Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 51

Temat: Sprężarka klimatyzacja

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sAweK
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 8V 120 km.
    Postów
    310

    Domyślnie Sprężarka klimatyzacja

    Witam wszystkich
    Znów potrzebuję koledzy pomocy a więc tydzień temu klimatyzacja jeszcze chidzila ciśnienie dobijała do 16 bar i załączał się wentylator i tak w kółko ale chłodziła w miarę wydajnie proplemu zaczęły się po tygodniu stania . Dzisiaj wsiadam do auta a tu nic niby naciskając przycisk od klimatyzacji usłyszałem kliknięcie od sprężarki i obroty silnika się zmieniły ale zimna barak sprawdziłem bezpieczniki przekaźniki potem sprawdziłem bez wyciągania opornik wentylatora chłodnicy miernikiem zdejmując kostkę i na zasadzie piszczałki czy jest przejście okazalo się że jest więc ok . Pojechałem na maszynę a tak okazuje się że jest zero czynnika pomyślałem miało prawo bo ostatni raz byłem dobić prawie 5 lat temu ( wracając wcześniej do tematu dodam żeby klimatyzacja chodziła musiałem włączać i wylacz klimę aż się udało ale potrafiła sama się wyłączać i tak w kółko) klimatyzacja przeszła test pozytywnie szczelna do układu wbili 460 a tu klimatyzacja załącza się wentylator nie zero jakiego kolwiek chłodnego powietrza podłączyli jeszcze raz ciśnienie trzyma stwierdzili że już sprężarka do wymiany i tu moje pytanie do was podłączając się kapem aby sprawdzić to zapierwszym razem jak włącze dobija ledwo do 12 bar jak będę szybko włączał i wyłączał dobije do prawie 15 ale po chwili i tak spada a wentylator się nie załącza bardzo bym prosił o pomoc czy faktycznie już muszę szukać sprężarki czy może to być jeszcze coś innego .

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Auto
    signiore Giuseppe Busso
    Postów
    744

    Domyślnie

    Został ci czujnik klimy do sprawdzenia, dojscie od spodu, wtyczka 2 piny, w elearnie trzeba sprawdzić napięcie chyba 0-5V a drugi przewód daje sygnał o cisnieniu do ecu. Jeśii dobre to do wymiany sprężarka, zdejmujesz pasek, dkręcasz 3 śruby , wypinasz wtyczkę od sprzęgiełka i wkładasz drugą. Tu masz więcej.

    http://https://www.forum.alfaholicy....rotami-96.html
    Ostatnio edytowane przez carramba ; 29-06-2021 o 17:39

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sAweK
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 8V 120 km.
    Postów
    310

    Domyślnie

    Cytat Napisał carramba Zobacz post
    Został ci czujnik klimy do sprawdzenia, dojscie od spodu, wtyczka 2 piny, w elearnie trzeba sprawdzić napięcie chyba 0-5V a drugi przewód daje sygnał o cisnieniu do ecu. Jeśii dobre to do wymiany sprężarka, zdejmujesz pasek, dkręcasz 3 śruby , wypinasz wtyczkę od sprzęgiełka i wkładasz drugą. Tu masz więcej.

    http://https://www.forum.alfaholicy....rotami-96.html
    Dziękuję bardzo za pomoc wczoraj jeszcze walczyłem z klimatyzacją i wymusiłem prace wentylatora poprzez odłaczenie wtyczki od czujnika temperatury i ku mojemu zdziwieniu klima zaczęła żyć . Na dzień dzisiejszy klima chłodzi ale wentylator nie pracuje cały czas tylko cyklicznie włącza się i zachwile wyłącza i tak w kółko . Gruby przewód od klimy zimny a ten drugi cienki ciepły w aucie powiew zimnego powietrza. Wczoraj jeszcze zakupiłem panel od klimatyzacji ponieważ na mojego błędy wychodziły że niby uszkodzony do tego kupiłem czujnik ciśnienia klimatyzacji i rezystor orginalny do chłodnicy . Panel otwarlem wyczyściłem i czujnik temperatury jak i wentylator przed montażem dzisiaj postaram się wszystko złożyć i pochwalę się efektem .

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Auto
    signiore Giuseppe Busso
    Postów
    744

    Domyślnie

    Sam wentylator możesz testować Multiecuscanem lub AlfaOBD jeżeli będzie się załączał to opornik jest OK. Zostaje do sprawdzenia czujnik, potem ciśnienia w układzie klimatyzacji jeśli jest pusta lub ma za dużo nabite czynnika to też nie będzie się załączać lub będzie się rozłączać po chwili i na końcu zostanie sprężarka. Panel, hmm też miałem błąd wskazującego na panel ale po wykasowaniu nie wrócił.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sAweK
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 8V 120 km.
    Postów
    310

    Domyślnie

    Cytat Napisał sAweK Zobacz post
    Dziękuję bardzo za pomoc wczoraj jeszcze walczyłem z klimatyzacją i wymusiłem prace wentylatora poprzez odłaczenie wtyczki od czujnika temperatury i ku mojemu zdziwieniu klima zaczęła żyć . Na dzień dzisiejszy klima chłodzi ale wentylator nie pracuje cały czas tylko cyklicznie włącza się i zachwile wyłącza i tak w kółko . Gruby przewód od klimy zimny a ten drugi cienki ciepły w aucie powiew zimnego powietrza. Wczoraj jeszcze zakupiłem panel od klimatyzacji ponieważ na mojego błędy wychodziły że niby uszkodzony do tego kupiłem czujnik ciśnienia klimatyzacji i rezystor orginalny do chłodnicy . Panel otwarlem wyczyściłem i czujnik temperatury jak i wentylator przed montażem dzisiaj postaram się wszystko złożyć i pochwalę się efektem .
    A więc dzisiaj poskładałem wszystko w całość jedynie z czujnikiem ciśnienia ponieważ ten co zakupiłem jest inny łepek dał mi czujnik do Niemca a ja głupi nie spojrzałem ale dostałem się do czujnika wyczyściłem mu wtyczki i teraz wszystko ogarnięta komputerem i sprawdzian próby klimatyzacji : pierwsze podejście po wciśnięciu przyciska 8 bar a więc znów szybkie wyłączenie i włączenie ukazało się ponad 12 bar i odpaliły wentylator (praca się nie zmieniła czyli cały czas cyklicznie co chwilę włącza się i wyłącza ) temperatura na otwartym obiegu (na zewnątrz 27 C) w aucie zbita do 16 C delikatnie chwilami rosła ale załączał się wentylator i zbijał na 15 a 16 C nankoimie temperatura ustawiona LO ) a więc kolejne testy auto wprowadziłem na obroty do 2.5 tys. I przytrzymałem wtedy temperatura zbiła się do 10 C ale zbyt długo to nie trwało w między czasie chciałem na panelu ustawić obieg zamknięty i po włączeniu tak jak by sprężarka się wyłączyła i temperatura rosła do temperatury otoczenia !! kurcze już sam nie wiem co może byc nie tak aby włączając klimę było trzeba kilka razy naciskać czy też aby samoczynnie się wyłączała a więc prosił bym o dalsze sugestie co mógł bym jeszcze zrobić w jej kierunku by ostatecznie zdecydować o wymianie sprężarki .

    - - - Updated - - -

    Testy przeprowadzałem na alfa Obd są dwa rodzaje wentylator 1 i wentylator od klimatyzacji sprawdzając pierwszą opcję nie słyszę żadnych oznak aby coś się kręciło ale włączając wentylator klimatyzacji to już jest słyszalne że chodzi co do czynnika w poniedziałek byłem na maszynie nabita do 460 test szczelności pozytywny

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Auto
    signiore Giuseppe Busso
    Postów
    744

    Domyślnie

    Co do testów wentylatora to mówimy o wentylatorze w komorze silnika, tam powinieneś mieć opcję test 1 biegu i 2 biegu wentylatora, obydwa powinny się załączać. Nie wiem czy przypadkiem nie robisz testu nawiewu tego co w kabinie ? Wentylatory te w komorze muszą się załączać ,to jest podstawa.
    Te wartośći ciśnień dotyczą obiegu niskiego ciśnienia czy wysokiego, bo jeśli wysokiego to jest za małe czyli kompresor do wymiany.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sAweK
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 8V 120 km.
    Postów
    310

    Domyślnie

    Cytat Napisał carramba Zobacz post
    Co do testów wentylatora to mówimy o wentylatorze w komorze silnika, tam powinieneś mieć opcję test 1 biegu i 2 biegu wentylatora, obydwa powinny się załączać. Nie wiem czy przypadkiem nie robisz testu nawiewu tego co w kabinie ? Wentylatory te w komorze muszą się załączać ,to jest podstawa.
    Te wartośći ciśnień dotyczą obiegu niskiego ciśnienia czy wysokiego, bo jeśli wysokiego to jest za małe czyli kompresor do wymiany.
    Witam i dziękuję za pomoc co do testów to przeprowadzam je na wentylatorach pod maską tylko że umnie opis jest jak wyżej podałem :
    Wentylator 1
    Wentylator klimatyzacji
    Ze słuchu tylko od klimatyzacji załącza pod maską bo go słychać.
    Co do samych testów i klimatyzacji jestem zielony i dopiero się uczę i nie potrafię powiedzieć czy jest to ciśnienie wysokiego obiegu czy też niskiego moje dane które podaje są właśnie poprzez Alfa Obd i tam właśnie podaje mi ile ciśnienia w barach podaje . Zauważyłem że jeśli było czynnika na dnie czyli tydzień przed dopełnieniem bo okazała się już pusta to wtedy potrafiło jeszcze dobijać do 16 bar a na tą chwile kiedy jest nabita na 460g maksymalnie do 13 bar i od zawsze miałem z nią problem aby ją włączyć a jak się udało to chwilę chodziła i znów się sama wyłączyła i znów zabawa aby ją załączyć . Mam jeszcze jedno pytanie bo mam przed lift i w czasie załączenia klimatyzacji wentylator w komorze silnika powinien cały czas chodzić czy może tak jak umnie cyklicznie co chwilę się załączać bo w google są bardzo podzielone informacje na ten temat i jeszcze raz z góry dziękuję za pomoc

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Auto
    signiore Giuseppe Busso
    Postów
    744

    Domyślnie

    Po załączeniu guzikiem klimatyzacji od razu startuje także wentylator na pierwszym biegu i powinien cały czas pracować. Podejrzewam, że kompresor do wymiany bo nie potrafi sprężyć czynnika. Jak jutro będę miał czas to podepnę interfejs żeby zczytać dane do porównania z twoimi.

    W multiecuscan w zakładce TESTY musisz mieć pozycję ,,wentylator 1 bieg'' i ,,wentylator 2 bieg'' zaznaczasz ,,wykonaj'' i powinny się załączać, słychać to także wyraźnie po obrotach wentylatora. To musisz ustalić czy one działają bo to jest kluczowe dla dalszego działania klimatyzacji.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sAweK
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 8V 120 km.
    Postów
    310

    Domyślnie

    Cytat Napisał carramba Zobacz post
    Po załączeniu guzikiem klimatyzacji od razu startuje także wentylator na pierwszym biegu i powinien cały czas pracować. Podejrzewam, że kompresor do wymiany bo nie potrafi sprężyć czynnika. Jak jutro będę miał czas to podepnę interfejs żeby zczytać dane do porównania z twoimi.

    W multiecuscan w zakładce TESTY musisz mieć pozycję ,,wentylator 1 bieg'' i ,,wentylator 2 bieg'' zaznaczasz ,,wykonaj'' i powinny się załączać, słychać to także wyraźnie po obrotach wentylatora. To musisz ustalić czy one działają bo to jest kluczowe dla dalszego działania klimatyzacji.
    Będę bardzo wdzięczny jak byś mógł porównać wtedy będę bardziej pewny tej wymiany kompresora . Dzisiaj znów zrobiłem test wentylatorów w alfa Obd ale tym razem nie sprawdzałem na słuch a robiłem przy wentylatorze a więc pierwszego biegu niema jest tylko bieg drugi który dość mocno dmucha zastanawia mnie tylko opis w alfa Obd dzisiaj dokładnie go odczytałem i jest tak :
    Wentylator bieg 1
    Wentylator bieg 2 ( tylko jeśli klimatyzacja występuje)
    I tu daje do myślenia czy może nie jest wadliwy wentylator skoro niema pierwszego biegu bo włączając stoi w miejscu i kolejna sprawa jak włącze klimatyzację to rurka robi się zimna a ta druga dość mocno ciepła ale wentylator się nie załącza jak wylacze ją i znów załącze to wtedy po chwili odpala wentylator ale działa cyklicznie włącza się i wyłącza przez jakiś czas dzisiaj postarałem się z grubsza wyczyścić chłodnice od klimy ale wątpię aby tu był problem bo nie była w złym stanie.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Auto
    signiore Giuseppe Busso
    Postów
    744

    Domyślnie

    Skupmy sie na wentylatorze, musi byc pewność na 100% że działa. W AlfaOBD uruchamiasz diagnostykę wentylatorów (przycisk klimy wyłączony), najpierw WENTYLATOR NISKIE OBROTY potem WENTYLATOR WYSOKA PRĘDKOŚĆ
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Screenshot_20210702-101939_AlfaOBD[1].jpg
Wyświetleń:	11
Rozmiar:	33.1 KB
ID:	279445 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Screenshot_20210702-101955_AlfaOBD[1].jpg
Wyświetleń:	8
Rozmiar:	33.3 KB
ID:	279446
    To musisz ustalić czy działają po uruchomieniu startu w AlfaOBD, jak nie działa 1 bieg to najpierw do sprawdzenia bezpiecznik, potem przekaźnik (wszystko jest w skrzynce obok akumulatora), przekaźnik możesz zamienić na taki sam np z 2 biegu akumulatora i przetestować ponownie lub jeszcze opornik przy wentylatorach no i same przewody czy nie są uszkodzone.

    Do testowania możesz jeszcze uruchomić STEROW. KLIMATYZATOR. ,powinieneś usłyszeć kliknięcie przekaźnika.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Screenshot_20210702-101924_AlfaOBD[2].jpg
Wyświetleń:	11
Rozmiar:	32.9 KB
ID:	279447

    Samo ciśnienie klimatyzatora u mnie miało: 12,2 bar na wolnych obrotach, i 15,6 bar przy 2000 obrotów/min, temp. na zewnątrz 23 stopnie C. więc raczej sprężarkę masz OK.
    Podsumowując, zacząłbym od sprawdzania wentylatora.

Podobne wątki

  1. Sprężarka klimy
    Utworzone przez Kasa w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-05-2016, 20:25
  2. Sprężarka klimatyzacji
    Utworzone przez myszaks w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-07-2015, 19:43
  3. Klimatyzacja - ciągle działająca sprężarka
    Utworzone przez bartimen w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 11-05-2010, 21:00
  4. sprężarka klimatyzacji
    Utworzone przez weloo w dziale 166
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 10-05-2010, 21:31
  5. Sprężarka w JTD
    Utworzone przez hubercik w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-07-2009, 20:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory