Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Engine Oil Pressure Low + Piski

  1. #1
    bartek1987
    Gość

    Domyślnie Engine Oil Pressure Low + Piski

    Cześć!

    Zadałem już parę pytań w wątku o klockach hamulcowych ale obawiam się, że mój problem dotyczy zupełnie czegoś innego. Od początku: Jechałem dziś autostradą i nagle pojawił się błąd: "Engine Oil Pressure Low". Błąd zniknął po dosłownie sekundzie więc go zignorowałem (mój błąd - w instrukcji wyczytałem teraz że powinno się zgasić silnik i zgłosić się do ASO). Po około 5 kilometrach zjechałem z autostrady i zacząłem słyszeć dziwne piski. Po kolejnych 3 km byłem już na szczęście w garażu. Początkowo podejrzewałem że to klocki lub tarcze hamulcowe, teraz jednak zacząłem się zastanawiać i bać czy czasem nie stało się coś złego z silnikiem. Może obserwacje: piski nie występują podczas postoju, podczas poruszania się piski są cały czas (nie tylko podczas hamowania).

    Cała sytuacja trochę mnie przeraziła, niestety aby się przekonać co jest nie tak muszę czekać do piątku (jutro święto) dlatego chciałem zapytać czy ktoś z Was mógłby na podstawie objawów stwierdzić co mojej GT może dolegać i ewentualnie co zrobić aby w miarę bezpiecznie dojechać w tym stanie samochodem do ASO?

    Z góry dzięki.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Przy każdym błędzie instrukcja sugeruje by udać się do ASO, nic nowego. Możliwe, że któraś wtyczka nie koniecznie jest dobrze założona i stąd pojawił się komunikat. Rozumem, że ilość oleju sprawdziłeś więc jednak sugerowałbym zgłosić się do jakiegoś warsztatu gdzie sprawdzą Ci samochód pod komputerem. Z błędu który wyżej napisałeś (brak ciśnienia w układzie smarowania) teoretycznie wynika problem z pompą oleju. Nie martwił bym się jednak na zapas Same piski nie koniecznie muszą pochodzić od jednostki napędowej, równocześnie może to być np pasek alternatora.

    PS. może i jutro święto ale i tak zamierzam iść podłubać w samochodzie
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Jak masz możliwość do podłącz do kompa.
    Odczytaj ewentualne błędy i zobacz czy dadzą się skasować.
    Jeśli tak to sprawdź ponownie po przejechaniu kilkudziesięciu km czy nie powróciły.

    Jeśli natomiast nie da się ich wykasować a dotyczą oleju, to bezpieczniej będzie odstawić autko na lawecie do garażu.
    Z olejem nie ma żartów, nawet pomimo że to JTD a nie TS z problematycznymi panewkami.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    kolego czy błąd nie wyskoczył Ci przypadkiem na zakręcie ?
    prawdopodobnie po komunikacie nie zostało nic w komputerze..
    piski mogą być związane z czymkolwiek innym niż ten komunikat.
    Pozdrawiam

  5. #5
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    witam

    jesli komunikat pojawił sie tylko na moment, a stan oleju jest ok,to tak jak pisali koledzy, problem z polaczeniem sensor cisnienia-komp silnika.
    jesli piski pojawiaja sie tylko podczs poruszania sie, problem jest z układem przeniesienia napedu, a wiec-układ napedowy,układ hamulcowy.
    jak mozesz nagraj filmik i wrzuc link w temacie moze ktos na tej podstawie bedzie mógł Ci pomóc.

    pzd.

  6. #6
    bartek1987
    Gość

    Domyślnie

    Wszystkie oleje w normie. Z powodu wyjazdu nie ma mnie przy Alfie, więc poprosiłem brata o małe "oględziny". Dziś, po zapaleniu nie pojawia się żaden błąd. Nie słychać też pisków. Brat przejechał kawałek i ani błąd ani piski nie wystąpiły. Także najprawdopodobniej "coś niedobrego" dzieje się przy większym rozgrzaniu silnika.
    aniol_jojo, Niestety nie mam możliwości podłączenia komputera. Muszę koniecznie wyposażyć się w kabel. Dzięki za uwagę o pasku alternatora. Wspomnę podczas wizyty w ASO.
    omen, błąd raczej nie pojawił się na zakręcie. Jechałem autostradą wtedy.
    george11,
    dzięki za twoje sugestie. Po tym co dziś dowiedziałem się od brata też obstawiam coś z ukł. napędowym/hamulcowym.

    No nic, w poniedziałek dowiem się więcej. Napiszę co było przyczyną. Dzięki za pomoc!

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    u mnie ten błąd komunikat pokazuje się nadzwyczaj często.. tylko i wyłącznie gdy dość dynamicznie pokonuję zakręt.. na bagnecie zawsze mam minimum połówkę.
    Pozdrawiam

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar szarik.rcm
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Miasto królów
    Auto
    'Funia'
    Postów
    74

    Domyślnie

    Przepraszam, za odgrzanie tak starego kotleta - może nie zaszkodzi on nikomu - ale lepsze to niż dublowanie pytań

    Mnie w/w komunikat wyskakuje przy odpalaniu auta (tylko wtedy) a i też nie za każdym razem. Wydaje mi się nawet, że może to być związane z miejscem, na którym stoję. Jeżeli samochód jest w jakiś specyficzny sposób przechylony to wtedy wyskakuje komunikat. Czy można to jakoś sprawdzić? Od razu mówię, że w międzyczasie samochód był podpięty do kompa w innym celu, ale nie wyskoczyły żadne błędy. Orientujecie się ile sprawdzenie ciśnienia oleju może mnie kosztować?

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,598

    Domyślnie

    To błąd który może mieć bezpośredni wpływ na żywotność jednostki napędowej. Zacznij od tego że napisz jaki masz silnik. Poziom oleju w normie? Jaki olej jest zalany i kiedy był ostatnio wymieniany?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar szarik.rcm
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Miasto królów
    Auto
    'Funia'
    Postów
    74

    Domyślnie

    1,9JTD
    Olej czeka teraz na wymianę po ok. 15 tys km. Nie tak dawno był dolewany - weszło 0,2L po ok. 8 tys od zmiany we wrześniu przy okazji wymiany rozrządu. Olej 5w-30.

    Natapane z szarik HTC One

Podobne wątki

  1. engine oil pressure low
    Utworzone przez aniucha05 w dziale 147
    Odpowiedzi: 73
    Ostatni post / autor: 24-07-2016, 00:06
  2. [Giulietta] insuff engine oil pressure stop & turn off engine
    Utworzone przez Bendzi w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-08-2015, 10:01
  3. Engine Oil pressure low
    Utworzone przez maciej.jurewicz w dziale GT
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 29-01-2015, 18:26
  4. Engine oil pressure low
    Utworzone przez dawidee26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 24-08-2012, 14:17
  5. Engine Oil Pressure Low
    Utworzone przez Jerry858 w dziale 147
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 20-02-2012, 00:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory