Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Moc od 3000tyś i trzęsię przy gaszeniu 1.9 JTD 16V

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marcino20
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    DDZ
    Auto
    AR 159 1.9 JTD 16V
    Postów
    376

    Unhappy Moc od 3000tyś i trzęsię przy gaszeniu 1.9 JTD 16V

    Witam,

    Zdarzyło mi się to przed chwilą, pojęcia nie mam co może być przyczyną więc pytam.

    Mocy jakby o połowę mniej, jak przekroczy 3 tysie to dopiero słyszę turbo, jedzie wtedy ale i tak o wiele słabiej. Równo z tym przy gaszeniu pojawiła się trzęsawka i tylko wtedy.

    Jakieś pomysły?

    Z góry dzięki za pomoc!
    Było 156 jtd 16v, jest 159 jtdm 16v

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcino20 Zobacz post
    Witam,

    Zdarzyło mi się to przed chwilą, pojęcia nie mam co może być przyczyną więc pytam.

    Mocy jakby o połowę mniej, jak przekroczy 3 tysie to dopiero słyszę turbo, jedzie wtedy ale i tak o wiele słabiej. Równo z tym przy gaszeniu pojawiła się trzęsawka i tylko wtedy.

    Jakieś pomysły?

    Z góry dzięki za pomoc!
    drgania mogą wystepowac jak nie działa siłownik przepustnicy,może przepustnica zarosła nagarem i sie nie zamyka.Także zacznij od czyszczenia egr oraz przepustnicy.kontrolka silnika się nie swieci?

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marcino20
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    DDZ
    Auto
    AR 159 1.9 JTD 16V
    Postów
    376

    Domyślnie

    Nie, żadna kontrolka się nie zapaliła. Jutro zamierzam podpiąć pod kompa i czyszczenie EGR obowiązkowo plus przepustnicy. Czy to co mówisz czyli trafiony siłownik wyjdzie na kompie jako błąd?
    Było 156 jtd 16v, jest 159 jtdm 16v

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,598

    Domyślnie

    Może vacum pompa nie daje podciśnienia i nie działa siłownik przepustnicy tłumiącej. Jest jeszcze opcja że nagar i sadza z EGRa go zablokowała
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marcino20
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    DDZ
    Auto
    AR 159 1.9 JTD 16V
    Postów
    376

    Domyślnie

    Czyli większość idzie w kierunku EGR i przepustnicy, w poniedziałek przeczyszcze.

    Byłem na kompie i zero błędów, odczyt z przeplywki o połowe mniejszy niz powinno byc, mialo byc np 1800 (jednostek nie pamietam) a pokazuje mi 850, od tego turbo mam doładowanie 1,1 bar max gdzie komp pokazywal, ze powinno byc okolo 2 bary.

    Pytanie jeszcze jedno, czy przepływka może być winna temu wszystkiemu? Co się stanie gdy odepnę ją teraz i przejadę się bez, turbo normalnie załaczy sie od niecalych dwóch tysięcy? Czy w taki sposób zdiagnozuję czy moze to byc przeplywka i czy to jest takze przyczyna trzesawki przy gaszeniu?
    Było 156 jtd 16v, jest 159 jtdm 16v

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcino20 Zobacz post
    Czyli większość idzie w kierunku EGR i przepustnicy, w poniedziałek przeczyszcze.

    Byłem na kompie i zero błędów, odczyt z przeplywki o połowe mniejszy niz powinno byc, mialo byc np 1800 (jednostek nie pamietam) a pokazuje mi 850, od tego turbo mam doładowanie 1,1 bar max gdzie komp pokazywal, ze powinno byc okolo 2 bary.

    Pytanie jeszcze jedno, czy przepływka może być winna temu wszystkiemu? Co się stanie gdy odepnę ją teraz i przejadę się bez, turbo normalnie załaczy sie od niecalych dwóch tysięcy? Czy w taki sposób zdiagnozuję czy moze to byc przeplywka i czy to jest takze przyczyna trzesawki przy gaszeniu?
    błąd wyskoczy ale przeważnie jak przepustnica mocno już niedomaga.Przepływomierz możesz spokojnie odpiąć.Przepływ powietrza na komputerze powinien wynosic do 1200, a cisnienie sprezarki ok 2400 przy silniku 16v.Zacznij od czyszczenia przepustnicy,to nic nie kosztuje a przewaznie jest przyczyną trzesienia

  7. #7
    pyciek
    Gość

    Domyślnie

    U mnie też czasami trzęsie przy gaszeniu. W związku z tym pytanie... Gdzie znajduje się ta przepustnica tłumiąca ? Wiem gdzie jest ta od powietrza i ostatnio ją czyściłem, bo była troche zabrudzona ale nic się nie zmieniło.

  8. #8
    pyciek
    Gość

    Domyślnie

    OK, to było głupie pytanie Rozebrałem i już wszystko wiem

Podobne wątki

  1. [2.0 JTS] Hałas przy gaszeniu auta
    Utworzone przez Strzalka w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-09-2015, 21:33
  2. 1.9 jtdM szarpie przy gaszeniu...
    Utworzone przez czester.91 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-06-2013, 21:04
  3. telepanie przy gaszeniu auta
    Utworzone przez grzegorz041983 w dziale GT
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-02-2013, 17:18
  4. Gwizd przy gaszeniu samochodu. 1.9 jtd.
    Utworzone przez lukasz-alf147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 17-01-2011, 20:42
  5. Wstrząs przy odpalaniu i gaszeniu
    Utworzone przez wiertar w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-06-2010, 15:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory