bo chcąc nie chcąc, dokładnie przestudiowałem działanie silnika MultiAir i jakoś trudno wyobrazić sobie rozszczelnienie cylindra z winy modułu.

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Podbeskidzie
    Auto
    Giulietta 1.4 Multi R 200HP First Edition 2k10
    Postów
    1,816

    Domyślnie

    Ciekawe właśnie po co ściągali głowice? Od oleju w cylindrze nie powinna się przecież stać krzywda pierścieniom , no chyba że pociągło z olejem jakieś drobiny metalu czy opiłki.
    Ostatnio edytowane przez tx555 ; 24-07-2016 o 21:35

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Giulietta 1.4 170KM
    Postów
    10

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	090908_AR_MiToMultiAir_25.jpg
Wyświetleń:	19
Rozmiar:	118.4 KB
ID:	206261

    Jeśli dobrze zrozumiałem to jeden z tych czerwonych elektrozaworów wypadł z gniazda. W tym momencie olej zamiast cyklicznie lał się cały czas i prawdopodobnie przez zawory dostawał do cylindra. Ponieważ było go dużo szybko osiadł nagar między pierścieniami - stąd decyzja o ich wymianie (nieduży koszt w stosunku do całości). Głowica też była zdjęta i sprawdzana jej szczelność więc przy okazji czyszczenie i szlif. Koszt całości 3600 (remont plus części) + koszt modułu ~3500 (nie pamiętam dokładnie).

Podobne wątki

  1. Olej w cylindrze
    Utworzone przez Kempa86 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-03-2016, 14:38
  2. [159] Olej w cylindrze 1,9 jtdm
    Utworzone przez floor w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-04-2014, 18:51
  3. [MiTo] jaki olej do 1.4 105 KM MultiAir
    Utworzone przez adekt w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-08-2012, 12:49
  4. [146] rysa na cylindrze
    Utworzone przez Sylweksko w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 01-04-2012, 08:57
  5. [147] Zapieczona świeca TS na 1 cylindrze
    Utworzone przez Looney w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-03-2011, 18:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory