Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Nowe przewody głośnikowe - problem

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2017
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    GTV 2.0 TS
    Postów
    2

    Domyślnie Nowe przewody głośnikowe - problem

    Witam, zakładam nowe głośniki w drzwiach przednich w Gtv i planowałem podłączyć je do wzmacniacza w bagażniku ale problem jest taki, że kompletnie nie mam pomysłu jak puścić nowe przewody do drzwi. Raz ze fabryczna gumowa osłona na instalacje jest bardzo ciasna a dwa, ze dalej jest pin w którym nie ma miejsca na żaden inny przewód. Czy udała się komuś tego dokonać czy konieczne jest wiercenie nowych otworów (bardzo bym chciał tego uniknąc)?

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR Spider 2.0 TS; AR Giulia 2.0 280KM
    Postów
    194

    Domyślnie

    Jeśli jest tak ciasno jak mówisz, to ja bym się tam nie pchał. Przecież przewody do głośników już są poprowadzone, wystarczy zrobić przejściówkę w kostce przy radiu. To do tej kostki doprowadź przewody od wzmacniacza, a seryjne kable zrobią resztę.

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2017
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    GTV 2.0 TS
    Postów
    2

    Domyślnie

    No racja. Wiec kable na tylne głośniki puszcze normalnie bo z tym nie ma żadnego problemu, a do drzwi kable pójdą od wzmacniacza do miejsca za radiem gdzie dochodzą fabryczne przewody od głośników. Tylko teraz mam pytanie bo wiem ze przewody na lewa i prawa stronę powinny mieć taka sama długość to czy tak samo jest z przodem i tyłem? Tył będzie po 1,7m - 3,5mm2 a przód 4,7m - 3,5 do radia a potem od radia fabryczna instalacja która nie wiem jaka ma długość, a grubość wg mnie jest do przyjęcia.
    Czy to nie za duża różnica, czy w ogóle będzie to przeszkadzać w odsłuchu i czy sam długość na przód nie jest za duża?

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR Spider 2.0 TS; AR Giulia 2.0 280KM
    Postów
    194

    Domyślnie

    Jesteś audiofilem ? I też uważasz, że "kable grają" i zobaczysz różnicę ? Jeśli tak to Ci zazdroszczę, bo jesteś jednym z niewielu którzy to potrafią. Ludzie się doktoryzują na forach audiofilskich o grubości kabli, składu metali z jakich są zrobione itd. A przecież dzisiejsza muza i tak w większości pochodzi z plików mp3, który to format jest formatem obcinającym zakresy częstotliwości których WIĘKSZOŚĆ ludzi i tak nie słyszy. Moim zdaniem, ale podkreślam MOIM, jeśli zobaczysz różnicę to ją zbalansujesz rozdziałem sygnału "przód/tył". A skoro i tak wszystko podpinasz pod wzmacniacz, to będziesz zadowolony. ALE to tylko moje zdanie na ten temat i ja bym tak to zrobił i nie chcę nikomu nic narzucać. Bo faktycznie jeśli coś zmieniać to w taki sposób abym "JA" czyli właściciel był z tego zadowolony.

  5. #5
    Administrator ds. zlotów Romeo Avatar LIGAR
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    było sobie 156 SW 2.4 JTD 2001 rok 180 ps...
    Postów
    809

    Domyślnie

    Przewody powinny mieć taką samą długość?? Dawno już nie siedzę (jeśli kiedykolwiek można powiedzieć, że siedziałem w car audio) ale większego dziwactwa nie słyszałem...
    Tak teraz piszą?? Przeciez i tak największe różnice wynikają z twojego miejsca w aucie i różnicy w odległosci między prawym a lewym głosinikiem a nie długości kabla. Oczywiście, że wpływ jest ale do wychwycenia w środowisku laboratoryjnym a nie w aucie. Dodatkowo jak napisał poprzednik, większości z nas słoń nadepnął na uchu wiec... Jak słuchasz Zenka to... oczywiscie żartowałem!
    Dodatkowo po to są korekcje czasowe w lepszych odbiornikach aby dopasować pod słuchającego scenę.
    Idąc dalej i wg mnie mnie, jeśli wszystko puszczasz przez seryjne kable, to różnica w długości przewodów między przodnim a tylnym to jest mały bączek w skali kraju. Różnica bardziej wyczyuwalna będzie jak jednak się wysilisz i pociągniesz przewody od wzmaka bezpośrednio do zwrotnicy od zestawu przedniego (bo zakładam, że zestaw masz odseparowny).

    3 lata temu sam walczyłem z puszczeniem kabli przez te cholerne wtyczki między drzwiami a kabiną. Co najdziwniejsze znalazłem wolne miejsce w wtycze lewej (od kierowcy) a w prawej nie. Jest to dziwne, gdyż potencjalnie od strony kierowcy jest więcej kabli, bo dochodzi Ci sterowanie np od dwóch szyb. Niestety od strony pasażera, mimo usilnych starań, mi się ta sztuka nie udała. To znaczy wszystko jest możliwe ale bez niszczenia wtyczki by się nie dało.
    Przygody z naprawą "sprawnego" 2.0 TB V6 - http://www.forum.alfaholicy.org/gtv_...e_2_0_tb.html?

    Gtv 2.0 V6 TB '99 + bonusy -> http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ioholikow.html

Podobne wątki

  1. [GTV Spider] Nowe przewody hamulcowe
    Utworzone przez Torino w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-03-2015, 12:15
  2. [All] Przewody głośnikowe z drzwi do kabiny.
    Utworzone przez tomekdominik w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-10-2009, 23:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory