jak w temacie, wyciągał już ktoś alternator albo wymieniał szczotki z regulatorem w 1,9 JTD?
jak w temacie, wyciągał już ktoś alternator albo wymieniał szczotki z regulatorem w 1,9 JTD?
Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.
czyli wymieniałeś od dołu??
Witam.
Podłączam się do tematu bo właśnie jestem na etapie prób (jak na razie nieudanych) wyciągnięcia alternatora z AR 156 1,9 JTD 115 KM.
Wczoraj cały dzień w kanale, wymieniliśmy regulator napięcia na nowy i ... wielkie G, jak nie ładował tak nie ładuje. Pozostał już tylko mostek prostowniczy lub uzwojenie na altku (chyba). Dziś kolejny dzień długiego weekendu został spędzony w kanale na próbie wyciągnięcia altka. Gościowi co zaprojektował ułożenie części w tym silniku należy się chyba nagroda Darwina.
Oczywiście przeglądałem wcześniej tematy związane z wyciąganiem alternatora i nigdzie nie pisze że jest to łatwe, ale sądząc po tym co dziś widzałem to jego demontaż, w tej wersji silnikowej, przy użyciu tylko kanału jest raczej niemożliwy albo graniczy z cudem.
Leży sobie teraz altek na półośce a ja zaczynam płakać , parę godzin żeby go wogóle odkręcić (tak zaj......y dostęp), a teraz nie ma jak go wyjąć.
Jak macie jakieś pomysły jak go wyjąć bez rozbierania połowy auta to bardzo proszę o opinie.
PS. sama wymiana regulatora nie wymaga odkręcania altka, potrzebne są jednak dość sprawne palce i trochę cierpliwości.
Była: 145 - 1,3 Boxer
Jest: 156 - 1,9 JTD SW
no to jeśli tak to się cieszę. Mi ładuje ale słabo, nieraz po odpaleniu świeci się kontrolka od ładowania ale przy przy gazowaniu gaśnie i jest niby normalnie ale wciąż słabo ładuje....
Ile płaciłeś za regulator ze szczotkami? Kupowałeś ori boscha?
Za regulator ze szczotkami (Magneti Marelli) zapłaciłem 75 zł.
Była: 145 - 1,3 Boxer
Jest: 156 - 1,9 JTD SW
Wyciągając u siebie alternator musiałem odkręcić część wydechu, silnik z któryś łap (nie pamiętam teraz których) i unieść lekko silnik z skrzynią biegów na lewarku do góry. Masa zabawy i miejsca bardzo mało.
"Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
jest: 156 2.4 JTD 04r...
była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...
qu**a, nie mogę wyciągnąć szczotko trzymacza. Wkręciłem chyba wszystko co go mogło trzyamć - nakrętka 13 z tulejką metalową i obok taka mała śrubkę z prawej to chyba 4 jest, CCo tą męde jeszcze trzyma?
Tak wygląda cały regulator ze szczotkami:
Może jednak jakiejś śrubki nie odkręciłeś, my mieliśmy największy problem ze śrubką (krzyżak), która na tym zdjęciu wchodzi w oczko widoczne na prawo lekko w dół od szczotki. Do niej jest najgorszy dostęp i trzeba uważać żeby gdzieś sobie nie poleciała.
Rzuć jeszcze okiem na to.
Cała ta część jest w zasadzie nierozbieralna, czyli regulator i szczotki zbudowane są jako jeden moduł, więc się zdziwiłem gdy napisałeś o "szczotkotrzymaczu", musisz zdjąć to całe, chyba że masz inny alternator.
Była: 145 - 1,3 Boxer
Jest: 156 - 1,9 JTD SW
masz rację trzymała taka mała śruba w zagłębieniu. NIe mogłem jej wykręcić to trochę siłowo wyrwałem regulator ułamując tą blaszkę którą trzyma ten krzyżak. Potem ją przez nasadkę odkręciłem...