Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: spinki, opaski, zapinki - porada dotycząca demontażu

  1. #1
    go_west
    Gość

    Domyślnie spinki, opaski, zapinki - porada dotycząca demontażu

    Czołem,
    jestem w trakcie wymiany termostatu i natknąłem się na dziwny dla mnie rodzaj opasek zaciskających na wężach układu chłodniczego. Ani to śrubki nie ma, ani się nie kręci, ani zatrzasku nigdzie nie widać. Jak to ustrojstwo zdemontować? Jak rozwalić nie uszkadzając węża?

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał go_west Zobacz post
    Czołem,
    jestem w trakcie wymiany termostatu i natknąłem się na dziwny dla mnie rodzaj opasek zaciskających na wężach układu chłodniczego. Ani to śrubki nie ma, ani się nie kręci, ani zatrzasku nigdzie nie widać. Jak to ustrojstwo zdemontować? Jak rozwalić nie uszkadzając węża?
    Prawdopodobnie masz jeszcze fabryczne opaski które trzeba uciąć jakimiś obcinaczkami i po problemie
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  3. #3
    go_west
    Gość

    Domyślnie

    Ciężko ją właśnie uciąć, bo nie ma za co złapać nawet. To leży jak obrączka na palcu :p
    Próbowałem wyrwać wystającą wcześniej część, ale odpadła i nic się nie zmieniło.
    Poczekam jeszcze z ostatecznym targnięciem się na nią, może ktoś tu z jakimś patentem na ten problem się ujawni.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Musisz wciąc cienki mały płaski śrubokręt i porozginać w tym miejscu gdzie odpadła ta wystająca część, jak sie przyjrzysz dokładnie to zobaczysz że są zagięte takie dwie blaszki i trzymają to w kupie, prosta sprawa
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  5. #5
    go_west
    Gość

    Domyślnie

    Dla pewności podsyłam zdjęcie tego diabła.
    te dwie blaszki, o których piszesz to te oznaczone przeze mnie numerem '1' po dwie z każdej strony?
    Ta opaska dziwi mnie tym bardziej, że element trzymający jej przydługą część (nr '3') jest w miejscu baardzo trudno dostępnym i nieruszalnym konstrukcyjnie. Cała operacja odbywa się po drugiej stronie, co z resztą widać.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_36744.jpg
Wyświetleń:	534
Rozmiar:	63.9 KB
ID:	39592  

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar piotrFr
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Francja
    Auto
    Alfa 156 SW 2.5 v6 24v
    Postów
    20

    Domyślnie

    Wsadz np srubokret w to ucho w jakie zagieta jest opaska i rozegnij. Opaska sie poluzuje i da sie zsunac.

  7. #7
    go_west
    Gość

    Domyślnie

    Nabrałem tyle uprzedzeń co do napraw w Alfie, że zapomniałem o najprostszych rozwiązaniach..
    Dzięki

  8. #8
    go_west
    Gość

    Domyślnie Zmagania z termostatem ciąg dalszy

    Powróciłem do tematu, bo po zdjętych opaskach nie mogę ściągnąć elastycznej rury z termostatu..
    Robiłem taką wymianę już kiedyś w innym aucie i tam schodziły one dużo łatwiej. Nie chcę ciągnąć na pałę bo mogę ją uszkodzić, podważyć śrubokrętem też ciężko.. Jakieś lekarstwo na to macie?

  9. #9
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    cierpliwość i próby








  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar piotrFr
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Francja
    Auto
    Alfa 156 SW 2.5 v6 24v
    Postów
    20

    Domyślnie

    Mialem ten sam problem przy wymianie. Wsadzilem srubokret zeby odchylic troche waz i psiknelem do srodka smar silikonowy i zlazl sam:d

Podobne wątki

  1. [159] Problem z rozmiarem opon oraz uwaga dotycząca felg stalowych..
    Utworzone przez slawmiodzio w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 25-12-2014, 10:46
  2. Zapinki maski, montaż co i jak
    Utworzone przez wheelerwasp02 w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 08-02-2012, 16:36
  3. Porada dotycząca błędu Silnika - FiatECUScan
    Utworzone przez ANDRZEJS72 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-02-2011, 10:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory