Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Blad P130 i P150

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 156 2.0TS 150KM euro3 LPG BRC sekwencja
    Postów
    43

    Domyślnie Blad P130 i P150

    Witam.
    Nie dawno (8 miesiecy temu) wymienilem komplet sond (dwie przednie - silnik euro3) plus przeplywomierz , na dzien dzisiejszy wyskakuja bledy p130 p150 oraz blad mieszanki p1175. Pali jak ... . Na wolnych obrotach silnik czasami wpada w drgania. Na FES sprawdzalem napiecie na sondach jedna przednia "1" czasami dostaje napiecia ale najczesciej wskazuje 0.001v.

    Prosze o pomoc (moge dolaczyc wykres pracy kilku parametrow z FES podczas jazdy)

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - nie wykresy tylko logi z tych wykresów oraz logi z pomiaru na biegu jałowym klawiszem A, a potem N.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 156 2.0TS 150KM euro3 LPG BRC sekwencja
    Postów
    43

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - nie wykresy tylko logi z tych wykresów oraz logi z pomiaru na biegu jałowym klawiszem A, a potem N.
    Ok powiedz tylko jakie parametry potrzebuje aby zdiagnozowac choc teoretycznie problemu.
    Napiecie na sondach obroty predkosc i temperatura wody? Czy to wystarczy a moze jeszcze przeplyw powietrza ?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - wystarczy, tylko pierwszy wykres zrób od zimnego silnika na postoju.
    - wtedy będzie widać kiedy sonda post-cat złapie temperaturę i kiedy sondy pre-cat zaczną mieć sinusoidę.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 156 2.0TS 150KM euro3 LPG BRC sekwencja
    Postów
    43

    Domyślnie

    Ok zrobione. Dwa logi jeden od startu az do osiagniecia temp. 97 stopni przez ciecz chlodzaca, a drugi podczas jazdy.
    W jakiej postaci przedstawic wyniki? w postaci pliku czy np. zrzutu ekranu ? pytam gdyz czas takiego loga to okolo 10-15min.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - nie wykresy tylko logi z tych wykresów oraz logi z pomiaru na biegu jałowym klawiszem A, a potem N.
    - po polsku to znaczy żadnych WYKRESÓW tylko logi.
    - csv oraz txt.
    - opisy bledów dla silnika 323.10, 156 TS 2.0 z 2002 roku, Me 7.3.1.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P0130.jpg
Wyświetleń:	82
Rozmiar:	175.3 KB
ID:	72912   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P0150.jpg
Wyświetleń:	87
Rozmiar:	169.1 KB
ID:	72913   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P1173-1172.jpg
Wyświetleń:	89
Rozmiar:	162.7 KB
ID:	72914   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	failure code.jpg
Wyświetleń:	74
Rozmiar:	140.0 KB
ID:	72915  
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 11-10-2012 o 07:11
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 156 2.0TS 150KM euro3 LPG BRC sekwencja
    Postów
    43

    Domyślnie

    Prosze.

    Rozszerzenie dwoch plikow ...na biegu jalowym i ...jazda na rozgrzanym zostala zmieniona na txt.

    Prosze o pomoc w analizie.

    Pozdrawiam.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - plik log txt do poprawy.
    - kluczyk w MAR, włączamy FES-a, wybieramy model, łaczymy sie z silnikiem, potem klawisz A, czekamy, nastepnie klawisz N.
    - w ten sposób FEs robi odczyt wszystkich parametrów jednocześnie.
    - tak samo robimy na wolnych obrotach, klawisz A, potem N (albo odwrotnie nie pamiętam).
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 156 2.0TS 150KM euro3 LPG BRC sekwencja
    Postów
    43

    Domyślnie

    Witaj.

    Poprawione dwa pliki log jeden bez odpalania drugi po odpaleniu na biegu jalowym az do zagrzania silnika.

    Mysle ze teraz bedzie ok. :-)

    - - - Updated - - -

    druga sprawa.

    Mysle o kupnie alfy 147 w roczniku 2006 w zwyz jednak z silnikiem jtd ktory silnik polecasz? Zawieszenie jest to samo co w alfie 156?

    Pozdro.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    JTD nigdy nie miałem, nigdy nie będę miał ponieważ do pracy mam 4 km i ten diabelny JTD w czasie zimy sie wcale nie rozgrzeje, na trasy nie jeżdzę, bo i po co................................................ ........... teraz logi: masz dwie sondy przed katalizatorem i jedną sondę za katalizatorem, wszystkie trzy są sondami wąsko-pasmowymi, czyli maja napięcie od 0 do 1 V..... pozycja kluczyka MAR...... wszystkie trzy sondy wąsko-pasmowe muszą mieć takie same napięcie, około 0.46 V..... sonda pre-cat w banku 2 nie ma tego napięcia, ma około 1V tak jak sonda nie podgrzewana lub sonda nie podłączona do ECU..... DTV2 == + 8.85 , czyli dużo za dużo..... ECU testuje sondy, czeka kiedy podgrzewanie się skończy i za chwilę wyrzuca błędy P0130, P0150...... po nagrzaniu silnika..... napiecia na sondach sa w granicach pracy ale sonda post-cat nie osi.agneła stanu podgrzania soppalinami, jej napięcia cały czas jest + 0.8 V...... czas reakcji sondy pre-cat w banku 2 jest bardxzo długi, ECU dlatego nie zamyka pętli, czyli masz lambda 1 przed katem : pętla zamknięta, lambda 2 przed katem: pętla otwarta..... ECU sygnalizuje bląd P0150, .....czyli uszkodzenie sondy przed katalizatorem w banku 2......---------------------------------- sondy wymienione 8 mięsiecy temu, dlatego trudno jest uwierzyć że jedna z nich jest uszkodzona..... można je zamienić miejscami na łączówkach jeśli kable są na tyle długie..... inny problem to moze być dziura w katalizatorze, nie wiem czy 156 TS z 2002 roku ma dwa osobne katalizatory lub wypalony katalizator w banku 2, jeśli auto ma osobne katalizatory...........
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Mar1.jpg
Wyświetleń:	80
Rozmiar:	59.4 KB
ID:	73141   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	silnik1.jpg
Wyświetleń:	84
Rozmiar:	52.1 KB
ID:	73142  
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 13-10-2012 o 15:57

Podobne wątki

  1. Dziwny błąd...P130 oraz... "022122"
    Utworzone przez maziarek1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-03-2012, 10:42
  2. Blad EGR i AIR BAG
    Utworzone przez spdii w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-05-2011, 12:00
  3. P130 i P170
    Utworzone przez ola w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-05-2010, 20:04
  4. blad
    Utworzone przez iwona22p w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 26-04-2010, 15:45
  5. ABS blad
    Utworzone przez Reason w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-01-2010, 13:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory