Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Pytanie dla prawdziwego znawcy ?

  1. #1
    siwcu
    Gość

    Domyślnie Pytanie do prawdziwego znawcy/fachowca ?

    Jakie (i czy w ogóle jakieś) konsekwencje poniesie za sobą założenie tłoków od silnika 1,6 TS 120KM do silnika 1,6 TS 105KM ?
    Dodam, że średnica tłoków jest taka sama, pierścienie są identyczne, wymiary też. jedyna różnica to to że tłok od 105KM ma gładką górę, a od 120KM posiada małe wcięcia na 4 zawory.
    Czy auto będzie gorzej chodziło? nie spalało jak należy?

    Pytanie czysto teoretyczne

    dzięki

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,543

    Domyślnie

    Różnica w tych silnikach polega też na braku wariatora faz rozrządu, więc zakładanie tłoków z wersji 120 KM niczym dobrym skutkowało nie będzie.

  3. #3
    siwcu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Różnica w tych silnikach polega też na braku wariatora faz rozrządu, więc zakładanie tłoków z wersji 120 KM niczym dobrym skutkowało nie będzie.

    jakiś konkretny argument?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,543

    Domyślnie

    [QUOTE=siwcu;248106]jakiś konkretny argument?[/QUOTE

    Np. Waga tłoka, inne otwarcie zaworów przy zmiennych fazach i nie tylko. Zresztą skoro tłok jest do wersji 120 KM to po co montować go w wersji 105 KM? Mocy przez to na pewno nie przybędzie. Przecież, gdyby nie były potrzebne zmiany, to montowano by te same tłoki i podzespoły. Tłoki do wersji 120 KM mają nacięcia, które zmniejszają ich wagę, a to nie jest bez znaczenia biorąc pod uwagę, jak dobrze wszystko w silniku powinno być wyważone i jakie to ma skutki na jego pracę.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 24-11-2009 o 18:46

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To ja też czysto teoretycznie.
    Jeśli jest inna waga tych tłoków to nie ma o czy mówić. Wyrównoważenie układu korbowo-tłokowego to podstawowa sprawa każdego silnika.
    Natomiast jeśli waga i wymiary są te same to pewnie nie byłoby dostrzegalnej różnicy w pracy silnika. Wtedy tylko jakieś super dokładne badania mogłyby dać odpowiedź na pytanie, czy te niewielkie wgłębienia wpływają jakoś negatywnie na spalanie mieszanki.

  6. #6
    siwcu
    Gość

    Domyślnie

    Panowie, przypominam, chodzi o wymianę wszystkich czterech tłoków, a nie tylko jednego!

    A jeśli chodzi o wyrównoważenie układu, to z tym raczej nie ma problemu, każdy nadmiar da się zebrać, tak aby wyważyć wszystko nawet co do 0,1g.

    Sprawa ma się tak, że dostępność tłoków do silnika 105KM graniczy niemal z cudem (nowych jak i używanych), a z kolei tłoków do silnika 120KM jest pełno.
    Co do tych wycięć na zawory... wydaje mi się, że są one po to aby zawory w silniku 120KM mogły się mocniej otwierać i przy tym nie kolidując z tłokiem, przez co większa ilośc powietrza dostaje jak i wydostaje się z cylindra. Zatem jeśli założymy taki tłok, to wielkiej różnicy nie będzie.

    Szukam potwierdzenia w mojej teorii
    Ostatnio edytowane przez siwcu ; 24-11-2009 o 21:47

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,543

    Domyślnie

    Cytat Napisał siwcu Zobacz post
    Panowie, przypominam, chodzi o wymianę wszystkich czterech tłoków, a nie tylko jednego!

    A jeśli chodzi o wyrównoważenie układu, to z tym raczej nie ma problemu, każdy nadmiar da się zebrać, tak aby wyważyć wszystko nawet co do 0,1g.

    Sprawa ma się tak, że dostępność tłoków do silnika 105KM graniczy niemal z cudem (nowych jak i używanych), a z kolei tłoków do silnika 120KM jest pełno.
    Co do tych wycięć na zawory... wydaje mi się, że są one po to aby zawory w silniku 120KM mogły się mocniej otwierać i przy tym nie kolidując z tłokiem, przez co większa ilośc powietrza dostaje jak i wydostaje się z cylindra. Zatem jeśli założymy taki tłok, to wielkiej różnicy nie będzie.

    Szukam potwierdzenia w mojej teorii
    Skoro pisałeś o tłokach, to chyba logiczne, że my też nie piszemy o jednym... To czy wymieniasz 1, czy 4 nie Cię uchroni przed problemem z wyważeniem. Biorąc pod uwagę, że nawet 10 gram był by każdy tłok lżejszy, to przy prędkościach obrotowych, jakie w silniku są będą się tworzyć większe przeciążenia w momencie dolnego położenia tłoka. Wał korbowy nie będzie pracował wtedy idealnie z powodu właśnie tych różnic. Ty nie masz problemu z nadwagą tłoka, tylko był by on wtedy za lekki. Założę się, że większość "mechaników" zamontowała by Ci to i twierdzili, by, że "będzie Pan zadowolony", ale kto Ci potem zwróci pieniądze za ewentualne naprawy?!

    Swoją drogą uparcie dążysz do ich zamiany (brak wersji 105KM jest faktem, więc problem jest dość duży) i czekasz na odpowiedź pozytywną, ale ja osobiście bym tego nie zamienił, więc rób jak uważasz.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 24-11-2009 o 23:39

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli tłoki będą tej samej wagi i będą posiadały wszystkie wymiary jednakowe - mam tu na myśli nie tylko średnicę, ale również m.inn. odległość osi sworznia od denka, to mając na względzie kłopoty ze zdobyciem oryginalnych tłoków, chyba zaryzykowałbym ich zamianę. Zastanawiam się tylko, czy nie byłoby ważne, żeby tak doprowadzić masę tłoka, aby miał jednakowy środek ciężkości z oryginałem. Nie wiem jak to zrobić, bo to nie byłaby prosta sprawa, tym bardziej, że z tego, co widzę chodziłoby tu o dociążenie tłoka. Ale może są fachowcy, co się na tym znają i mają odpowiednie wyważarki, bo tego na pewno nie można robić bezmyślnie.
    Wgłębienia, moim zdaniem, nie powinny w niczym przeszkadzać. Najwyżej będziesz miał odrobinę mniejsze ciśnienie sprężania z uwagi na nieznaczne powiększenie się komory spalania.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 25-11-2009 o 09:42

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar s_ordak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    TORUŃ
    Auto
    Alfa Romeo 164 3,0 24v Q4 1994
    Postów
    152

    Domyślnie

    Istotne są wymiary od osi sworznia do denka tłoka i przesunięcie tej osi w bok.
    Podejrzewam, że tłoki z wersji 120KM mają nacięcia, bo mają większy pierwszy wymiar o którym napisałem, lub zawory w tym silniku mają większy wznios. Trzeba sprawdzić, czy oba silniki mają taki sam stopień sprężania. Strzelam, że mocniejszy ma odrobinę większy, zrealizowany poprzez podniesienie denka tłoka.
    Nigdy nie słyszałem, żeby ktoś dociążał tłok. Poprostu ich masa musi być jednakowa. Zresztą wały w silnikach nie są wyważane w 100%, tylko w granicy 30-70%.

  10. #10
    siwcu
    Gość

    Domyślnie

    Odległość osi sworznia od denka nie może być chyba większa, ponieważ tłok nie może wysunąć się poza blok. Ograniczeniem w końcu jest tu głowica.

    Nie rozumiem stwierdzenia, że oś jest przesunięta w bok?? przecież sworzeń znajduje się idealnie w środku tłoka (w osi symetrii) w przeciwnym razie nie wpływałoby to pozytywnie na tuleje jak i na same tłoki. // - jeśli się mylę to poprawcie.

    I kolejna sprawa, jeśli wszystkie tłoki będą miały taką samą masę, to jaka jest różnica czy będą one o 5 gramów lżejsze czy też cięższe od oryginału? - przecież układ i tak będzie wyważony. Sportowe tłoki są lżejsze od fabrycznych i jakoś wszystko śmiga jak należy.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-04-2013, 14:23
  2. [159] Wielkie pytanie. Znawcy 159 proszeni o pomoc i podpowiedz!
    Utworzone przez Kimi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-01-2011, 00:32
  3. Dziwna teoria znawcy Alf
    Utworzone przez tomkap w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post / autor: 04-01-2009, 18:54
  4. Znawcy
    Utworzone przez wasyl w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 13-12-2008, 23:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory