Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: jak wymienić regulator napięcia bądz zdemontować alternator w 1,9 jtd 115km?

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie jak wymienić regulator napięcia bądz zdemontować alternator w 1,9 jtd 115km?

    jak w temacie, wyciągał już ktoś alternator albo wymieniał szczotki z regulatorem w 1,9 JTD?

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukas1983 Zobacz post
    jak w temacie, wyciągał już ktoś alternator albo wymieniał szczotki z regulatorem w 1,9 JTD?
    W TS to robiłem,raczej w JTD jest podobnie.Odkręciłem przednią część wydechu,odkręciłem alternator,obróciłem alternator kołem pasowym w górę i już był w miarę dobry dostęp do odkręcenia regulatora.Oczywiście robiłem to na kanale.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    czyli wymieniałeś od dołu??

  4. #4
    ViP Alfa i Omega Avatar Lopezius
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 SW 1,9 JTD
    Postów
    387

    Domyślnie

    Witam.
    Podłączam się do tematu bo właśnie jestem na etapie prób (jak na razie nieudanych) wyciągnięcia alternatora z AR 156 1,9 JTD 115 KM.
    Wczoraj cały dzień w kanale, wymieniliśmy regulator napięcia na nowy i ... wielkie G, jak nie ładował tak nie ładuje. Pozostał już tylko mostek prostowniczy lub uzwojenie na altku (chyba). Dziś kolejny dzień długiego weekendu został spędzony w kanale na próbie wyciągnięcia altka. Gościowi co zaprojektował ułożenie części w tym silniku należy się chyba nagroda Darwina.
    Oczywiście przeglądałem wcześniej tematy związane z wyciąganiem alternatora i nigdzie nie pisze że jest to łatwe, ale sądząc po tym co dziś widzałem to jego demontaż, w tej wersji silnikowej, przy użyciu tylko kanału jest raczej niemożliwy albo graniczy z cudem.

    Leży sobie teraz altek na półośce a ja zaczynam płakać , parę godzin żeby go wogóle odkręcić (tak zaj......y dostęp), a teraz nie ma jak go wyjąć.

    Jak macie jakieś pomysły jak go wyjąć bez rozbierania połowy auta to bardzo proszę o opinie.

    PS. sama wymiana regulatora nie wymaga odkręcania altka, potrzebne są jednak dość sprawne palce i trochę cierpliwości.
    Była: 145 - 1,3 Boxer
    Jest: 156 - 1,9 JTD SW

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    no to jeśli tak to się cieszę. Mi ładuje ale słabo, nieraz po odpaleniu świeci się kontrolka od ładowania ale przy przy gazowaniu gaśnie i jest niby normalnie ale wciąż słabo ładuje....
    Ile płaciłeś za regulator ze szczotkami? Kupowałeś ori boscha?

  6. #6
    ViP Alfa i Omega Avatar Lopezius
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 SW 1,9 JTD
    Postów
    387

    Domyślnie

    Za regulator ze szczotkami (Magneti Marelli) zapłaciłem 75 zł.
    Była: 145 - 1,3 Boxer
    Jest: 156 - 1,9 JTD SW

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Wyciągając u siebie alternator musiałem odkręcić część wydechu, silnik z któryś łap (nie pamiętam teraz których) i unieść lekko silnik z skrzynią biegów na lewarku do góry. Masa zabawy i miejsca bardzo mało.
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    qu**a, nie mogę wyciągnąć szczotko trzymacza. Wkręciłem chyba wszystko co go mogło trzyamć - nakrętka 13 z tulejką metalową i obok taka mała śrubkę z prawej to chyba 4 jest, CCo tą męde jeszcze trzyma?

  9. #9
    ViP Alfa i Omega Avatar Lopezius
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 SW 1,9 JTD
    Postów
    387

    Domyślnie

    Tak wygląda cały regulator ze szczotkami:



    Może jednak jakiejś śrubki nie odkręciłeś, my mieliśmy największy problem ze śrubką (krzyżak), która na tym zdjęciu wchodzi w oczko widoczne na prawo lekko w dół od szczotki. Do niej jest najgorszy dostęp i trzeba uważać żeby gdzieś sobie nie poleciała.

    Rzuć jeszcze okiem na to.

    Cała ta część jest w zasadzie nierozbieralna, czyli regulator i szczotki zbudowane są jako jeden moduł, więc się zdziwiłem gdy napisałeś o "szczotkotrzymaczu", musisz zdjąć to całe, chyba że masz inny alternator.
    Była: 145 - 1,3 Boxer
    Jest: 156 - 1,9 JTD SW

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    masz rację trzymała taka mała śruba w zagłębieniu. NIe mogłem jej wykręcić to trochę siłowo wyrwałem regulator ułamując tą blaszkę którą trzyma ten krzyżak. Potem ją przez nasadkę odkręciłem...

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-06-2015, 06:39
  2. [146] [146] Regulator napięcia
    Utworzone przez ŁukaszG w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 19-07-2013, 21:11
  3. Czy to będzie ten regulator napięcia ?
    Utworzone przez albert51 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-09-2012, 21:31
  4. Regulator napięcia 1,9 jtd
    Utworzone przez slider2002 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-02-2012, 17:13
  5. Regulator napięcia
    Utworzone przez slejerek w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-05-2009, 21:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory